تماس با ما درباره ما

برخی آتش‌نشانی را مزاحم می‌دانند/ فرهنگ ایمنی باید در جامعه ارتقا پیدا کند

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شیراز گفت: همه از آتش نشانی انتظار دارند در زمان حادثه به سرعت خود را به محل برساند و با کمترین آسیب موضوع را رفع کند اما وقتی برای چک ساختمان می روند آنها را مزاحم می‌دانند و اگر ایراد ایمنی بگیرند ناراحت و عصبانی می‌شوند.
برخی آتش‌نشانی را مزاحم می‌دانند  فرهنگ ایمنی باید در جامعه ارتقا پیدا کند

به گزارش تهران بهشت، "محمد هادی قانع" مدیرعامل سازمان آتش نشانی شیراز در حاشیه پنجمین همایش و نمایشگاه بین‌المللی آتش‌نشانی و ایمنی شهری که توسط سازمان آتش نشانی شهرداری تهران در حال برگزاری است ضمن تشکر از سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی تهران برای برپایی این نمایشگاه گفت: یکی از مهم ترین دغدغه‌هایی که حوزه ایمنی شهری با آن درگیر هستند اقدامات پیشگیرانه است که قبل از وقوع هر حادثه باید اقدام شود.

قانع  ادامه داد: موضوع پیشگیری در دستور کار حوزه‌های پژوهشی هر سازمان قرار دارد، در سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی  شیراز هم همکاران بنده به دلیل اهمیت موضوع در این حوزه ورود کرده‌اند. 

وی افزود: در بین حوادثی که در سطح شیراز به وقوع می‌پیوند که در سال شاید ۱۵ هزار عملیات باشد، بیش از ۹۰ درصد این حوادث به دلیل عدم نداشتن اطلاعات لازم شهروندان نسبت به موارد نا ایمنی که اطرافشان وجود دارد است.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی شیراز تصریح کرد: همه ما هزینه‌های زیادی برای اقلام روزمره صرف می‌کنیم ولی برای تهیه تجهیزات ایمنی مثلا در خودرویی که سوار می‌شویم هزینه نمی‌کنیم.

قانع با بیان اینکه "فرهنگ ایمنی باید در جامعه ارتقا پیدا کند" اضافه کرد: ما در خرید خوردو و آپارتمان هیچ وقت به ایمنی آن توجه نمی‌کنیم و اصلا نمی‌پرسیم و برای‌مان مهم نیست که آیا ساختمان پایان کار دارد و ‌آتش نشانی از آن بازدید کرده یا خیر؟

وی تاکید کرد: همه از آتش نشانی انتظار دارند در زمان حادثه به سرعت خود را به محل برساند و با کمترین آسیب موضوع را رفع کند اما وقتی برای چک ساختمان می روند آنها را مزاحم می‌دانند و اگر ایراد ایمنی بگیرند ناراحت و عصبانی می‌شوند.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی شیراز تاکید کرد: باید تلاش کنیم در همه کلانشهرهای ایران با برگزاری از این دست همایش‌ها فرهنگ ایمنی را ارتقا و در جهت یکسان سازی آموزش شهروندان گام برداریم.

وی افزود: ما در شهر شیزار با برگزاری سه جشنواره در سه سال گذشته در نقاط هدف  مثلا در  حریق هایی که در اطراف شیراز رخ می‌داده در ساختمان های مسکونی این مهم را انجام دادیم و میزان حوادثی که در شهر شیراز رخ می‌دهد را کاهش دادیم .

مدیر عامل سازمان آتش نشانی شیراز در پایان گفت: به امید اینکه در هر خانواده یک آتش نشان داوطلب داشته باشیم و با رسیدن به این مهم بتوانیم حوادث را کم کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر