تماس با ما درباره ما

این خوردنی خوشمزه باعث فراموشی می شود!

بر اساس جدیدترین گزارش ها فست فودها می‌توانند به حافظه آسیب برسانند و باعث فراموشی شوند.
این خوردنی خوشمزه باعث فراموشی می شود!

به گزارش تهران بهشت؛ پروفسور دریا اولودوز، متخصص مغز و اعصاب در مقاله ای نوشت که چگونه رژیم غذایی یک فرد بر وضعیت حافظه او تاثیر می گذارد.

او گفت: مغز ما ۳۰ درصد از کالری دریافتی بدن از غذا را جذب می کند. در واقع، هر چیزی که می نوشید و می خورید مستقیماً بر عملکرد مغز و حافظه شما تاثیر می گذارد.

روغن های گیاهی حاوی اسید های چرب امگا ۶ بر عملکرد مغز تاثیر منفی می گذارند. باید خوردن نوشیدنی های انرژی زا را که احتمال ابتلا به بیماری آلزایمر را افزایش می دهند، متوقف کنید؛ زیرا افزایش سطح انسولین باعث فراموشی می شود.

نان سفید، ماکارونی، سیب زمینی، برنج و سایر مواد غذایی با شاخص گلیسمی بالا برای حافظه مضر هستند؛ زیرا سطح قند خون را به طور چشمگیری افزایش می دهند. محصولات با شیرین کننده های مصنوعی نیز همین اثر منفی را دارند.

تاثیر مصرف ماهی بر مغز

محققان طی تحقیقات انجام شده و مطالعه آنالیز ۱۶۲۳ نفر بالای ۶۵ سال به این نتیجه رسیده اند که هر چه مقدار مصرف ماهی بیشتر باشد (از یک بار در هفته تا ۴ بار در هفته)، علائم آسیب در عکس های مغز کمتر مشاهده شده است. این ارتباط، بیشتر در بین افراد سنین از ۶۵ تا ۶۹ نمایان تر بود.

بدین ترتیب این تحقیقات نشان داده اند که در افراد بدون سکته مغزی و یا زوال عقل، مصرف بیشتر ماهی با بیماری های بیشتر نادر بالینی قلب و عروق در عکس های “ام ار آی” مشاهده شده است.

 

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار