تماس با ما درباره ما

محبوب‌ترین نوشیدنی های سم‌زدای تابستانی را بشناسید

نوشیدن آب یکی از ضروری‌ترین نیازهای بدن ماست اما همین نیاز اولیه و ساده نکاتی دارد که رعایت آن به سلامت ما کمک خواهد کرد؛ مثلا میزان آب و دمای آن یا چیزهایی که به آب نوشیدنی خود اضافه می‌کنیم.
محبوب‌ترین نوشیدنی های سم‌زدای تابستانی را بشناسید

به گزارش تهران بهشت؛ نیمی از بدن ما آب است و نوشیدن آن یکی از نیازهای ضروری بدن را تامین می‌کند؛ بسیاری از ما گاهی احساس تشنگی می‌کنیم و آب می‌نوشیم؛ آب سوخت و ساز بدن را تنظیم می‌کند و به بدن ما حس نشاط می‌بخشد. با این حال، برخی از افراد ممکن است احساس تشنگی نکنند، چاره این است که باید برای نوشیدن آب برنامه‌ریزی داشته باشند.

دکتر الهام اختری، متخصص طب سنتی و استاد دانشگاه، توصیه کرد آب را یک ساعت قبل از غذا و دو ساعت بعد از غذا بنوشیم. با این حساب شش لیوان آب در روز خواهیم نوشید. علاوه بر این میزان آب، هر زمان دیگری هم که احساس تشنگی کردیم باید آب بنوشیم زیرا بدن ما در روزهای گرم سال و در صورتی که فعالیت زیادی داشته باشیم، مثلا هنگام ورزش یا کارهای سختی مانند شاطری نانوایی، طبیعتا به آب بیشتری احتیاج دارد.

دکتر لادن گیاهی، متخصص تغذیه نیز گفت: کم آب شدن بدن با علائمی مانند سردرد و گرفتگی عضلات همراه خواهد بود زیرا کم شدن آب روی راندمان تمام سلول‌های بدن اثر سو دارد. از دیگر سو و به گفته دکتر گیاهی، برخی میوه‌جات و سبزیجات به خودی خود آبرسان‌هایی مغذی هستند؛ انواع توت، طالبی، هندوانه، سیب، کاهو، خیار، گوجه فرنگی، کدو، هویج و کرفس از این جمله‌اند، پس هوشمندانه است که سبد غذایی روزانه خود را با برخی از این میوه‌ها پر کنیم.

بهترین زمان نوشیدن آب | محبوب‌ترین نوشیدنی سم‌زدای تابستانی را بشناسید | خوردن چند لیوان آب در روز واجب است؟

آبمیوه‌های تازه هم یکی از گزینه‌های سلامت تامین آب و مواد مغذی بدن است؛ با این حال، به دلیل کالری بالای این نوشیدنی‌ها برخی افراد در مصرف آنها احتیاط می‌کنند. در مقابل برای گواراتر شدن آب، برخی توصیه می‌کنند که از آب‌های طعمدار استفاده کنیم؛ چیزی که به دتاکس واتر یا آب سم‌زدا موسوم است.

«ان دی تی وی» در گزارشی تابستان‌ها را زمان ایده آلی برای کاهش وزن دانست و گفت به دلیل گرما تمایل ما به خوردن غذاهای سنگین کمتر می‌شود و بیشتر عرق می‌کنیم؛ بنابراین، هیدراته نگه داشتن بدن بسیار ضروری است. نوشیدن آبمیوه یکی از کارهای هوس‌برانگیز در این فصل است اما به دلیل کالری بالای آن شاید چندان مناسب نباشد.

گزینه بهتر، آب‌های سم‌زداست که مکمل‌های عالی رژیم غذایی تابستانی هستند. محبوب‌ترین این آب‌نوش‌ها یا دتاکس‌ها لیمو و نعناست.

۱. دتاکس لیمو و نعناع

لیمو پرمصرف‌ترین میوه در تابستان است و به طور گسترده در خنک کننده‌های تابستانی و نوشیدنی‌های سنتی در سراسر جهان استفاده می‌شود. لیمو باعث کاهش وزن می‌شود و همچنین به جوان‌سازی پوست کمک می‌کند. چند برگ نعناع تازه را به مخلوط آب اضافه کنید. یکی دو برش لیموی تازه نیز در لیوانتان بیندازید و یک نوشیدنی سم‌زدای تازه بنوشید. این دتاکس به طور طبیعی به خنک شدن و سلامت دستگاه گوارش کمک می‌کند، از همه مهمتر اینکه آب مورد نیاز بدن را نیز تامین می‌کند.

بهترین زمان نوشیدن آب | محبوب‌ترین نوشیدنی سم‌زدای تابستانی را بشناسید | خوردن چند لیوان آب در روز واجب است؟

۲. دتاکس خیار

خیار یک میوه تابستانی و یک مکمل غذایی ضروری در طول فصل است. خیار همچنین منبع غنی ویتامین B، پتاسیم و منیزیم است. خاصیت سم‌زدایی دارد و کالری آن کم است. خیار همچنین می‌تواند به کاهش وزن کمک کند زیرا اشتها را کاهش می‌دهد و سرشار از فیبر سیر کننده است. در فرهنگ غذایی ایرانی ترکیب خیار و سکنجبین یک نوشیدنی ضد گرماست اما اگر سکنجبین را به دلیل کالری حذف کنید هم یک نوشیدنی معطر و خوشایند خواهید داشت. پس کافی است چند برش خیار به لیوان آب خود اضافه کنید و لذت ببرید.

 

ارسال نظر