تماس با ما درباره ما

ناگفته هایی ترسناک از « شهر جن ها» در اردن+ تصاویر

شهر مرموز و جالب پترا در اردن، گفته می‌شود توسط موجودات فرازمینی ساخته شده است.
ناگفته هایی ترسناک از « شهر جن ها» در اردن+ تصاویر

به گزارش تهران بهشت؛ در میان جاذبه‌‌هایی که شهر قدیمی پترا در اردن دارد، قصرالبنت یکی از جذاب‌ترین جاهایی است که عده‌ای ساخت آن را کار موجودات فرازمینی‌‌ می‌دانند.

تصویری از شهر جن ها

تصویری از شهر جن ها

موجوداتی که مدتی را هم در این قصر ساکن بودند و بعد از سال‌‌ها ناپدید شدند. حتی محلی‌‌ها هم این منطقه را کار موجودات ماورائی‌‌ می‌دانند و‌‌ می‌گویند شب‌‌ها صداهای عجیبی از این مکان به گوش‌‌ می‌رسد. همین حرف‌‌ها باعث شده تا هیچ توریستی هنگام شب به این ناحیه نرود.

برخی افسانه‌‌ها‌‌ می‌گویند که این شهر توسط جن ها ساخته شده و به تسخیر آن‌‌ها درآمده است. پترا در واقع با تراشیدن صخره‌‌های سرخ‌رنگ کوه ساخته‌ شده است. معماری و گذشته‌ منحصربه‌فرد این شهر باعث شد تا در میراث جهانی یونسکو ثبت شود.

جالب است بدانید شهر پترا در سال ۲۰۰۷ به عنوان یکی از عجایب هفتگانه جدید به حساب آمد.

معماری خارق‌العاده شهر پترا در اردن

در این شهر جنس تمام دیوارها و بناها از سنگ و صخره‌‌های قرمز رنگ است که همین موضوع جذابیت آن را برای گردشگران چند برابر کرده‌ است. مجموعه بناهایی که در این شهر وجود دارد شامل مکان‌‌های عبادتی، سالن‌‌های بزرگ و استراحتگاهی زیبا می‌شود که همگی نشانه عظمت شهر پترا و حکومت شکوهمند نبطی‌‌ها در مدت ۲۰۰ سال حکومت‌شان بوده است.

صومعه

یکی از بزرگ‌ترین بناهای تاریخی که در شهر پترا در اردن‌‌ می‌توانید مشاهده کنید، صومعه است که ۴۷ متر عرض و ۴۸ متر ارتفاع دارد. از این بنا برای برگزاری جلسه‌‌های مذهبی استفاده‌‌ می‌شده و دیوار پشتی آن که رو به حیاط‌‌های عقبی است کلمه صومعه به زبان عربی بر روی دیوار آن نوشته شده است.

آرامگاه سرباز رومی و سالن تشییع

با توجه به شواهد تاریخی که اخیرا به‌دست آمده معماری این بنا بسیار جالب و هیجان‌انگیز بوده است. این آرامگاه از طریق یک حیاط با دو ساختمان تاریخی و از هر دو سمت راه ارتباطی دارد.

کلیسا

ساختمان کلیسا در شهر پترا در اردن دومین کلیسایی است که بعد از آرامگاه URN ساخته شده و ساختمان آن دارای راهروهای ۲۸ متری و ۱۷متری، حیاط، برجک و اتاق‌‌هایی در سمت شمال و شرق است.

 

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار