تماس با ما درباره ما

ساده‌ترین نوشیدنی برای دفع مواد زاید از بدن در هنگام آلودگی هوا چیست؟

ریزگردها، مهمان ناخواندە این روزهای کشور کە علاوە بر ایجاد آلودگی و کاهش کیفیت هوا تهدیدی برای سلامت جسمی انسان‌ها محسوب می‌شود.
ساده‌ترین نوشیدنی برای دفع مواد زاید از بدن در هنگام آلودگی هوا چیست؟

به گزارش تهران بهشت؛ ریزگردها عامل ایجاد بیماری‌های تنفسی، عفونی، سرطان ریە و بیماری‌های قلبی عروقی هستند کە این روزها بە یک دغدغە اصلی در بین مردم تبدیل شدە است. گرد و غبارهایی کە طی چند ماە اخیر هر روز و هر هفتە شاهد آن هستیم و از کشورهای همسایە وارد کشور ما می‌شوند علاوە بر خاک حامل بیماری‌های عفونی و باکتریایی بسیاری هستند کە زنگ خطری برای سلامتی انسان محسوب می‌شوند.

برای جلوگیری از ایجاد اثرات سوء ناشی از پدیدە ریزگردها بهتر است در خانە بمانید و از قرار گرفتن در فضای باز پرهیز کنید.

همچنین ورود ریزگردها در هوا می‌تواند بە بروز حساسیت‌ها و آلرژی‌های فراوانی در بدن انسان منجر شود کە عوارض بسیاری را بە دنبال خواهد داشت.

افرادی کە سابقە بیماری‌های زمینەای دارند همچنین نوزادان، کودکان، نوجوانان، سالمندان، افراد مبتلا به آسم، برونشیت و خانم‌های باردار بیش از سایر افراد در معرض خطر ریزگردها قرار دارند.

برای جلوگیری از ایجاد اثرات سوء ناشی از پدیدە ریزگردها بهتر است در خانە بمانید و از قرار گرفتن در فضای باز پرهیز کنید.

هنگام آلودگی هوا این غذاها را نخورید | ساده‌ترین نوشیدنی برای دفع مواد زاید از بدن

پیروی از الگوی تغذیەای مناسب راهی برای مقابلە با اثرات ریزگردها

معاون بهداشتی دانشگاە علوم پزشکی کردستان گفت: ریزگردها حامل بیماری‌های عفونی و ویروسی هستند کە برای سلامتی انسان بسیار مضر هستند. فرزین بیدارپور اظهار کرد: یکی از راەهای مقابلە با عوارض ناشی از ورود ریزگردها توجە بە الگوی تغذیەای مفید است.

وی عنوان کرد: بهتر است در این روزهای آلودە و غبارآلود از مصرف مایعات و غذاهای مایع غافل نشویم. وی بیان کرد: از مصرف غذاهای چرب در این روزها پرهیز و غذاهای سبک و انواع سبزیجات را در برنامە غذایی خود جایگزین کنید.

بیدارپور تصریح کرد: نوشیدن آب در دفع آلودگی‌های موجود در ریە بسیار موثر است و نوشیدن آب کافی در طول شبانەروز بە دفع مواد زاید کمک خواهد کرد.

وی بر مصرف مایعات تاکید کرد و گفت: در این روزهای خطرناک گنجاندن شیر و فرآوردەهای لبنی در برنامە غذایی بە شدت توصیە می‌شود، زیرا شیر بە دفع مواد زاید در بدن کمک خواهد کرد.

معاون بهداشتی دانشگاە علوم پزشکی کردستان در ادامە اضافە کرد: مصرف میوە و سبزیجات در بهبود عوارض ناشی از پدیدە ریزگردها بسیار موثر است.

فرزین بیدارپور در خصوص مصرف دمنوش‌ها خاطرنشان کرد: تا بە حال ثابت نشدە است کە دمنوش‌ خاصی در دفع مواد زاید در بدن انسان موثر باشد؛ لذا توصیە می‌شود از مصرف مکرر و روزانە و بیش از اندازه دمنوش‌ها جلوگیری شود.

وی یادآور شد: ریزگردها تنها حامل خاک نیستند بلکە حامل بسیاری از مواد فلزی موجود در طبیعت و بیماری‌های عفونی و ویروسی هستند کە برای سلامتی انسان بە شدت مضر هستند.

بە گفتە این کارشناس، افراد مبتلا بە آسم، سرطان ریە، بیماری‌های تنفسی، قلبی عروقی و بیماری‌های صعب العلاج بیشتر از سایر افراد جامعە مستعد بیماری‌های ناشی از گرد و غبار هستند.

وی در پایان بە شهروندان توصیە کرد کە در صورت لزوم و تا بهبود کیفیت هوا از خانە خارج نشوند.

 

ارسال نظر