تماس با ما درباره ما

حقایق عجیب اما واقعی درباره بدن انسان

بدن انسان پر از شگفتی است. محققان با بررسی بدن انسان به حقایقی دست یافتند که ما در اینجا آن‌ها را معرفی می‌کنیم.
حقایق عجیب اما واقعی درباره بدن انسان

به گزارش تهران بهشت ؛ حقایق بسیاری درباره بدن انسان وجود دارد که هرکدام به نوبه خود عجیب و جالبند. تعدادی از این حقایق درباره ناخن و پوست و احساسات و استخوان ها و ... عبارتند از :

حقایق عجیب در مورد ناخن انسان:

1.ناخن‌های دست سریع‌تر از ناخن‌های پا رشد می‌کنند. ناخن‌های دست سریع‌تر رشد می‌کنند، زیرا بیشتر در معرض نور خورشید هستند. علاوه بر این، انگشت وسط همیشه بلندترین ناخن را دارد. هرچه ناخن‌های انگشت بلندتر باشد، انگشت بزرگتر است، اما هیچ‌کس دلیل آن را نمی‌داند. 

حقایق عجیب درباره احساسات انسان:

2. بوتاکس احساسات فرد را می‌گیرد. تزریق بوتاکس ماهیچه‌های صورت را فلج می‌کند که باعث از بین رفتن چین و چروک می‌شود. با این حال، دانشمندان اخیراً یک عارضه جانبی جالب از این تزریق‌ها را کشف کرده‌اند: ناتوانی در نشان دادن کامل احساسات. حالت عاطفی مستقیماً تحت تأثیر حالت چهره قرار می‌گیرد، بنابراین افرادی با توانایی محدود در بیان احساسات نسبت به افرادی که از بوتاکس استفاده نمی‌کنند، احساسات کمتری دارد. 

3. نوزادان اشک نمی‌ریزند مگر اینکه حداقل یک ماهه باشند. به گفته بسیاری از متخصصان حوزه پزشکی، این کاملا طبیعی است که نوزادان یک تا سه ماه پس از تولدشان گریه نکنند، زیرا مجاری اشکی آنها حتی پس از تولد نیز به رشد خود ادامه می‌دهد. انسداد مجاری اشک در نوزادان خاصی رخ می‌دهد. آنها می‌توانند گریه کنند، اما غدد اشکی به طور معمول ترشح نمی‌شوند. با این حال، ترشحات زرد چسبنده ناشی از اشک‌های انباشته شده را می‌توان با قطره یا پماد پیشنهادی پزشک اطفال درمان کرد.  

حقایق عجیب در مورد استخوان‌ها و توده‌های عضلانی: 

4. مردان تقریباً 50 درصد توده عضلانی بیشتری نسبت به زنان دارند. محققان از تصویربرداری رزونانس مغناطیسی برای ارزیابی توده و توزیع ماهیچه‌های اسکلتی در نمونه‌ای متشکل از 468 مرد و زن در یکی از تحقیقات قدیمی‌تر اما جامع‌تر که در نسخه 1985 مجله فیزیولوژی کاربردی منتشر شد، استفاده کردند. این تحقیق ادعا کرد که مردان توده عضلانی بسیار بزرگتری دارند و تفاوت جنسیتی در قسمت بالایی تنه بارزتر است. 

5. استخوان ران شما می‌تواند در برابر هزاران کیلو مقاومت کند استخوان فمور که در قسمت بالایی ساق قرار دارد، طولانی‌ترین استخوان بدن شماست. به همین دلیل، می‌تواند صدها کیلو را تحمل کند و شکستن آن فوق العاده دشوار است. استخوان ران می‌تواند 30 برابر وزن بدن شما را تحمل کند! اکثر شکستگی‌های استخوان ران به دلیل تصادفات فاجعه‌بار خودرو یا سقوط از ارتفاعات زیاد اتفاق می‌افتد که می‌تواند باعث ایجاد نیروی کافی برای شکستن استخوان شود. 

6. نوزاد با حدود 300 استخوان به دنیا می‌آید. بدن یک نوزاد در بدو تولد تقریباً 300 استخوان دارد، اما بزرگسالان فقط 206 استخوان دارد. استخوان‌های نوزاد در نهایت به هم می‌پیوندند. برخی از استخوان‌های کودک کاملاً از غضروف ساخته شده است. سایر استخوان‌های نوزاد تا حدی پوشیده از غضروف هستند.  

حقایق عجیب در مورد پوست: 

7. خالکوبی روی پوست شما نمی‌ماند. آیا تا به حال فکر کرده‌اید که چرا پاک کردن خالکوبی‌های دائمی اینقدر دشوار است؟ چون روی پوست شما نیستند. در عوض، آنها در سیستم ایمنی بدن شما هستند. وقتی از لیزر استفاده می‌شود، سلول‌ها را می‌کشند و ماکروفاژها برای مصرف جوهر آزاد شده و ترمیم آسیب ناشی از لیزر صورت می‌گیرد. به همین دلیل، تاتو پس از چند جلسه پاک کردن محو می‌شود. 

 8. در هر دقیقه بیش از 30 هزار سلول مرده پوست را از دست می‌دهید. ممکن است کمی چندشتان شود وقتی بفهمید آن 30 هزار سلول مرده پوست کجا می‌روند. لایه‌های مختلفی روی پوست شما وجود دارد. اپیدرم لایه قابل مشاهده پوست است که از سلول‌های کراتین تشکیل شده است که همان سلول های مو و ناخن شما هستند. 

بدن انسان بسیار پیچیده و شگفت‌انگیز است. بسیاری از ما هنوز پیچیدگی‌های بدن خود را درک نکرده‌ایم.

 

ارسال نظر