تماس با ما درباره ما

کشورهایی فروپاشی شده که تا چند سال پیش در نقشه جهان بودند!

آیا میدانید چه کشور های از نقشه جهان حذف شده اند.برخی کشورها به علت فروپاشی باعث تغییر درنقشه ی جهان شده اند.
کشورهایی فروپاشی شده که تا چند سال پیش در نقشه جهان بودند!

به گزارش تهران بهشت؛ بعد از تخریب امپراتوری های باستانی، نقشه جهان تغییرات زیادی داشت و دیگر شبیه یک قرن گذشته خودش نبود. در این قسمت کشورهایی را در کل جهان به شما معرفی می کنیم که قبلاً وجود داشته اند اما اکنون دیگر اثری از آن ها نیست.

یوگسلاوی

حدوداً صد سال پیش جنگ جهانی اول باعث شد که همه مرز های اروپا تضعیف شود. یوگسلاوی هم یک کشور مرزی در جنوب شرقی اروپا بود که سال 1918 به وجود آمده بود و قلمرو پادشاهی زیادی داشت اما در طول این سال‌ ها تخریب شد و دیگر اثری از آن باقی نماند.

یوگسلاوی

 تبت

تبت که رهبر معنوی آن دالای لاما نام دارد، هم در شمال غربی هند قرار داشت‌ و جنگ های زیادی را متحمل شد و یک کشور مستقل بین سال های 1919 تا 1951 بود و بخشی از کشور چین را هم تشکیل می داد اما کم‌کم از بین رفت و دیگر اثری از آن باقی نماند.

مورسنت بی طرف

شاید تا به حال نام آن به گوش تان نخورده باشد. این کشور خیلی شهرت نداشت اما در سال 1816 یک کشور کاملاً رسمی شناخته می‌ شد. زبان آن ها نیز زبان خود ساخته بود. این کشور هم قربانی جنگ جهانی اول شد و از بین رفت.

نیوفاندلند

شاید نام جزیره نیوفاندلند را به عنوان بخشی از کانادا شنیده باشید اما در مورد کشور آن، چیزی به شما نگفته باشند. این کشور ساحلی جزء بریتانیا محسوب می شد. فرهنگ و مذهب منحصر به فرد خودش را داشت و کاملا مستقل بود و تا سال 1970 وجود داشت.

اتیوپی

اتیوپی در 100 سال گذشته کشور محسوب می شد. در قرن 19 بود که ایتالیا سعی کرد آن را برای خودش کند اما نتوانست به آن غلبه کند. این کشور هرگز تحت استعمار هیچ جایی قرار نگرفت. بعد از جنگ جهانی دوم یکی از کشور هایی بود که از بین رفت و قدیمی ترین فسیل های انسان هم در آن یافت می شد.

اتیوپی

چک اسلواکی

این کشور اروپای شرقی یکی دیگر از کشورهایی بود که در سال 1918 یعنی در اواخر جنگ جهانی اول ایجاد شد. مذاهب و فرهنگ های مختلفی را در خودش جای داد تا این که با حمله نازی ها دچار مشکل شد و از بین رفت.

سیلان

کشور سیلان که اکنون به سریلانکا معروف است، یک جزیره بزرگ در قسمت جنوب هند بود که تا سال 1972 به آن سیلان می گفتند و اروپایی‌ ها این نام را برای آن انتخاب کرده بودند. کم کم در سال 1948 مستقل شد اما به خاطر شرایط جنگ تغییرات زیادی داشت تا این که به طور کل از بین رفت.

لسوتو

لسوتو در سال 1966 از بریتانیا مستقل شد و در قرن 19 قلمروی منحصر به فرد خودش را پیدا کرد و جزء کشور هایی بود که حکومت های شاهنشاهی در آن حضور داشتند تا این که از بین رفت.

امپراتوری عثمانی

امپراتوری عثمانی در سال 1920 شامل قسمت هایی از ترکیه هم می شد که از جنگ جهانی اول سالم ماند؛ اما چیزی طول نکشید که در سال 1923 بیشتر قلمرو های خود را از دست داد و تحت سلطه جمهوری ترکیه قرار گرفت.

ترکیه

سیکیم

آیا تا به حال نام یک منطقه کوهستانی کوچک در هیمالیا را شنیده ‌اید؟ سیکیم مربوط به سال 1642 است. در آن زمان، محلی برای زندگی افراد بود و تا سال 1975 توانست به یک ایالت در هند تبدیل شود اما باز هم به دلیل جنگ ناپدید شد و از بین رفت.

پرشیا

پرشیا یکی از قدیمی ترین تمدن ها در تاریخ محسوب می‌ شود. قدرت آن مربوط به دوره باستان است. فرهنگ و هنر مردم پرشیا یا همان مردم پارس هنوز هم زنده است اما اثری از خود کشور پرشیا وجود ندارد و تنها چیزی که از آن باقی مانده، ایران است.

سیام

قلمرو سیام که اکنون بخشی از آن؛ به نام تایلند شناخته می شود و اثری از خود سیام باقی نمانده است. این کشور در سال 1939 وجود داشت که تحت حکومت اروپایی ها قرار گرفت اما قسمت اعظم آن از بین رفت که شامل جزیره های بسیار زیاد بود و فقط تایلند از آن باقی ماند.

پروس

پروس کشوری است که تا سال 1947 وجود داشت و تحت حکومت اروپای شرقی و مرکزی قرار گرفته بود. موفقیت های زیادی را در قرن 18 رقم زد اما در قرن 19 همه چیز متفاوت شد و از بین رفت.

پروس

زنگبار

مجمع الجزایر زنگبار در سواحل شرقی آفریقا بود که جذابیت زیادی داشت و احتمالاً نام آن شما را به فکر فرو می برد. این منطقه از لحاظ تجاری بسیار عالی بود اما خیلی دوامی نداشت و در قرن 19 به طور کامل از بین رفت و چیزی از آن باقی نماند.

ساراواک

ساراواک زمینی پر از زیبایی های طبیعی بود. قلمرو آن توسط جیمز بروک در سال 1840 تاسیس شد و تا جنگ جهانی دوم همه چیز خوب و موفقیت آمیز پیش می رفت تا این که تحت اشغال ژاپن و بعد انگلستان قرار گرفت و به مرور از بین رفت و دیگری اثری از آن باقی نماند.

 

ارسال نظر