تماس با ما درباره ما

مرگ برای این حیوانات معنی ندارد!

مطمئنم تنها با خواندن همین تیتر به اندازه کافی متعجب شده اید. در ادامه قرار است به معرفی 5 حیوانی بپردازیم که تقریبا می توان گفت مرگ برای آن ها بی معناست.
مرگ برای این حیوانات معنی ندارد!

به گزارش تهران بهشت؛ مرگ برای این حیوانات معنی ندارد و تقریبا می توان گفت که این 5 حیوان نمی میرند.

عروس دریایی

عروس های دریایی فاقد مغز و دارای سیستم عصبی می باشند. آن ها در صورت آسیب دیدگی و مریضی قادرند در طول سه روز، دوباره به حالت اولیه خود بازگشته و سلول های خود را ترمیم و جوان سازی کنند. جالب است بدانید دانشمندان ر تلاشند با الهام گیری از عروس دریایی، انسان را نامیرا و جاودانه کنند.

سوسک

این حشرات موذی و مقاوم قادرند حتی در برابر تشعشعات اتمی نیز زنده مانده و همچنین تا دو هفته بدون سر به حیات خود ادامه دهند. سوسک ها منافذی بر روی پوست خود داشته که به وسیله آن ها تنفس می کنند. این حشرات فاقد سیستم جریان خون بوده و هنگامی که سر نداشته باشند، بعد از دو هفته از گرسنگی خواهند مرد.

مار

مارها پس از قطع شدن سرشان نیز قادرند به حیات خود ادامه دهند و از آنجایی که قدرت سمی آن ها در سرشان قرار دارد، همچنان قادر به نیش زدن می باشند.

لاک پشت

لاک پشت ها دارای سلول های عجیبی می باشند که در صورت عدم وجود مغز، قادرند فعالیت تپش قلب را تحت کنترل خود درآورده و تپش قلب را ادامه دهند. قلب این موجودات به خون زیادی احتیاج ندارد. همچنین قادرند بدون قلب، حدودا 208 روز معادل تقریبا 5000 ساعت، به زندگی خود ادامه داده و از طریق پوست، اکسیژن مورد نیاز خود را از آب دریافت نمایند.

مگس

مگس ها نیز همانند سوسک ها و مارها، قادرند بدون سر زندگی کنند؛ البته این ویژگی منحصر به مگس های ماده می باشد. شگفت انگیز است که بدانید مگس های نر، بیشتر جذب مگس های ماده بدون سر می شوند! نکته جالب دیگر، این است که اگر مگسی را در فریزر قرار بدهید تا یخ بزند، آن مگس قادر است پس از باز شدن یخ هایش، همچنان به حیات خود ادامه دهد!

 

 

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار