تماس با ما درباره ما

با نگهداری این ۴ گیاه از شر پشه‌های تابستانی در امان بمانید!

فصل تابستان است و پشه ها جولان می دهند، پشه هایی که به کوچک ترین رطوبتی جذب شده و بیشتر در دستشویی، حمام و آشپزخانه ها دیده می شوند و شب ها با صدای وز وز و نیش شان ما را کلافه می کنند
با نگهداری این ۴ گیاه از شر پشه‌های تابستانی در امان بمانید!

به گزارش تهران بهشت؛ اگر چه راه ها و روش های بسیاری برای خلاصی از دست پشه ها وجود دارد که بسیار پرهزینه و گاهی ناکارآمد هستند، برخی از گیاهان هستند که به خاطر ترکیباتشان پشه ها را دور می کنند و در عمل بسیار موثرتر از انواع پشه کش ها هستند. این گیاهان علاوه بر اینکه می توانند زیبایی و خوشبویی را به خانه شما بیاورند، توانایی دور کردن پشه ها از مکان زندگی شما را داشته و جالب تر اینکه می توان آن ها را در آپارتمان نیز نگهداری کرد.

در ادامه این مطلب می خواهیم شما را با ۴ گیاه ضد پشه ای آشنا کنیم که می توانید براحتی در آپارتمان تان پرورش دهید و به شکلی موثر از دست پشه ها خلاص شوید.

۱- اسطوخودوس

گیاهان دافع پشه تقریبا همگی با ایجاد تداخل در توانایی پشه‌ها برای شناسایی مکان شما از طریق رایحه عمل می‌کنند. در میان گیاهان معطر، اسطوخودوس یکی از محبوب‌ترین‌هاست. این گیاه هم در آشپزی استفاده دارد و هم به عنوان یک عنصر خوش بو در محصولات معطر به کار می‌رود. از همه جالب‌تر اینکه به دور نگه داشتن پشه‌ها کمک می‌کند؛ له کردن یک یا دو شاخه و رها کردن آنها در اطراف اتاق یا مالیدن مستقیم آن روی پوست می‌تواند به کاهش خطر گزش کمک کند. اسطوخودوس یک گیاه چند ساله مقاوم است، بنابراین نگهداری راحتی دارد.

۲- نعناع

نعناعیان خانواده بزرگی از گیاهان معطر هستند (مثلا پونه هم عضو این خانواده است) اما در حال حاضر فقط به آن گیاهی احتیاج داریم که به نعنا (یا نعناع) مشهور است؛ همه آنها به شدت معطر و برای انسان خوشایند هستند و خبر خوب اینکه حشرات را دفع می‌کنند. حتما آن ضرب المثل معروف را به خاطر دارید که «مار از پونه بدش می‌آد …». نعناع هم در باغچه و هم در گلدان رشد خوبی دارد پس می‌توانید به راحتی در فضای منزلتان از آن استفاده کنید. آنها نه تنها به دور نگه داشتن پشه‌ها کمک می‌کنند، بلکه برای نوشیدنی‌های تابستانی هم به کار می‌آیند.

۳- اکلیل کوهی

اکلیل کوهی یا رزماری یک گیاه مدیترانه‌ای با رایحه قوی است که سابقه‌ای طولانی برای استفاده در آشپزی دارد. عطر تند و کاج مانند آن طعم گوشت را خوشایندتر می‌کند و در غذاهای ایتالیایی هم کاربرد زیادی دارد. جالب اینکه عطر این گیاه می‌تواند پشه ها را به همان راحتی که انسان های گرسنه را جذب می کند، دفع کند. همین ویژگی آن را به یک انتخاب عالی برای باغ یا بالکن تبدیل کرده پس هر زمان کباب پز خود را روشن کردید، یک یا دو شاخه رزماری روی زغال بریزید. دود معطر آن به غذاهای شما طعم خوبی می‌دهد و در عین حال به شما کمک می‌کند تا از پشه‌ها در امان بمانید.

۴- ریحان

ریحان هم یکی دیگر از گیاهان محبوب در آشپزی است که رایحه قوی، آن را به یکی از اجزای اصلی غذا، از ایتالیایی تا تایلندی، تبدیل می‌کند. اگر می‌خواهید پستو درست کنید، یا می‌خواهید پشه‌ها را دور نگه دارید کافی است یک گلدان ریحان داشته باشید. جالب اینکه حتی مجبور نیستید بین استفاده از برگ‌ها در آشپزی یا خرد کردن آن‌ها برای از بین بردن پشه‌ها انتخاب کنید چرا که ریحان در تمام تابستان برگ‌های تازه می‌دهد و کافی است آن‌ها را بچینید تا گیاه به‌ تولید خود ادامه دهد.

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار