تماس با ما درباره ما

آشنایی با 4 مشکل عجیب تلفن‌های همراه برای بدن

کرونا علاوه بر کووید بیماری‌های دیگری را هم به بار آورده؛ قرنطینه استفاده ما از موبایل و لپ‌تاپ را آنقدر زیاد کرده که مشکلات گردن، دست و حتی خواب گریبانگیر عده زیادی از مردم شده؛ اما راه حل چیست؟
آشنایی با 4 مشکل عجیب تلفن‌های همراه برای بدن

به گزارش تهران بهشت؛ گوشی‌های هوشمند بلاهای جدیدی بر سر بدن ما وارد می‌کنند؛ متخصصان کایروپراکتیک‌ می‌گویند خم کردن سر برای استفاده از تلفن به ستون فقرات فشار زیادی وارد می‌کند و البته این تنها راهی نیست که دستگاه‌های تلفن به ما آسیب می‌رسانند.

گاردین در گزارشی نوشت: انجمن کایروپراکتیک استرالیا ادعا کرده است که استفاده اجباری ما از دستگاه‌های تلفن همراه در حال تغییر دادن شکل بدن ما است! چگونه؟ فرض کنید گوشی خود را در زاویه‌ای نگه می‌دارید که باعث می‌شود سر خود را ۶۰ درجه پایین خم کنید. این کار تقریبا ۲۷ کیلوگرم به وزن ستون فقرات شما اضافه می‌کند. حالا تصور کنید که هر روز چند ساعت این کار را انجام دهید. این یکی به هم ریختگی وحشتناک است.

با وجود اینکه تلفن‌های همراه عمری قدیمی‌ دارند و «گردن درد پیامکی» به عنوان یک بیماری در سال ۲۰۱۱ شناسایی شده، اما همه‌گیری کرونا تاثیر بسیار بدتری روی اوضاع جسمانی مردم گذاشته و خم کردن سر روی گوشی منجر به ۷۰۰ تا ۱۴۰۰ ساعت استرس بیش از حد روی ستون فقرات گردنی در طول یک سال شده است.

سامی مارگو، از انجمن فیزیوتراپی بریتانیا، می‌گوید: «افراد زندگی خود را با پیامک پیش می‌برند و متوجه نمی‌شوند که نیاز به استراحت دارند.» او اشاره می‌کند که این کار باعث «سردرد، گردن درد، درد بازو و بی‌حسی» می‌شود که همراه با یک سبک زندگی کم تحرک، می‌تواند منجر به عواقبی جدی شود.

این اولین بار نیست که در مورد خطرات گوشی‌های همراه هشدار داده می‌شود؛ در سال ۲۰۱۱ به دلیل افزایش مرگ و میر عابران پیاده در ایالات متحده، برخی از شهرها جریمه‌هایی را برای افرادی که هنگام پیاده‌روی پیام می‌دهند، در نظر گرفتند و برای بیماری ناشی از این کار نیز اسمی انتخاب شد: «انگشت بلک‌بری» که گوشی رایجی در آن زمان بود. این بیماری هم به وضعیتی اشاره دارد که در آن انگشت شست شما در اثر ارسال پیام کوتاه طولانی مدت ملتهب می‌شود.

 

۴ مشکل عجیب تلفن‌های همراه برای بدن | یک پیشنهاد ساده برای رفع مشکلات گردن فشار روی گردن با افزایش زاویه خم‌شدگی به سمت پایین افزایش می‌یابد

مورد سوم در رابطه با نور آبی ساطع شده از تلفن‌هاست که می‌تواند در تولید ملاتونین و روند خواب اختلال ایجاد کند. اگر فشاری را که چشم در اثر استفاده طولانی مدت از صفحات نمایشی گوشی و تبلت تحمل می‌کند، هم حساب کنید عدد این آسیب‌ها به ۴ افزایش می‌یابد.

چند سال پیش فرضیه‌ای مطرح شد که انسان‌ها در حال پیدا کردن خارهای استخوانی در قاعده جمجمه خود هستند تا با تمام وضعیت‌های وحشتناک مربوط به تلفن همراه مقابله کنند. تا آن زمان اما متخصصان، حرکاتی ورزشی را توصیه می‌کنند که به سادگی قابل انجام هستند.

دکتر علی نقره کار، فوق تخصص درد یک پیشنهاد ساده داد: حالت صحیح نشستن را رعایت کنید تا فشار کمتری به ستون فقرات وارد شود. صاف و در ارتفاعی مناسب نسبت به موبایل یا لپ‌تاپ خود بنشینید. سعی کنید تلفن خود را در سطح چشم نگه دارید و هر چند وقت یکبار هم به بدنتان استراحت بدهید. اول از همه چشم‌هایتان را که مدت‌هاست به یک صفحه در فاصله ثابت خیره بوده، بچرخانید و در مرحله بعد هم کمی بدنتان را از حفظ یک حالت تکراری به مدت طولانی خلاص کنید.

اما بهترین کار محدود کردن استفاده از تلفن همراه است. قوز ارزشش را ندارند! تلفن خود را زمین بگذارید.

 

ارسال نظر