تماس با ما درباره ما

مرگ زودرس در انتظار این افراد است

امید به زندگی در میان افرادی که همیشه به غذایشان نمک اضافه می‌کنند در مقایسه با افرادی که هرگز نمک اضافه نمی‌کنند یا به ندرت نمک اضافه می‌کنند، کمتر است.
مرگ زودرس در انتظار این افراد است

به گزارش تهران بهشت؛ بر اساس مطالعه ای که بر روی بیش از 500 هزار نفر انجام شده و نتایج آن اخیرا به انتشار رسیده است، افرادی که نمک اضافی را به غذای خود اضافه می کنند، در معرض خطر مرگ زودرس به هر دلیلی هستند.

در این پژوهش، در مقایسه با افرادی که هرگز یا به ندرت نمک به غذای خود اضافه می کردند، خطر مرگ زودرس در کسانی که همیشه نمک اضافه می کردند، 28 درصد افزایش داشت.

رابطه بین افزودن نمک به غذا و مرگ زودرس

در جمعیت عمومی، از هر صد نفر، سه نفر در سنین بین ۴۰ تا ۶۹ سال پیش از موعد می میرند. افزایش خطر ناشی از اضافه کردن نمک به غذا که در مطالعه کنونی مشاهده شده است، نشان می دهد که از هر صد نفر ممکن است یک نفر بیشتر در این گروه سنی به مرگ زودرس برسد.

مطالعه فوق که با هدایت دانشکده بهداشت عمومی و پزشکی گرمسیری دانشگاه تولان ایالات متحده انجام شده است، نشان داد که امید به زندگی در میان افرادی که همیشه به غذایشان نمک اضافه می‌کنند در مقایسه با افرادی که هرگز نمک اضافه نمی‌کنند یا به ندرت نمک اضافه می‌کنند، کمتر است.

بر این اساس، در سن ۵۰ سالگی، به ترتیب ۱.۵ و ۲.۲۸ سال از امید به زندگی زنان و مردان در مقایسه با کسانی که به غذای خود نمک اضافه نمی کردند، کاهش یافت.

به گفته مجریان این تحقیق، مطالعه ما، اولین مطالعه ای است که رابطه بین افزودن نمک به غذاها و مرگ زودرس را ارزیابی می کند و شواهد جدید به دست آمده از آن، از توصیه هایی که برای اصلاح رفتارهای غذایی می شود، حمایت می کند.

این یافته های با اهمیت را نشریه بین المللی the European Heart Journal منتشر کرده است.

 

 

 

ارسال نظر