تماس با ما درباره ما

این کشور دچار موج جدید شیوع کرونا با زیرسویه‌های اُمیکرون شده است

کارشناسان بهداشتی می‌گویند آفریقای جنوبی که برای نخستین بار کرونای اُمیکرون در آن شناسایی شد، دچار موج جدیدی از کرونا به علت دو زیرسویه جدید اُمیکرون شده است.
این کشور دچار موج جدید شیوع کرونا با زیرسویه‌های اُمیکرون شده است

به گزارش تهران بهشت؛ پروفسور مارتا نونس، پژوهشگر در بیمارستان کریس هانی باراگوانات در آفریقای جنوبی می‌گوید این کشور برای حدود سه هفته دستخوش شمار فزاینده‌ای از موارد جدید کرونا و اندکی افزایش موارد بستری شده است، اما افزایشی در موارد عفونت شدید و مرگ رخ نداده است.

موارد جدید کرونا در آفریقای جنوبی از میانگین ۳۰۰ مورد در روز در اوائل آوریل به حدود ۸۰۰۰ مورد دراین هفته رسیده است. نونس می‌گوید شمار واقعی موارد جدید احتمالا بسیار بالاتر است، زیرا علائم خفیف هستند و ممکن است بسیاری از افراد آزمایش نشوند.

موج جدید کرونا در آفریقای جنوبی از دو زیرسویه BA.4 و BA.5 اُمیکرون منشا می‌گیرد که بسیار شبیه سویه اصلی اُمیکرون هستند که در ایتدا در سال پیش در آفریقای جنوبی و بوتسوانا شناسایی شد و بعد به سراسر جهان انتشار یافت.

به گفته نونس، اکثریت موارد جدید از این دو سویه جدید اُمیکرون هستند که ظاهرا می‌توانند افرادی را که با عفونت‌های قبلی و واکسیناسیون ایمنی پیدا کرده‌اند، دچار عفونت کنند، اما به طور کلی باعث بیماری خفیف می‌شوند.

فقط ۴۵ درصد از بزرگسالان در آفریقای جنوبی به طور کامل واکسینه شده‌اند، اما تصور می‌رود حدود ۸۵ درصد جمعیت به علت قرارگیری در معرض ویروس کرونا تاحدی ایمنی پیدا کرده باشند.

به گفته نونس، به نظر می‌رسد واکسن‌ها هنوز باعث محافظت در برابر بیماری شدید می‌شوند.

نونس می‌گوید که سویه‌های BA.4 و BA.5 اُمیکرون به سایر کشورهای در منطقه جنوب أفریقا و برخی از کشورهای اروپایی منتشر شده‌اند، اما هنوز خیلی زود است که درباره انتشار جهانی آنها اظهار نظر کرد.

افزایش موارد کووید در آفریقای جنوبی در هنگامی رخ می‌دهد که این کشور واقع در نیمکره جنوبی دارد به ماه‌های سردتر زمستانی وارد می‌شود و این کشور شاهد افزایش موارد آنفلوانزا هم هست.

 

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار