تماس با ما درباره ما

فواید آب و عسل چیست؟

در این که عسل طبیعی سرشار از خاصیت های درمانی و تقویت کننده است هیچ شکی نیست ؛ بعد از آشنایی با فواید آب و عسل مطمئنا از آن به عنوان نوشیدنی ناشتا استفاده خواهید کرد.
فواید آب و عسل چیست؟

به گزارش تهران بهشت؛ خواص و فواید نوشیدن آب و عسل بسیارند که تعدادی از آنها عبارتند از :

  •      نوشیدن آب عسل گرم  محرک سیستم گوارش است و به تولید مخاط کمک می کند همچنین یبوست را درمان میکند.
  •      نوشیدن آب عسل گرم گاز معده را از بین می برد و در درمان نفخ بسیار موثر است.
  •      عسل از شکر شیرین تر و سالم تر است به همین خاطر در غذاها و نوشیدنی ها از عسل استفاده کنید عسل حاوی آمینو اسید ،مواد معدنی و ویتامین است از کلسترول و چاقی جلوگیری می کند.
  •     به آب و عسل کمی لیمو اضافه کنید ؛ خاصیت آنتی باکتریایی عسل و خاصیت اسیدی لیمو در درمان بوی بد دهان موثر است این ترکیب را مثل دهانشویه استفاده و دهان و گلو را پاکسازی کنید.
  •      عسل و آب گرم به رطوبت بدن شما کمک می کند و باعث می شود بتوانید آلرژی را کنترل کنید.
  •      ترکیب آب عسل و دارچین کلسترول خون را تا 10 درصد کاهش می دهد ؛یک یا دو قاشق عسل را با یک چهارم قاشق دارچین و آب گرم ترکیب و روزانه بنوشید.
  •      اگر گلودرد دارید نگران نباشید عسل وآب گرم گلودرد را درمان می کند .
  •      عسل وآب سموم بدن  راخارج می کند لیمو رابه نوشیدنی اضافه کنید تا خواص آن بیشتر شود ؛ لیمودفع ادرار و سموم را بالا میبرد و مجرای ادرار را سالم نگه میدارد.
  •      قبل از صبحانه خوردن یک فنجان چای که با عسل شیرین شده بنوشید و لذت ببرید این ترکیب اشتها را کم می کند و باعث می شود در طول روز هوس شیرینی نکنید.
  •      عسل و آب گرم در درمان سرماخوردگی های عفونی موثر است و موجب تخلیه مخاط گلو و بینی می شود .
  •      عسل به شما انرژی می دهند اما چاق نمی کند به همین خاطر این نوشیدنی را صبح ها باید بنوشید.
  •      عسل خاصیت ضدباکتریایی و ضدقارچی دارد به همین خاطر جوش و آکنه را درمان می کند صبح چای  عسل بنوشید تا پوست را پاکسازی کنید.
  •      عسل و آب و هردو متابولیسم را بالا می برد و هضم و جذب غذا را بهبود می بخشد.

مخلوط آب و عسل باعث  درمان  سرفه، برونشیت و آسم میشود  

این ترکیب یک اکسپکتورانت قوی میباشد  که باعث خواهد شد مخاط ریه نازک شود و در نتیجه عمل تنفس مناسب تر صورت بگیرد مخلوط آب و عسل دارای خواص ضد التهابی میباشد که به این ترتیب باعث درمان سرفه، برونشیت و آسم میشود

مخلوط آب و عسل برای جلوگیری با عفونت ادراری

خواص ادرار آوری و آنتی باکتریال ترکیب آب و عسل موجب تمیز شدن مجاری ادراری شده و خطر ابتلا به عفونت هایی مثل  سیستیت (التهاب مثانه) را کاهش می دهد. این شربت سرشار از مواد معدنی و ویتامین ها نیز میباشد . در نتیجه باعث بالا بردن آنتی بادی ها خواهد شد و از حمله ویروس ها پیشگیری میکند.

مخلوط عسل و آب برای کاهش کلسترول خون

تحقیقات نشان میدهد افرادی که در روز یکبار شربت عسل را میل میکنند کلسترول خون آن ها بعد  از 2 ساعت  به میزان 10 درصد کاهش پیدا میکند در نتیجه شما میتوانید این ترکیب معجزه گر را برای کاهش کلسترول خونتان استفاده کنید.این نکته را در خاطر داشته باشید که کلسترول بالا به مرور زمان موجب بروز مشکلاتی در گردش خون شده که باعث به وجود آمدن بیماری های قلبی و عروقی خواهد شد.

شربت آب و عسل خطر بیماری قلبی را از شما دور میکند

 فلاوونیدها و آنتی اکسیدان های که در عسل وجود دارد میتواند به جلوگیری و کاهش خطر بیماری های قلبی کمک کند. بررسی ها نشان داده است عسل فرایند اکسیداسیون کلسترول بد در خون انسان را کُند می کند.فرایندی که تاثیرات مخربی را روی قلب خواهد گذاشت و موجب حملات قلبی و یا سکته مغزی شود.

 

 

 

 

 

ارسال نظر