تماس با ما درباره ما

بهترین نوشیدنی برای در امان ماندن از عطش در ماه رمضان

مصرف نوشیدنی‌های حاوی میوه‌ها، سبزی‌ها و صیفی‌های تازه، راه موثری برای مقابله با عطش روزانه در طول روزهای روزه‌داری است. نوشیدنی خیار و لیمو یکی از بهترین انواع نوشیدنی‌ها برای رفع عطش در ماه رمضان یا روزهای گرم سال به‌شمار می‌رود.
بهترین نوشیدنی برای در امان ماندن از عطش در ماه رمضان

به گزارش تهران بهشت؛ در ادامه این مطلب، طرز تهیه این نوشیدنی مفید را معرفی کرده و ارزش تغذیه ای آنرا توضیح خواهیم داد.

مواد لازم:

خیار بزرگ 3 عدد

رزماری تازه 1 شاخه برای تزئین

آب خنک 2 لیوان

آب لیموترش تازه نصف لیوان

عسل 3 قاشق غذاخوری

طرز تهیه :

ابتدا خیارها را پوست بگیرید و با رنده ریز رنده کنید یا داخل غذاساز بریزید.

باقی مواد به‌جز برگ رزماری را با خیار رنده‌شده ترکیب کنید و این ترکیب را به قدری هم بزنید تا عسل داخل نوشیدنی شما کاملا حل شود.

پس از آماده شدن نوشیدنی، آن را در لیوان سِرو کنید و تکه‌های یخ همراه با خیار تازه حلقه‌شده را به این نوشیدنی بیفزایید.

شما می‌توانید نوشیدنی خیار و لیموترش را با حلقه‌های خیار تازه و برگ رزماری تزئین کنید.

در صورت تمایل می‌توانید مقداری رزماری را هم به همراه خیار داخل غذاساز بریزید.

ارزش تغذیه‌ای این نوشیدنی

هر لیوان از این نوشیدنی حاوی 168 کیلوکالری انرژی، 1 گرم پروتئین، 17 گرم کربوهیدرات، 1.2 گرم فیبر، 15 گرم قند، 122 واحد بین‌المللی ویتامین A، 16 میلی‌گرم ویتامین C، 27 میکروگرم فولات، 25 میلی‌گرم کلسیم، 20 میلی‌گرم منیزیم و 234 میلی‌گرم پتاسیم است.

ارزش تغذیه‌ای خیار

یکی از صیفی‌های بسیار مفیدی که مصرف روزانه‌اش در روزهای گرم سال توصیه می‌شود، خیار است. درصد بالایی از خیار از آب تشکیل شده و میزان فیبر غذایی، ویتامین C، ویتامین K، منیزیم، پتاسیم و منگنز موجود در آن هم قابل توجه است.

جالب است بدانید که 96 درصد از حجم خیار را آب تشکیل می‌دهد و از این‌رو مصرف 1 تا 3 عدد خیار تازه در طول روزهای گرم سال می‌تواند به کاهش عطش روزانه تان کمک کند. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در خیار به کاهش التهاب در بدن کمک می‌کنند و باعث بهبودی در عملکرد سیستم ایمنی بدن می‌شوند.

تحقیقات علمی نشان داده‌اند که فیبر و آب فراوان موجود در خیار به تنظیم قند خون و پیشگیری از نوسانات قندی در افراد مبتلا به دیابت هم کمک می‌کند. بهتر است که افراد مبتلا به دیابت حداقل روزی 2 عدد خیار، ‌مخصوصا در روزهای گرم سال، مصرف کنند.

نکته دیگر این است که معمولا بیشتر افراد در روزهای گرم سال به‌دلیل کم‌آبی بدن دچار یبوست یا مشکل در دفع می‌شوند. مصرف منظم خیار در طول روز می‌تواند به تنظیم حرکات دودی روده، تامین آب بدن و پیشگیری از ابتلا به یبوست کمک کند، البته به این شرط که حداقل روزی 2 عدد خیار مصرف کنید.

 

ارسال نظر