تماس با ما درباره ما

علت اصلی ریزش آب دهان هنگام خواب

یکی از دلایل ریزش آب دهان در خواب سردی معده است. با رعایت کردن در خوردن این نوع غذاها می توان به درمان ریزش آب دهان در خواب کمک کرد.
علت اصلی ریزش آب دهان هنگام خواب

به گزارش تهران بهشت؛ ریزش آب دهان در خواب به علت سست شدن عضلات اتفاق می افتد. ریزش آب دهان باعث خجالت زدگی فرد می گردد اما آنقدر مشکل نگران کننده ای نیست.

در این مقاله از علل تا درمان ریزش آب دهان را اطلاعات کسب کنید.

علل ریزش آب دهان در شب 

۱- سردی مغز و درد درناحیه پشت سر

۲- سردشدن گوارش و ترشیدگی و سکسکه و آروغ ترش در( معده و روده بزرگ و کوچک )

۳- بیماری سینوسها و نزله سرد

۴- انگل داشتن درگوارش و دورناف و مقعد که بعضی مواقع با مورمورهمراه است

۵- فلج صورت و کم کاری غده های بزاقی دهان

۶- مسمومیت و بالارفتن سموم بدن

۷- بزرگی لوزه سوم

۸- عدم رعایت بهداشت دهان و امورروابط زناشویی( سکس دهانی)

۹- عفونت معده ناشی از قورت دادن آب بینی

۱۰- غلبه خلط بلغم در بالا تنه بالاخص در سنین بالا

۱۱- علایم انگل داشتن

درمان ریزش آب دهان

روش‌های زیادی برای کنترل آب دهان پیشنهاد شده است، ولی کمتر مؤثر بوده‌اند. پزشکان می‌توانند با انجام عمل جراحی مسیر مجاری بزاق را تصحیح کنند تا بزاق به گلو بریزد. اما این کار توصیه نمی‌شود.

خوراکی‌های مختلف را امتحان کنید. زنان باردار چیزهای مختلف مثل قرص‌های مکیدنی، جرعه‌های متناوب آب، تنقلات را برای کاهش آب دهان می‌خورند. با این کار هم مزه بد دهان را از بین می‌برند و هم بزاق را قورت می‌دهند. شما هم امتحان کنید، چون گاهی مؤثر است.دارو نخورید. ریزش آب دهان آنقدر مهم نیست که برای قطع آن از داروهای خشک‌کنندهٔ دهان استفاده کنید.

این کارشناس طب سنتی متذکر شد: تعریق بیشتر از حد در خواب، نشانه‌ای از وجود برخی بیماری‌ها است و باید مورد بررسی قرار گیرد، همچنین خروپف زیاد می‌تواند نشانه وجود رطوبت زیاد در بدن و تورم و بزرگی لوزه‌ها یا زبان کوچک باشد.

علوی یادآور شد: هر نوع دردی که فرد را از خواب بیدار کند مثل سردرد یا درد شکم می‌تواند نشانۀ وجود بیماری خطرناک باشد همچنین خوابهای ترسناکِ تکرار شونده و پریدن از خواب ممکن است نشانۀ شرایط روحی نامناسب یا وجود برخی مواد نامناسب در بدن باشد و در تمام موارد فوق، مراجعه به پزشک متخصص طب سنتی توصیه می‌شود.

وی ادامه داد: مصرف مخلفاتی مثل سالاد، ترشی، ماست، دوغ و مانند آن نیز با غذا کاری خطا است و از سوی دیگر این مواد، محرک اشتها بوده و موجب خواهند شد, فرد بیش از توان هضم معده، غذا صرف کند و نتیجه تکرار این عمل فساد هضم، تولید اخلاط و مواد زاید در معده، بدن، چاقی و بیمار شدن خواهد بود.

این کارشناس طب سنتی تصریح کرد: به‌خلاف آنچه امروزه در دستورات آشپزی شاهد آن هستیم، بسیاری از دستورات پخت غذاهای سنتی حاصل تدبیر و تفکر حکما و اطبا بوده و آنها مواد مختلف را با توجّه خاص کنار هم چیده‌اند به‌گونه‌‌ای که هضم مشابه داشته باشند یا عوارض یکدیگر را کاهش دهند.

تعبیر خواب جنازه + دیدن مرده در خواب

درمان ریزش آب دهان به کمک طب سنتی

۱- ریختن چندقطره روغن بادام شیرین به داخل ناف و ماساژ شکم

۲- پرهیز ازتمام تغذیه های سرد و خشک + سرد و تر

۳- دمنوش رقیق پونه با آویشن با نعنا با مرزنجوش با زیره

۴- رفع چاقی بدن که نشانه بلغمی بودن روده ها است.

۵- گذاشتن کندر در دهان به اندازه یک نخود تا ۴۰ روز

۶- گذاشتن عسل در دهان

 

ارسال نظر