تماس با ما درباره ما

با این مرورگر معروف خداحافظی کنید!

نه تنها مایکروسافت اج یک تجربه مرور سریع‌تر، ایمن‌تر و مدرن‌تر از اینترنت اکسپلورر است، بلکه می‌تواند یک نگرانی کلیدی را برطرف کند و آن هم سازگاری با وب‌سایت‌ها و برنامه‌های قدیمی‌تر است.
با این مرورگر معروف خداحافظی کنید!

به گزارش تهران بهشت؛ از روز چهارشنبه ۱۵ ژوئن، مایکروسافت دیگر از مرورگر غالبی پشتیبانی نمی‌کند که عده زیادی از  وب‌گردها از آن متنفر بودند. این اپلیکیشن 27 ساله اکنون به تلفن های بلک بری، مودم های شماره گیری و Palm Pilots در زباله دانی تاریخ فناوری می پیوندد. مرگ IE تعجب آور نبود.

یک سال پیش، مایکروسافت اعلام کرد که در 15 ژوئن 2022 به اینترنت اکسپلورر پایان می دهد و کاربران را به سمت مرورگر Edge خود که در سال 2015 راه اندازی شد، سوق می دهد. این شرکت به وضوح اعلام کرد که زمان آن فرا رسیده است که راه را ادامه دهیم.

شان لیندرسی، مدیر کل Microsoft Edge Enterprise: «نه تنها مایکروسافت اج یک تجربه مرور سریع‌تر، ایمن‌تر و مدرن‌تر از اینترنت اکسپلورر است، بلکه می‌تواند یک نگرانی کلیدی را برطرف کند و آن هم سازگاری با وب‌سایت‌ها و برنامه‌های قدیمی‌تر است.

کاربران بازنشستگی اکسپلورر را در توییتر علامت‌گذاری کردند و برخی از آن به‌عنوان «POS پر باگ، ناامن» یا «مرورگر برتر برای نصب مرورگرهای دیگر» یاد می‌کنند. برای دیگران این لحظه لحظه ای برای میم های نوستالژی دهه 90 بود. مایکروسافت اولین نسخه اینترنت اکسپلورر را در سال 1995 منتشر کرد، دوره قبل از گشت و گذار در وب که تحت سلطه اولین مرورگر بسیار محبوب، نت اسکیپ ناوبری بود. راه‌اندازی آن نشان‌دهنده پایان Navigator بود: مایکروسافت IE و سیستم‌عامل ویندوز فراگیرش را چنان محکم به هم گره زد که بسیاری از مردم به سادگی از آن به‌طور پیش‌فرض به جای Navigator استفاده کردند.

وزارت دادگستری در سال 1997 از مایکروسافت شکایت کرد و گفت این شرکت با الزام سازندگان رایانه به استفاده از مرورگر آن به عنوان شرط استفاده از ویندوز، حکم رضایت قبلی را نقض کرده است. سرانجام در سال 2002 موافقت کرد که نبرد ضد انحصار را بر سر استفاده از انحصار ویندوز برای سرکوب رقبا حل کند. همچنین این شرکت با تنظیم‌کننده‌های اروپایی که می‌گفتند اتصال اینترنت اکسپلورر به ویندوز به آن برتری ناعادلانه‌ای نسبت به رقبایی مانند فایرفاکس موزیلا، اپرا و کروم گوگدر همین حال، کاربران شکایت داشتند که اینترنت اکسپلورر کند، مستعد خرابی و آسیب پذیری در برابر هک است.

سهم بازار IE که در اوایل دهه 2000 بیش از 90 درصد بود، با یافتن جایگزین‌های جذاب‌تر توسط کاربران شروع به محو شدن کرد. بر اساس گزارش شرکت تجزیه و تحلیل اینترنتی Statcounter، امروزه مرورگر کروم با سهم تقریباً 65 درصدی از بازار مرورگرهای سراسر جهان بر دنیای وب تسلط دارد و پس از آن سافاری اپل با 19 درصد قرار دارد. وارث IE، Edge، با حدود 4 درصد عقب‌تر از فایرفاکس است.

 

 

 

ارسال نظر