تماس با ما درباره ما

آشنایی با اراذل و اوباش معروف ایران

هنوز هم هستند کسانی که عاشق آن‌ها باشند، اما دیگر مانند قبل نوچه ندارند. نکته مهم در دریای لاتی و اراذل و اوباش این است که هیچ وقت به ساحل نمی‌رسند و قطعا مرگ پایان کار آن‌ها خواهد بود.
آشنایی با اراذل و اوباش معروف ایران

به گزارش تهران بهشت؛ هر کدامشان سرنوشت متفاوتی داشتند، اما نقطه وصل آن‌ها به یکدیگر شرارت، عربده‌کشی و بزن بهادری بود. جوانانی که خود را بزرگ یک محله یا یک شهر می‌دانستند و برای این‌که حرفشان را به کرسی بنشانند دست به کتک‌کاری، دعوا، عربده‌کشی و قمه کشی می‌زدند.

بسیاری از آن‌ها یا در زندان کشته شدند یا در درگیری‌ها به قتل رسیدند و تعداد کم باقیمانده نیز توبه کرده و سرشان به زندگی گرم است. البته تعدادی از آن‌ها مانند هانی کرده و سعید سامورایی در هر طرح پلیس بار دیگر به اتهام شرارت دستگیر می‌شوند، اما آنچه مشخص است دیگر چیزی به نام گنده لات محل یا اراذل‌واوباش سطح یک نداریم.

در این گزارش با برخی از اراذل‌واوباش نامدار سال‌های گذشته آشنا می‌شویم. افرادی که سرنوشت‌های متفاوتی داشتند، اما بسیاری از آن‌ها حالا زیر خاک هستند. شرور‌هایی مانند محمود طالبی، مهدی سیاه، علی مطلب و اصغر خارجی، همچنین لات مجازی دهه ۹۰ به نام وحید مرادی که مرگ او سروصدای زیادی بپا کرد.

عجیب‌ترین لات ایران که بود؟

ابتدای سال ۵۷ به دنیا آمد، اما پرونده زندگی او در مرداد سال هشتاد و پنج‌ در زندان بسته شد. یکی از بزرگ‌ترین لات‌های شناخته‌شده در در چند دهه اخیر کسی نیست جز اصغر نصیری ملقب به اصغر خارجی، اولین‌بار در چهارده‌ سالگی دستگیر شد و به کانون اصلاح و تربیت رفت. در آن‌جا به سلطان کانون تبدیل شد و همه از او حساب می‌بردند. او چندین‌بار از دست پلیس فرار کرد، اما چند بار به اتهام کیف‌قاپی، سرقت جواهر و درگیری اراذل‌واوباش شناسایی و دستگیر شد.

اصغر که معروف به خارجی بود سرانجام در سال ۸۵ از سوی پلیس دستگیر و به زندان رجایی‌شهر منتقل شد. او که ده‌ها نوچه برای خود داشت روز دهم مرداد روی تختش در زندان رجایی‌شهر به قتل رسید و هیچکس نفهمید چه کسی و برای چه اصغر را به قتل رسانده‌ است.

همدستان او نیز برای فرار از دست پلیس به یکی از شهر‌های شمالی فرار کردند، اما همگی در اثر انفجار گاز در ویلا جانشان را از دست دادند.

شاه مازندران که بود؟

زمستان سال نود و چهار بود که تصاویر قدرت‌نمایی فردی در فضای مجازی سروصدا کرد. این فرد که خود را شاه مازندران می‌نامید فردی را که مدعی بود قصد حمله به او را داشته مورد ضرب‌وشتم قرار می‌دهد. بعد از انتشار گسترده این فیلم نام محمود طالبی ملقب به شاه مازندران بر سر زبان‌ها افتاد.

اما محمود طالبی که بود؟ او یکی از اراذل‌واوباش به نام بابل بود که چندین‌بار از سوی پلیس دستگیر شده بود. بعد از انتشار این فیلم نیز بار دیگر از سوی پلیس دستگیر شد و این‌بار برای او اتهام محاربه در نظر گرفته شد، اما حکم او در دادگاه ساری تغییر پیدا کرد و او از اعدام نجات یافت.

شاه مازندران به شانزده سال حبس محکوم شد و به زندان بابل منتقل شد. محمود طالبی که یک‌بار هم به تیم‌ملی دعوت به اردوی تیم‌ملی دعوت شد، اما نتوانسته بود به تیم ملی راه یابد متولد سال ۶۲ بود  و با تشکیل تیمی از اراذل‌واوباش قصد داشت خودش را بزرگ‌ترین شرور و گنده لات استان مازندران نشان دهد.

شاه مازندران

او بعد از دستگیری در زندان به فردی آرام تبدیل شد، اما سرانجام بیست و پنج اردیبهشت سال ۹۶ در زندان متی کلای بابل دچار ایست قلبی تنفسی شد و بر اثر سکته جان خودش را از دست داد تا با مرگ او پرونده شاه مازندران برای همیشه بسته شود.

علی مطلب از فروش مواد تا شلیک پلیس

معروف‌ترین شرور غرب تهران "علی مطلب" بود. این شرور که سلطان مواد مخدر بود مانند جن شده و هیچ کجا نمی‌شد او را پیدا کرد. علی مطلب با شرارت هایش محله هاشمی را به هم ریخته بود.

تمام همدستانش شناسایی و در خیابان شریعتی دستگیر شدند، اما هیچ ردی از علی مطلب نبود.

علی مطلب

بالاخره پلیس مخفیگاه او را شناسایی کرد و علی به سمت ماموران آتش گشود و ماموران در مقابل او را کشتند تا پرونده یکی از اراذل و اشرار مطرح تهران برای همیشه بسته شود.

سعید سامورایی پای ثابت دعوا‌های شرق تهران

یکی از اراذل‌ و اوباش شناخته‌شده تهران که میهمان همیشگی پلیس در تمام طرح‌های برخورد با اراذل‌ و اوباش است، سعید سامورایی نام دارد. مردی قوی‌هیکل و قدبلند که یکه‌بزن محله تهرانپارس است.

او آخرین‌بار هم دو سال قبل از سوی پلیس در طرح برخورد با اراذل‌ و اوباش به اتهام درگیری با یکی دیگر از اراذل معروف به محمد ماشاالله در شرق تهران شناسایی و دستگیر شد.

سعید سامورایی به علت این‌که چند سالی در ژاپن بود به این لقب شناخته می‌شود. او دارای جثه بسیار بزرگی است و از دهه هشتاد که طرح برخورد با اراذل‌ و اوباش آغاز شده‌ تا همین دو سال پیش همیشه پای ثابت دستگیری‌های پلیس بوده‌است.

سعید سامورایی که به‌ گفته دوستانش دیگر توبه کرده و شرارت نمی‌کنند، هرازچندگاهی توبه خود را شکسته و به درگیری با اراذل‌ و اوباش دیگر می‌پردازد.

هانی کرده هنوز شرارت می‌کند

اواسط دهه ۸۰ و در زمان فرماندهی سردار رادان بر تهران، برای اولین بار نام هانی کرده به عنوان اراذل و اوباش بر سر زبان‌ها افتاد. جوانی از محله بیسیم تهران که قاچاق انسان در غرب تهران، تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی و قداره کشی را در کارنامه خود داشت و از دست پلیس فراری بود، اما بالاخره ماموران پلیس امنیت او را دستگیر کردند و راهی کهریزک شد.

او بعد از آزادی، اما ادعا کرد خلاف نمی‌کند، اما چند باری از سوی پلیس دستگیر شد.

هانی کرده معروف، اما چند باری هم تا یک قدمی مرگ رفت و آخرین بار در دی ماه سال ۹۸ وقتی به مقابل یک آبمیوه فروشی رفت، از سوی افراد ناشناس با ۲۱ ضربه چاقو مجروح شد، اما جان سالم به در برد.

حسین غول اراذلی که قتل کرد

حسین غول یکی از اراذل‌ و اوباش شناخته‌شده شرق تهران جزو اراذل‌ و اوباش سطح یک شهر محسوب می‌شود.  غول در یک درگیری که مقابل قصابی پدرش در شرق تهران رخداد به خاطر این‌که رقیب عشقی دوستش به دختر مورد علاقه آن نزدیک‌تر شده بود اقدام به درگیری با چند پسر جوان کرد.

حسین غول

 در این درگیری او با اسلحه رقیب عشقی دوستش را به قتل رساند و چند جوان دیگر را زخمی کرد. حسین غول چند روز بعد شناسایی و دستگیر شد و در حال حاضر در زندان به سر می‌برد و مدعی است که تاوان رفاقت را می‌دهد.

مهدی سیاه را در زندان کشتند

شاید یکی از اراذل و اوباش کم سن و سال دهه هشتاد مهدی گونه، معروف به مهدی سیاه بود، پسری که یک محله از او می‌ترسیدند و یکی از اراذل سطح یک محله فلاح بود.

این جوان ۲۱ ساله برای خود ده‌ها نوچه داشت و به اذیت و آزار مردم می‌پرداخت. مهدی ۵۰ سابقه درگیری و بزن بهادری داشت و در ۹ سالگی اولین بار به جرم زدن همکلاسی اش با چاقو دستگیر شد.

دستگیری‌های مهدی چند باری ادامه داشت تا اینکه بالاخره در سال ۸۹ و در ۲۴ سالگی در زندان رجایی شهر به دست افراد ناشناس کشته شد.

وحید مرادی لات مجازی

بعد از اینکه اراذل در دهه ۸۰ از سوی پلیس دستگیر و بساط شرارت‌های آن‌ها برچیده شد، اما در دهه ۹۰ بی شک معروف‌ترین لات وحید مرادی است، لاتی که به لات و شرور مجازی معروف بود. او در تابستان سال ۹۷ دوستش حسین را در یک میهمانی کشت و به لب مرز فرار کرد، اما شناسایی و دستگیر شد.

لات معروف این دهه سرانجام چند ماه بعد در هواخوری زندان به قتل رسید و پرونده اش به پایان رسید.

 

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار