تماس با ما درباره ما

مرغ های خود را هرگز نبوسید!

امریکا بار دیگر با شیوع سالمونلا مواجه شده و مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (CDC) بار دیگر به مردم هشدار داده که لازم نیست به طیور خود محبت کنید و آن‌ها را ببوسید .
مرغ های خود را هرگز نبوسید!

به گزارش تهران بهشت؛ فکر می‌کنید همه مردم موارد بهداشتی را رعایت می‌کنند؟ اگر این طور فکر می‌کنید کافی است به کسانی که در دوران کرونا به توصیه‌های بهداشتی اهمیت نمی‌دادند فکر کنید. بعضی از توصیه‌های بهداشتی واقعاً ساده هستند، اما بعضی از مردم به آن‌ها گوش نمی‌دهند. مثلاً بارها گفته شده که نباید مرغی را که در مرغ‌دانی می‌خوابد بوسید. با وجود این، بسیاری از مردم مرغ و خروس را بوس می‌کنند.  

امریکا بار دیگر با شیوع سالمونلا مواجه شده و مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (CDC) بار دیگر به مردم هشدار داده که لازم نیست به طیور خود محبت کنید و آن‌ها را ببوسید. 

این مرکز از سال 2011 درباره شیوع سالمونلا هشدار می‌داد و حالا یک دهه از آن موقع می‌گذرد و هنوز هم این مسئله مطرح است. سی‌دی‌سی طبق اعلانی که صادر کرد هشدار داد که نوع جدید سالمونلا بین طیور شیوع پیدا کرده است. تحقیقات این مرکز نشان می‌دهد که 219 مورد از این بیماری در 38 ایالت امریکا گزارش شده و 27 نفر در بیمارستان بستری شده‌اند. یک نفر نیز بر اثر این بیماری در تنسی جان خود را از دست داده است. 

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها نوشت: «این همه‌گیری سالانه روی می‌دهد و شیوع آن هم‌زمان با خرید جوجه‌ها در بهار آغاز می‌شود.» پارسال یعنی در سال 2021 در مجموع هزار و 135 نفر بر اثر تماس با طیور بیمار شدند. 

پس مردم چه کار کنند که به این بیماری مبتلا نشوند؟ سی‌دی‌سی به این نکته مهم اشاره کرد: «اجازه ندهید کودکان کمتر از 5 سال که با جوجه‌ها سر و کار دارند یا با آن‌ها بازی می‌کنند به طیور دست بزنند؛ زیرا سیستم ایمنی آن‌ها هنوز آن‌قدر قوی نشده. در مواردی نیز خوب نمی‌توانند دست‌هایشان را بشویند.» 

بزرگسالان نیز توجه داشته باشند که دست‌های خود را خوب بشویند و از در آغوش کشیدن و بوسیدن طیور خودداری کنند زیرا این میکروب از راه دهان به بدن انتقال پیدا می‌کند و باعث بروز بیماری می‌شود.  

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار