تماس با ما درباره ما

اگر می‌خواهید دوران پیری سالمی را تجربه کنید، این مطلب را بخوانید

پیر شدن فرآیندی است که با تغییراتی در بسیاری از جنبه‌های سلامت همراه است. پیری نه‌تنها بر ظاهر و احساس شما تأثیر می‌گذارد، بلکه می‌تواند بر مقادیر مورد نیاز بدن به مواد مغذی نیز تأثیر بگذارد.
اگر می‌خواهید دوران پیری سالمی را تجربه کنید، این مطلب را بخوانید

به گزارش تهران بهشت؛ خوشبختانه مکمل‌هایی در دسترس هستند که می‌توانند نیازهای غذایی شما را برای داشتن پیری سالم بسیار آسان‌تر برآورده کنند و به شما کمک کنند تا بهترین احساس را داشته باشید.

این مطلب به معرفی مکمل‌هایی می‌پردازد که برای داشتن پیری سالم لازم است، آنها را بشناسید و مصرف کنید.از آنجایی که بسیاری از افراد با افزایش سن، کاهش اشتها را تجربه می‌کنند، تامین نیازهای غذایی آنها می‌تواند چالش برانگیزتر شود. این موضوع می‌تواند یکی از دلایل روی آوردن به مصرف مکمل‌ها باشد. کاهش جذب مواد مغذی،کاهش توده استخوانی، از دست دادن عضلات، یائسگی و کاهش اشتها همگی می‌توانند نیازهای غذایی شما را با افزایش سن تغییر دهند.

۱. کلسیم

کلسیم یک ماده معدنی مهم است که نقش کلیدی در سلامت استخوان ایفا می‌کند.

زنان با افزایش سن بیشتر در معرض خطر پوکی استخوان هستند. مکمل کلسیم می‌تواند برhd حفظ تراکم استخوان مفید باشد، به خصوص اگر کلسیم کافی را از طریق غذا دریافت نمی‌کنید.

مصرف ویتامین D میتواند به بهبود جذب کلسیم در بدن شما کمک کند. برخی از مکمل‌ها حاوی کلسیم و ویتامین D هستند.

اگر می‌خواهید دوران پیری سالمی را تجربه کنید، این مطلب را بخوانید

۲. اسیدهای چرب امگا ۳

اسیدهای چرب امگا ۳ نوعی چربی سالم برای قلب هستند که به دلیل توانایی‌شان در مبارزه با التهاب، معروف شده‌اند. برخی تحقیقات نشان می‌دهد که امگا ۳ می‌تواند سلامت مغز را ارتقا دهد و در برابر بیماری‌هایی مانند آلزایمرT از مغز انسان محافظت کند. علاوه بر این، امگا ۳ ممکن است علائم آرتروز را کاهش دهد و به پیشگیری از بیماری‌های قلبی کمک کند.

می‌توانید نیازهای امگا ۳ خود را با مصرف غذاهایی چون ماهی‌های چرب تأمین کنید، یا از مکمل‌هایی مثل روغن ماهی نیز استفاده کنید.

۳. کلاژن

کلاژن پروتئینی است که در سراسر بدن شما از جمله در پوست، ماهیچه‌ها، تاندون‌ها و رباط‌ها یافت می‌شود. با افزایش سن، تولید این پروتئین در بدن شما کاهش می‌یابد. مطالعات نشان می‌دهد که مکمل‌های کلاژن می‌توانند هیدراتاسیون و خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود ببخشند. کلاژن همچنین ممکن است به کاهش علائم آرتروز از جمله درد و سفتی مفاصل کمک کند.

۴. ویتامین D

ویتامین D که "ویتامین آفتاب" نیز نامیده می‌شود، یک ویتامین محلول در چربی است که پوست شما در واکنش به قرار گرفتن در معرض نور خورشید تولید می‌کند.

افراد مسن ممکن است در معرض خطر کمبود ویتامین D باشند زیرا ممکن است از قرار گرفتن در معرض نور خورشید، برای کاهش خطر ابتلا به سرطان پوست، اجتناب کنند یا در غیر این صورت ممکن است زمان بیشتری را نسبت به افراد جوان در داخل خانه بگذرانند.

مطالعات نشان می‌دهد که مکمل‌های ویتامین D، علاوه‌بر افزایش جذب کلسیم، به افزایش توده عضلانی، تقویت عملکرد ایمنی و کاهش علائم افسردگی کمک می‌کنند؛ به ویژه در افرادی که کمبود ویتامین D دارند.

اگر می‌خواهید دوران پیری سالمی را تجربه کنید، این مطلب را بخوانید

۵. ویتامین‌های گروه B

ویتامین های B در جنبه‌های مختلف سلامتی نقش دارند و برای تولید انرژی، ترمیم DNA، سلامت ایمنی و عملکرد مغز بسیار مهم هستند.

علاوه بر این، برخی تحقیقات حتی نشان می‌دهند که کمبود ویتامین B می‌تواند خطر زوال عملکرد شناختی، پوکی استخوان و بیماری‌های قلبی در افراد مسن را افزایش دهد.

افراد می‌توانند نیاز خود به ویتامین‌های B خاص مانند فولات، ریبوفلاوین و تیامین را با داشتن یک رژیم غذایی متعادل تأمین کنند یا درصورت لزوم به مصرف مکمل‌های این گروه از ویتامین‌ها روی بیاورند.

 

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار