تماس با ما درباره ما

پشت پرده وقوع زلزله ها در ایران

برخی موضوعات غیر علمی را باید در ابتدا رفع ابهام کرد وگرنه با شرایط کنونی در دنیای مجازی انبوهی از افکار نادرست خورد مردم بی گناه کشور خواهد شد .
پشت پرده وقوع زلزله ها در ایران

به گزارش تهران بهشت؛ از صبح دیروز تعداد زیادی تلفن و پیام از داخل و خارج از کشور داشتم که درباره صحت پدیده هارپ و فعال سازی مکانیزمی بر روی گسل های منطقه و آزاد سازی زلزله های اخیر سوال داشتند. سوال خوب است بشرطی که پاسخ علمی به آن پایان دهنده شایعه باشد. عرض کنم آنچه می دانیم و اگر بیشتر از تراز علمی دنیا نباشد مسلما کمتر نیست، چنین داستانی در حال حاضر و سالهای طولانی در آینده امکان پذیر نیست و نخواهد بود.

عرض می کنم برای تولید یک زلزله به اصطلاح ۶ ، مقدار متنابهی یعنی تن ها و تن ها تی ان تی TNT شاید خیلی بیشتر از آنچه امکان انباشت آن در جایی باشد و قابل رویت نباشد باید منفجر بشود تا انرژی ایی باز تاکید می کنم شاید نزدیک به یک زلزله ۶ فراهم آید. در ضمن چنین چیزی روی دستگاه ثبت نگاشت ها که در کشور و دنیا فراوان داریم بصورت یک پیک دیده می شود و همانند رکورد یک زلزله نخواهد بود، لذا کاملا قابل تفکیک خواهد بود؟

بمب اتمی هیروشیما حدود یک زلزله ۶/۳ انرژی رها کرد و از انجایی که با افزایش دهم ها انرژی بصورت لوگاریتمی بالا می رود چنین برداشتی که هارپ یا انفجارت اتمی در منطقه عامل زلزله های اخیر در هرمزگان است یک دروغ بزرگ می باشد.

شایعه زلزله مصنوعی در هرمزگان و کیش

شایعه زلزله مصنوعی در هرمزگان و کیش

 

شایعه زلزله مصنوعی در هرمزگان و کیش

درباره انفجارت در بالا عرض کردم آنقدر TNT می خواهد که امکانپذیر نیست، انفجارات هسته در لحظه شروع در ۱۶۰ ایستگاه در دنیا در همان ثانیه اول ثبت می شود و رهایی از شر خبر آن وجود ندارد و دستگاه زلزله سازی (هارپ) هم که بتواند بک گسل را فعال کند هنوز از مادر زاده نشده است.

اذیت و آزار روحی مردم با شایعه سازی با هشدار های درست درباره زلزله تفاوت دارد و امیدوارم آنهایی که به این مطالب دامن می زنند دست از گناه نابخشودنی خود بردارند. و برای دست اندرکاران، کمی جدی تر برنامه های درست مدیریت زلزله و بحران را دنبال کنید، و توصیه آخر بنده پول را از گردونه مقاوم سازی و مدیریت بحران حذف کنید وگرنه هیچ وقت موفق نخواهید بود.

* استاد نمونه کشور در مهندسی سازه، زلزله و مدیریت بحران، بنیانگذار مقاوم سازی و مدیریت بحران در ایران و موسس انجمن زبدگان شهر در کشور

 

ارسال نظر