تماس با ما درباره ما

آشنایی با بلایای داشتن ناخن های بلند

بسیاری از افراد و به ویژه خانم ها اعتقاد دارند داشتن ناخن های بلند به زیبایی آن ها کمک می کند اما یافته های جدید پژوهشگران نشان می دهد که داشتن ناخن های بلند می توانند برای سلامتی خطرناک بوده و افراد را در برابر قارچ ها و باکتری ها آسیب پذیر کند.
آشنایی با بلایای داشتن ناخن های بلند

به گزارش تهران بهشت؛ به طور کلی هزینه های مربوط با زیبایی در سراسر جهان بسیار بالا هستند و این موضوع به طور خاص از سوی خانم ها با استقبال مواجه می شود. باید در در نظر داشت که بسیاری از فعالیت های مرتبط با ناخن ها می تواند علاوه بر ضرر اقتصادی و صرف هزینه های زیاد، خطراتی برای سلامتی افراد در پی داشته باشد.

نتایج مطالعات جدید نشان می‌ دهد که داشتن ناخن ‌های بلند می‌ توانند شما را در برابر قارچ ‌ها و باکتری‌ هایی که در زیر آن به دام می‌ افتند آسیب ‌پذیر کنند.

این یافته ها به طور خاص نشان می دهد نوعی باکتری مقاوم به آنتی بیوتیک که می تواند باعث عفونت های جدی در بیمارستان ها شود در زیر ناخن های بلند رشد کرده و وجود دارد.به گزارش محققان می گویند: افراد می توانند به راحتی و تنها با انجام کارهای ساده ای مانند خاراندن پوست، تمییز کردن بینی یا مکیدن انگشتان ، این باکتری های خطرناک را به بدن خود منتقل کنند.متخصصان

همچنین توصیه می کنند بهتر است ناخن های خود را همواره کوتاه و تمییز نگهداشته و در صورت بلند کردن ناخن ها یا کاشت ناخن مصنوعی، حتما به نظافت و بهداشت آن توجه کرده و به طور دائم

دست ها و زیر ناخن ها را با مواد شوینده مناسب و برس های استاندارد، تمییز کنید. در این شرایط خطر رشد باکتری های مقاوم به انتی بیوتیک و سایر عوامل بیماری زا، به مراتب کمتر می شود.

در خاتمه باید به این نکته نیز اشاره شود که در صورت اصرار بر داشتن ناخن های بلند و انجام فعالیت های کشات ناخن حتما از مراکز معتبر و افراد متخصص کمک بگیرید. 

 

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار