تماس با ما درباره ما

فقط با استفاده از یک ماده لکه خون را از لباس یا مبل پاک کنید

پرستاران و پزشکان معمولاً از وجود لکه‌های خون روی روپوش خود تعجب نمی‌کنند. آن‌ها از یک ماده ساده برای از بین بردن لکه خون استفاده می‌کنند. لکه خون هم مثل لکه‌های دیگر هرچه زودتر پاک شود بهتر است.
فقط با استفاده از یک ماده لکه خون را از لباس یا مبل پاک کنید

به گزارش تهران بهشت؛ اگر روی لباس یا مبل شما چند لکه خون ریخته است نگران نباشید. می‌توانید خیلی راحت این لکه را پاک کنید. بهتر است وقتی خون روی محل ریخت سریع آن پارچه را با آب سرد خیس کنید و روی آن را با پارچه یا ابر بکشید. اما ماده‌ای که لازم است تا لکه خون را از بین ببرد «پراکسید هیدروژن» است. این ماده به ما کمک می‌کند که لکه‌هایی مثل لکه خون را کاملاً پاک کنیم. در اینجا دقیقاً به شما می‌گوییم که چطور لکه خون را از بین ببرید.

اولین مسئله این است که سریع عمل کنید. پاک کردن لکه‌ها اگر تازه باشند بسیار راحت‌تر است. محل خون را با آب سرد بشویید. حواستان باشد که از آب گرم استفاده نکنید چون گرما باعث می‌شود لکه پخش شود. بعد با یک دستمال مرطوب روی پارچه بکشید و سپس پارچه را خشک کنید. این کار را آن‌قدر تکرار کنید که لکه محو شود. 

بعد بطری پراکسید هیدروژن را بردارید. کافی است کمی از آن را مستقیماً روی لکه بمالید. اگر لکه خون مدت‌هاست که روی پارچه مانده است باید این کار را چندبار تکرار کنید. پس از پاک شدن لکه محل را با آب سرد بشویید تا پراکسید کاملاً از روی لباس پاک شود. پراکسید ضرری برای لباس ندارد و به پارچه‌های پشمی یا ابریشمی نیز آسیبی وارد نمی‌کند. 

اما اگر لکه خون روی فرش شما بریزد دیگر نمی‌توانید از پراکسید هیدروژن استفاده کنید. چون ممکن است فرش را خراب کند. بهتر است از مایع ظرف‌شویی استفاده کنید و به وسیله آن لکه را از بین ببرید. یک قاشق مایع ظرف‌شویی را در دو فنجان آب سرد بریزید و با پارچه سفید و تمیز لکه را با این مایع پاک کنید. آن‌قدر این کار را ادامه دهید تا لکه از بین برود. اگر لکه خون پاک نشد می‌توانید از شامپو فرش نیز استفاده کنید. 

 

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار