تماس با ما درباره ما

حاشیه‌های شصت‌ودومین جلسه شورای شهر تهران/ از سرقت هوشمند سازه‌های شهری تا ساخت و ساز در جوار باغ گیاه شناسی

شصت و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در غیاب مهدی چمران با موضوع ارائه گزارش درباره بازدید از ترمینال شرق برگزار شد.
حاشیه‌های شصت‌ودومین جلسه شورای شهر تهران  از سرقت هوشمند سازه‌های شهری تا ساخت و ساز در جوار باغ گیاه شناسی

به گزارش خبرنگار تهران بهشت، یکشنبه- 18 اردیبهشت 1401- شصت و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران به ریاست پرویز سروری برگزار شد.

هزینه مبارزه با فساد را پرداخت می‌کنیم

پرویز سروری در آغاز شصت ‌و‌دومین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به آغاز هفته سلامت و شهادت سه تن از کارکنان خدوم حوزه سلامت شهرداری تهران، گفت: ان‌شاءالله در روز سه‌شنبه هفته جاری برنامه مفصلی را برای گرامیداشت هفته سلامت و شهادت کارکنان حوزه سلامت برگزار خواهیم کرد.

وی همچنین با اشاره به روز جهانی آزادی خبر و مطبوعات عنوان کرد: هفته گذشته شاهد ارتحال شهادت‌گونه نادر طالب‌زاده بودیم و موضوعی که باید به آن توجه شود که این نهادهای بین‌المللی حقوق بشر در اختیار غربی‌ها قرار دارد و آزادی خبر از موضوعات خنده‌داری است که غرب اعلام می‌کند. به عنوان مثال اگر تصاویر شهید سردار سلیمانی و یا سید حسن نصرالله در فضای مجازی پخش شود بلافاصله آنها را فیلتر می‌کنند و این نمونه‌ای از نمایش آزادی است که غرب عنوان می‌کند!

نایب‌رئیس شورای شهر تهران همچنین به ضرب و شتم و حمله به شهردار ناحیه 3 منطقه 19 اشاره کرد و گفت: در پی این اتفاق آقای هاشمی شهردار این ناحیه که در راه مبارزه با فساد و سود جویی عده‌ای طماع، مورد ضرب و شتم قرار گرفت که خوشبختانه حال وی رو به بهبود است.

وی افزود: این ضرب و شتم و حمله نشان می‌دهد که هدف‌گذاری شورا و شهرداری در مبارزه با فساد درست بوده چرا که مبارزه با فساد هزینه‌زاست و ما نیز هزینه آن را پرداخت خواهیم کرد که از آن جمله می‌توان به جمع‌آوری پالادیوم اشاره کرد که همین مسئله نیز در این راستا اتفاق افتاد.

سروری با تاکید بر اینکه شورای ششم عزم خود را برای مبارزه با فساد جزم کرده است، گفت: انتظار ما این است که پلیس نیز با اقتدار کامل مقابل اراذل و اوباش بایستد و اجازه ندهد که امنیت مردم به مخاطره بیفتد چرا که وقتی اقتدار پلیس از بین می‌رود نتیجه آن اقتدار اراذل و اوباش می‌شود.

نایب‌رئیس شورای شهر تهران در پایان با اشاره به روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر اضافه کرد: این روز را گرامی می‌داریم همچنین نمایشگاه گل و گیاه روز گذشته با حضور 13 کشور در بوستان گفت‌وگو افتتاح شد و گزارشات به دست آمده حاکی از این است که این نمایشگاه تفاوت خاصی را با گذشته دارد.

جلوگیری از ساخت و ساز در جوار باغ گیاه شناسی

مهدی عباسی در تذکری به وضعیت 129 ساختمان بسیار پرخطر در سطح شهر تهران اشاره کرد و گفت: این ساختمان ها به دلیل مراکز اجتماعی بسیار حائز اهمیت است و توقع این است که شهرداری به صورت ویژه همزمان با ورود دادستانی به این مساله از این فرصت استفاده کند و براساس تکالیف صریح قانونی به ایمن سازی اقدام مناسب را به عمل بیاورد.

وی ادامه داد: گودهای رها شده نیز مساله دیگری در حوزه ایمنی شهر است که باید در  مناطق شهرداری تعیین تکلیف شوند، چون برخی از این گودها 15 تا 8 سال است که بلاتکلیف مانده‌اند.

عباسی با تاکید بر اینکه پایدارسازی گودها هم مدت زمان دارد و اگر زمان منقضی شود باید منتظر اتفاقات ناگواری باشیم، درباره ابرجرثقیل ها نیز اظهار داشت: توقع می رود که در نظام پایداری سازی شهری به این مساله هم توقع ویژه شود.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران با بیان اینکه باغ گیاهشناسی که یک میراث طبیعی و ملی کشور است، گفت: ما تکلیف داریم که به عنوان یک ارزش ملی آ نرا حفظ و صیانت کنیم و توقع می رود شهرداری منطقه 22 تدبیرلازم کند. چراکه ساخت مجتمع مسکونی در کنار این باغ کار غلطی است.

وی ادامه داد: باتوجه به شرایط تنش  آبی در تهران ضرورت دارد بازچرخانی آب در سطح شهر به عنوان یک طرح الزام آور مورد توجه قرار گیرد و پیشنهاد می دهم شهرداری پیش قدم شود و لایحه بازچرخانی آب در سطح شهر تهران را به شورا ارائه کند.

سرقت هوشمند سازه‌های شهری برای ایجاد نا امنی در تهران

ناصر امانی

ناصر امانی نیز در تذکر پیش از دستور شصت و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: متأسفانه در تعطیلات عید قسمتی از پل صدر به سرقت رفته است.

وی ادامه داد: این موضوع حاکی از سرقت‌های هوشمند و القای ترس و نا امنی و ترس از تأسیسات شهری در میان مردم است و این نشان از کاری سازمان دهی شده است.

عضو شورای شهر تهران گفت: متأسفانه این دزدی‌ها به بهشت زهرا هم رسیده است و تابلوی مزار شهدا نیز در یکی از قطعات بهشت زهرا به سرقت رفته است.

امانی افزود: تأمین امنیت پل صدر برعهده شهرداری منطقه یک بود و نمی‌دانم سیاست مدیریت شهری در دوره کنونی چگونه است اما از آنجایی که دست‌هایی پنهانی برای ایجاد ترس و نا امنی در تهران ایجاد شده است می‌خواهم که مدیریت شهری به این موضوع توجه داشته باشند.

نامگذاری یکی از معابر پایتخت به نام مرحوم طالب‌زاده با قید فوریت

همچنین مهدی پیرهادی در شصت و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران ضمن تبریک به مناسبت روز صلیب سرخ، گفت: جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با تربیت نیروهایی خدوم و دلسوز برای امدادرسانی در حوادث و رویدادها می کوشد که اعضای جامعه را نسبت به رویدادها مصونیت ببخشد و زمینه جلوگیری از حوادث را فراهم کند.

وی ادامه داد: معاونت اجتماعی فرهنگی شهرداری، سازمان فرهنگی و هنری و سازمان مدیریت بحران و تمام بخش هایی که می توانند در زمینه آموزش اقدام کنند، بستر آموزش و فرهنگسازی را در اختیار مردم و سمن ها قرار دهند و در راستای کاهش صدمات در مواقع بحران، شرایط را برای آموزش گران و امدادگران هلال احمر فراهم کنند تا بتوانند فعالیت های خود را انجام دهند.

پیرهادی با بیان اینکه امدادگران در خصوص انبارها در زمان امدادرسانی مشکل دارند، یادآور شد: از شهردار تهران انتظار داریم که توجه جدی به این موضوع داشته باشند.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با اشاره به هنرها و اقدامات مرحوم نادر طالب زاده، خاطرنشان کرد: انتظار داریم که نامگذاری یکی از معابر شهر به نام مرحوم طالب زاده با قید فوریت انجام شود.

وی با اشاره به روز تالاسمی، بیماری های خاص و لاعلاج، گفت: بیماری های لاعلاج بیماری دائمی است و فرد تا آخر عمر با این مشکل روبه رو است. متولی این بیماران بنیاد امور بیماری های خاص است و نامگذاری ها بیشتر برای اطلاع رسانی و آگاهی عمومی انجام می شود.

وضعیت مسکن تهران ارباب رعیتی شده است

در ادامه شصت و دومین جلسه شورا محمد آقامیری در تذکر پیش از دستور خود با اشاره به بازدید از محل جمع‌آوری معتادان متجاهر افزود: قرارگاهی برای رسیدگی به این موضوع تشکیل‌شده است.

این عضو شورای شهر ادامه داد: برنامه‌ریزی در قرارگاه نگهداری معتادان به مدت ۹ ماه است و محل‌های اسکان برای این دسته از معتادان در نظر گرفته شده است باید از کسانی که این طرح را پیشنهاد دادند تشکر کنیم زیرا انجام این کار و جمع‌آوری معتادان از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی با اشاره وضعیت مسکن در تهران گفت: بر اساس آمار سال گذشته تعداد مستأجران تهران به ۵۰ درصد افزایش یافته و کمتر از ۱۰ درصد مالکان خانه‌های خود را اجاره دادند و اکنون وضعیت ارباب رعیتی ایجاد شده و مالکان به هر قیمتی که می‌خواهند اجاره می‌دهند و بیش از ۶۰ درصد هزینه‌های خانوارها برای تأمین مسکن است.

آقامیری تصریح کرد: شهرداری، اتحادیه مشاوران املاک، قوه قضائیه و دولت می‌توانند در کنار یکدیگر قرارگاهی تشکیل دهند تا نرخ گذاری عادلانه ایجاد شود.

تقدیر از اقدامات شهرداری به دلیل ترویج فرهنگ قرآنی در این نمایشگاه قرآن

معدنی پور

نرگس معدنی پور نیز در این جلسه  در تذکری با اشاره به اینکه بیست و نهمین دوره نمایشگاه بین المللی قرآن کریم پس از دو سال وقفه به علت شیوع کرونا از ۱۵ تا ۲۷ ماه مبارک رمضان برگزار شد، اظهار کرد: این نمایشگاه در حالی به کار خود پایان داد که شاهد استقبال خوبی از سوی شهروندان بودیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه شهرداری تهران نیز در این نمایشگاه حضور داشت، افزود: از شورای عالی قرآن شهرداری قدردانی می کنم، اقدامات بسیار خوبی جهت ترویج فرهنگ قرآنی در این نمایشگاه توسط شورای عالی قرآن شهرداری صورت گرفت. همچنین تلاش سازمان بسیج شهرداری تهران به واسطه ایجاد مرکز تبادل کتاب در نمایشگاه و شهرداری منطقه هفت که اقدامات شایان توجهی را در نمایشگاه ارائه دادند، قابل تقدیر است.

وی در خصوص حماسه آزادسازی خرمشهر یادآور شد: امسال چهلمین سالروز این حماسه را پیش رو داریم و توقع دارم که شهرداری تهران نسبت به برگزاری گرامیداشت این حماسه اهتمام ویژه داشته باشد و جهت گیری برنامه ها همسو با شعار اعلام شده توسط مقام معظم رهبری در سال ۱۴۰۱ و همچنین شعار حماسی «ما مقاوم هستیم» باشد.

معدنی پور با تأکید بر توجه به ایام شهادت امام جعفر صادق(ع) خاطرنشان کرد: تأثیر و تبیین مکتب جعفری بر خلق حماسه ها و مقاومت باید مورد توجه قرار گیرد و از توان نیروهای لشگری و کشوری در تحقق برنامه ها و اهداف کمک گرفته شود.

عضو شورای شهر تهران همچنین تصریح کرد: رویکرد خلاق، مبتکرانه، اثرگذار و فناورانه به ویژه در برنامه های فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد و از توان کارشناسان، محققان و افراد توانمند در برنامه های صدا و سیما و دیگر مراکز در زمینه دفاع مقدس، سبک زندگی و الگوگیری رفتاری شهدا و توان هنرمندان در هنرهای نمایشی، تجسمی، فیلم و عکس در چهلمین سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر استفاده شود.

انتقاد عضو شورا از تاخیر در اعلام تعطیلی مدارس

81

در بخش دیگر جلسه شورا جعفر تشکری هاشمی، در تذکر پیش از دستور خود در شصت و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: درحالی که بسیاری از خانواده‌ها با فرزندان خود به مدارس رفته بودند متوجه شدند که به دلیل آلودگی هوا مدارس تعطیل است.

وی ادامه داد: شایسته است زمانی که می‌توان وضعیت آب و هوا را پیش بینی کرد اطلاع رسانی را از شب قبل داشته باشیم هدف در معرض قرار نگرفتن در آلودگی هوا را انجام می‌دادیم اما با این اقدام کودکان در آلودگی هوا تا مقابل مدرسه رفتند.

تشکری هاشمی گفت: امیدواریم سازمان محیط زیست به سلامت مردم توجه داشته باشد در حال حاضر در هفته سلامت هستیم و باید نسبت به این ریزگردها واکنش داشته باشیم.

لزوم ورود کمیسیون حفاظت از باغات به موضوع قطع درختان منطقه ۱۷

سوده نجفی در صحن علنی امروز در تذکر پیش از دستور خود با اشاره به جابه‌جایی درختان منطقه ۱۷، گفت: پس از تذکر بنده متأسفانه شهردار این منطقه گزارشی غیر واقعی را در صدا و سیما منتشر کرد.

وی ادامه داد: بر اساس گزارش کارشناسان ۷۲ اصله درخت در عملیات جابه‌جایی درخت خشک شدند، ۴۸ اصله صدمه ندیده بودند و وضعیت ۲۷ اصله نیز مشخص نبود.

نجفی بیان کرد: در هنگام جابه‌جایی از ماشین آلات تخصصی استفاده نشده بود و باید کمیسیون باغات وارد عمل شود.

هدر رفت ۲۵ تا ۴۰ درصد آب آشامیدنی تهران در مسیر انتقال!

نرجس سلیمانی نیز در جریان برگزاری شصت و دومین جلسه شورای شهر تهران ضمن تبریک هفته سلامت و گرامیداشت مقام والای شهدای مدافع سلامت در تذکری اظهار کرد: شهر تهران سالانه به دلیل عدم وجود سازوکار تعریف شده، شاهد از دست دادن سلامت و در برخی موارد جان شهروندان خویش است.

وی با بیان اینکه جدای از آلودگی هوا که موجب مرگ‌های روزانه است و هنوز راه حل مطمئن و امکان‌پذیری از جهت دو بعد اقتصادی و عملیاتی، برای آن به دست نیامده است، تاکید کرد: صرفاً به شکل مُسکِن‌هایی عموما ًطبیعی به جنگ آلودگی هوا می‌ررویم و سلامت و حفظ آن در بخش‌های مختلف باید در اولویت آنی قرار گیرد.

عضو شورای شهر تهران افزود: همچنین با توجه به فروکش کردن موج‌های کرونا و حرکت شرایط محیطی به سمت عادی‌سازی در کلیه مناطق شهری، توجه فوری به فرهنگ‌سازی و پاک‌سازی محیطی برای کودکان الزامی است.

سلیمانی افزود: با توجه به بروز تنش آبی نیازمند مدیریت بهینه آبی هستیم و بجاست شرکت خاکریز آب با اهتمام و توجه مدیران شهری و ساختارهای دولتی مرتبط و وزارت کشور، به اتفاق و در اسرع وقت ساختار موجود را ضمن بهینه‌سازی و ارتقاء، به شرکت مادر تخصصی یا سازمان مشترک تبدیل کنند که لایحه روان آب جایگاه مناسبی برای طرح این موضوع است. 

وی همچنین گفت:  25 تا 40 درصد آب آشامیدنی تهران در مسیر انتقال هدر می‌رود و این بیش از کل مصرف آب برخی کشورهای جهان است.

همکاری شهرداری تهران و هلال احمر برای دپوی اقلام امدادی در سوله‌های بحران

78

 احمد صادقی در شصت و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران ضمن تقدیر از تلاش و خدمات صادقانه نیروهای هلال احمر اظهار کرد: امسال شاهد یکصدمین سالروز تشکیل هلال احمر هستیم. تمام نیروهای هلال احمر با عشق برای حفظ حرمت و کرامت انسانی فارغ از مرزبندی های سیاسی و جغرافیایی تلاش می کنند و در حوادث و بحران های مختلف از اولین نفرات هستند و با رشادت های خود در کنار مردم حضور دارند. هرجای دنیا صدای آسیب دیدگان را بشنوند به یاری مظلومان می شتابند.

وی با بیان اینکه هلال احمر بین ۱۷۴ کشور از جمعیت های برتر است، خاطرنشان کرد: این نشان از عملکرد شایسته و قابل تحسین جمعیت هلال احمر است که مایه مباهات مردم محسوب می شود.

عضو شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه نیازمند همکاری بین شهرداری تهران و هلال احمر هستیم، گفت: شهرداری در مواقعی تصدی گری می کند در حالیکه نباید در امور تخصصی این نهادها وارد شد. زمانی که سوله های مدیریت بحران احداث شد قرار بر این بود که دپوی اقلام اساسی امدادی برای مواقع بحرانی انجام شود و علیرغم مصوبات متعدد شورای اسلامی شهر، تغییر کاربری پیدا کردند و به ظرفیت سازمان مدیریت بحران بازنگشتند. لازم است شهرداری تهران با همکاری هلال احمر این سوله ها را برای دپوی اقلام امدادی در نظر بگیرد و به مکانی برای آموزش شهروندان تبدیل شود.

مزایای راه اندازی پایانه جدید شرق تهران

مهدی پیرهادی در این جلسه درباره گزارش بازدید از ترمینال شرق اظهارداشت: ترمینال شرق قدیم حدود 5 هکتار است که برخی نهادها در مالکیت آن مدعی هستند. ترمینال شرق فعلی در چهارراه تهرانپارس نه تنها موجب اختلال در رفت و آمد در خیابان های دماوند، تهرانپارس و بزرگراه شهید یاسینی شده بلکه موجب آلودگی صوتی برای شهروندان ساکن در آن منطقه شده است. در صورت تکمیل پروژه پایانه شرق امکان تعریض خیابان دماوند فراهم می شود. 

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه یکی از مشکلات ترمینال شرق فعلی عدم تعریض خیابان دماوند است، خاطرنشان کرد: واقع شدن ترمینال در تهرانپارس موجب کندی حرکت شده و از طرفی آلودگی های صوتی را به دنبال داشته است. مشکل دیگر این است که سالن یکپارچه و استاندارد در ترمینال که مردم بتوانند خدمات منسجم را از آن دریافت کنند، وجود ندارد.

وی با بیان اینکه انتخاب پایانه جدید شرق در منطقه سه راه آزمایش خارج از محدوده شهر و دارای دسترسی به بزرگراه شهید یاسینی، دماوند، زین الدین و لشکرک برای برنامه ریزی سفر به اقصی نقاط کشور است، یادآور شد: طراحی پایانه با بهره گیری از تکنولوژی روز و پیشرفته برای بهره مندی مسافران و به حداقل رسیدن دلالی با پیش بینی های کالبدی است.

پیرهادی ادامه داد: نزدیکی به جنگل سرخه حصار و دسترسی به هوای پاک و نقاط گردشگری یکی دیگر از محاسن پایانه جدید شرق است. پیش بینی ایستگاه مترو در ادامه خط دو در کنار سالن اصلی ترمینال از دیگر محاسن به شمار می رود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: پروژه پایانه شرق با برآورد ۱۰ میلیون نفر مسافر در سال در ۳۰ هکتار زمین، یکی از بزرگترین پایانه های مسافربری بین شهری در ایران و منطقه است. مکان آن در مجاورت محدوده شهر و در محل تلاقی بزرگراه های اصلی شهر قرار دارد و محل مورد نظر، تنها گزینه منحصر به فرد در جانمایی بوده است.

وی همچنین تصریح کرد: سال ۱۳۷۱ مطالعه اولیه پروژه آغاز شده و سال ۸۰ عملیات آماده سازی محوطه صورت گرفته و سال ۸۴ اتمام آن انجام شده است. در سال ۱۳۹۱ بازنگری مجدد طرح توسط سازمان پایانه ها و مشاور طرح صورت گرفته و در تیر ماه ۹۲ واگذاری طرح به سازمان عمرانی شهرداری مناطق انجام شده است.

پیرهادی با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی تا پایان آبان ماه ۹۶ حدود ۹۴ درصد بوده است، خاطرنشان کرد: دیوار حائل ساخته شده به طول ۶۲۰ متر، پوشش کانال سرخه حصار، پارکینگ با ظرفیت ۴۰۰ واحد در دو طراز، محوطه سازی و سالن اصلی تا آن زمان انجام شده بود. مبلغ اولیه قرارداد ۷۷ میلیارد تومان، مشاور طرح مشخص، مساحت عرصه آن در زمان مذکور ۱۳ هکتار، مساحت زیربنا ۶۰ هزار متر و اسکلت بتنی و کاربری آن خدماتی بوده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه اعتبار تخصیص یافته در بودجه سال ۱۴۰۱ برای تکمیل این پایانه ۱۰۸ میلیارد تومان است، یادآور شد: اولویت اولیه آن تکمیل ابنیه، پوشش سقف، اطفای حریق و آتش نشانی، گرمایش و سرمایش، خرید پله برقی و آسانسور است. پیش بینی ها ۱۸۰ میلیارد تومان بوده و پیشنهاد می شود که اگر شاهد کاهش بودجه پس از هزینه کرد ۱۰۸ میلیاردی بودند اعتبارات اضافه شود.

پروژه ترمینال شرق در ۴ سال گذشته به جای پیشرفت، پسرفت داشته است

سید احمد علوی

سید احمد علوی نیز در شصت و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در خصوص پروژه ترمینال شرق و ایوان ری که در ۴ سال گذشته آماده بهره برداری بوده است، گفت: گاهی در افتتاح و بهره برداری پروژه ها تنها پیشرفت فیزیکی معیار نیست بلکه توفیق نیز می خواهد.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: اینکه توفیق خدمت به مردم و بهره برداری از این پروژه های آماده بهره برداری در ۴ سال گذشته آماده نشده است، به نیت دوستان برمیگردد و باید در نیت شان تجدیدنظر کنند.

وی در خصوص ترمینال شرق ادامه داد: اشتباه است اگر بگوییم این پروژه متوقف بوده و روی ۹۶ یا ۹۴ درصد پیشرفت مانده است؛ خیر این پروژه در طول ۴ سال گذشته پسرفت داشته و ۱۰ درصد به عقب بازگشته است.

علوی با اشاره به مجازات ترک فعل مسئولان عنوان کرد: این پسرفت ۱۰ درصدی نتیجه ترک فعل است و نیازمند برخورد می باشد، چرا که بهره برداری نکردن از این پروژه موجب خسارت سنگین مالی شده است.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران همچنین خطاب به مسئولان فعلی گفت: ۸ ماه از آغاز مسئولیت مدیریت شهری جدید گذشته و نیاز است که به سرعت در خصوص پروژه های آماده بهره برداری به جمع بندی برسیم و از آنها بهره برداری شود.

ایجاد دسترسی مترو برای ترمینال شرق

همچنین محمدهادی علی احمدی، شهردار منطقه 13 تهران در صحن امروز شورای شهر تهران درباره وضعیت ترمینال جدید شرق اظهارداشت: وظیفه شهرداری منطقه ۱۳ در خصوص ترمینال جدید، ایجاد دسترسی مترو است که هزینه احداث آن هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بوده که پیش بینی و طراحی ها به عنوان ایستگاه پایانه شرق و همچنین ایستگاه ابتدای خط مترو تهران-پردیس انجام شده است.

وی ادامه داد: این ایستگاه یکی از ایستگاه های مهم آن منطقه خواهد بود که شهروندان از آن استفاده خواهند کرد. در زمینه ایجاد مسیر ویژه اتوبوس‌های تندرو و تاکسی در ترمینال شرق مسئله ای وجود ندارد و خط ویژه تندرو موجود در خیابان دماوند از سه راه تهرانپارس تا پایانه شرق هدایت خواهد شد و پایانه تاکسی شهید کلاهدوز نیز در خدمت شهروندان خواهد بود.

 احمدی با بیان اینکه یکی از دلایل وقفه چهار ساله در ترمینال شرق این است که زمین پایانه فعلی شرق متعلق به بنیاد ۱۵ خرداد است، یادآور شد: البته هنوز سند دریافت نکرده اند و در محاکم حقوقی پیگیری برای سند انجام شده است. با توجه به اینکه ۸۰ درصد پهنه این فضا از نوع s۲۲۲ که نیازمند طرح موضوعی کمیسیون ماده پنج و ۲۰ درصد پهنه G  به عنوان فضای سبز است، برای هر اقدامی که قرار است صورت بگیرد باید به شهرداری مراجعه شود و در واقع شهرداری در این طرح شریک است. بنابراین نگرانی وجود ندارد.

 چمران به زودی به صحن می آید

پرویز سروری در حاشیه جلسه شورای شهر تهران درباره کاهش زمان صدور پروانه ساختمانی به کمتر از 3 ماه گفت: کاهش زمان صدور پروانه از 14 ماه به حدود 3 ماه خواهد رسید و با هوشمندسازی و اصلاح فرآیندها و مداخله انسانی را در صدور پروانه به صفر برسانیم تا به هدف 7 روز زمان برسیم.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: اگر موفق شویم که تا یک ماه دیگر این روند کاهش یابد کار بسیار بزرگی صورت خواهد گرفت.

سروری حال  عمومی مهدی چمران را رو به بهبودی عنوان کرد و گفت: وی در هفته های آینده در صحن حضور خواهد داشت.

انتهای پیام/

خبرنگار:النازکارخانه

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار