تماس با ما درباره ما

قوی ترین راه دور کردن حشرات موذی از خانه

حشرات که در رختخواب هستند از مکان های مختلفی به خانه می آیند شما می توانید با رعایت نکات بسیار مهم تا حد زیادی از ورود این حشرات به خانه جلوگیری کنید.
قوی ترین راه دور کردن حشرات موذی از خانه

به گزارش تهران بهشت؛ حشرات موذی رخت خوابی یا همان ساس ها یک معضل در حال پیشرفت در سال های اخیر است که بسیار سخت از بین می روند و مکان های عمومی که در راس آن ها هتل ها می باشند نیز در معرض معضل حشرات تخت خوابی هستند. خوشبختانه راهکار هایی برای جلوگیری از هجوم این حشرات به داخل خانه وجود دارد که در این مطلب به آن ها اشاره خواهیم کرد.

1 . روش حافظت از خانه تان

1.تشک و بهار خواب را هر 2 یا 3 سال یک بار عوض کنید.

 ممکن است این مدت کوتاهی برای داشتن یک تشک به نظر برسد اما در عوض اقدام هوشمندانه ای برای رفع مشکل از پایه و اساس می باشد. زمانی که حشرات موذی یکبار به تخت خواب شما راه پیدا کنند بسیار سخت است که بتوانید بگویید که چقدر حشره در تخت خواب وجود دارد و یا متوجه بشوید که دقیقا کجا هستند که آن ها را خارج کنید. معمولا این حشرات می توانند به نقاط دیگر خانه شما نیز دسترسی پیدا کنند اما به طور معمول به تخت خواب شما می آیند.

2. از یک کاور و ملحفه برای تشک خود استفاده کنید.

شما می توانید برای جلوگیری از آلوده شدن تخت خواب تان به حشرات تشک خود را با ملحفه روکش کنید که کاور های پلاستیکی ای که به همین منظور طراحی شدند موجود هستند که از ملحفه و روکش تشک بسیار مفیدتر می باشند.

وقتی از یک کاور برای تشک خود استفاده می کنید یکی به بهار خواب نیز اضافه کنید تا نقاط پنهان شدن را بپوشاند و پس اگر شما هم در خانه تان ساس دارید کاور و یا ملحفه ی حفاظتی تان باعث می شود که هرچه سریع تر حشرات را شناسایی کنید.

در ابتدا تمامی لباس هایتان را که با آن سفر کردید بشویید و سپس ملحفه را چک کنید و در نتیجه سریعا می توانید تشخیص می دهید که مشکل از کجاست. اگر حشرات موذی به تشک و بهار خواب راه پیدا کرده باشند بهتر است هرچه سریع تر برای از بین بردن آن ها اقدام کنید.

3 . فرش ها و قالیچه ها را حداقل هفته ای یکبار جارو کنید.

اگر مظنون به وجود حشرات موذی هستید هرروز جارو کنید تا زمانی که اطمینان پیدا کنید که خانه تان تمیز است و محتویات جارو برقی را در یک پلاستیک بریزید و اطمینان حاصل کنید که درزی ندارد و سپس سریعا آن را از خانه خارج کنید.

خالی نکردن جارو برقی به حشرات موذی اجازه پخش شدن و پراکنده شدن را می دهد.

4.از روغن های ضروری برای دفع این حشرات موذی استفاده کنید.

این روغن ها رایحه های متفاوتی برای دور نگه داشتن حشرات موذی دارند پس می توانیدهرکدام را که دوست دارید استفاده کنید.

6 تا 10 قطره از روغن را درون یک شیشه ی اسپری که با یک چهارم لیوان آب پر شده است بریزید و در خانه و بر روی وسایلی که در در مکان های عمومی استفاده می کنید مانند بالاپوش، کیف دستی؛ کوله پشتی ؛ چمدان و... اسپری کنید. 

برخی روغن هایی که حشرات موذی را دفع می کنند شامل مواد زیر می باشند:  

  • دارچین
  • گور گیاه
  • میخک
  • نعناع بیابانی
  • اسطوخودوس
  • آویشن
  • روغن درخت چای
  • اکالیپتوس

شما می توانید برای جلوگیری برای بدن خود نیز از روغن جوجوبا یا روغن هسته انگوراستفاده کنید.

حشرات رختخواب

5.به هم ریختگی هارا مرتب کنید.

به هم ریختگی به حشرات موذی مکانی برای پنهان شدن می دهد و راه را برای آلوده کردن آسان تر می کند و اگر نتوانید وسایل را به راحتی جا به جا کنید بسیار سخت می توانید حشرات موذی را پیدا و کنترل کنید .مکان هایی را که حشرات موذی می توانند پنهان شوند را به حداقل برسانید تا بتوانید آن ها را از خانه ی خود دور نگه دارید.

6. یک درب غیر قابل نفوذ نصب کنید

اگر شما درب آپارتمان و کنار خانه هایی دیگر زندگی می کنید، آپارتمان خود را به وسیله پوشاندن پایین درب درزگیری کنید و یا از یک درب غیر قابل نفوذ بدون فضای باز استفاده کنید که این امر موجب می شود ورود حشرات موزی به منزل شما بسیار دشوار شود.

اگر بر روی دیوار یا سقف خانه شما ترکی نیز هست آن را تعمیر کنید تا از ورد حشرات موذی به خانه تان جلوگیری شود.

 2. روش جلوگیری از حشرات موذی رختخواب در هنگام مسافرت

1. در طبقات بالایی هتل اقامت کنید

اغلب هتل های 3، 4 و 5 ستاره قوانینی تنظیم کردند که هر چند مدت یک بار تشک ها وبالش ها را تعویض کنند اما اقامت در یک هتل خوب و گران قیمت تضمینی برای نبود حشرات موذی تختخوابی نیست ولی قطعا احتمال این امر را کاهش می دهد.

2. تختخواب و وسایل داخل اتاق را چک کنید و ببینید علائمی از وجود حشرات موذی پیدا می کنید یا خیر

ملحفه ها را جا به جا کنید و درون درز های تشک ها و بهارخواب ها را چک کنید و به دنبال حشرات قرمز قهوه ای رنگ ؛ نقاط کوچک قرمز رنگ و... بگردید.

درز ها و شکاف ها تمام اسباب و اثاثیه را چک کنید.

از پا تختی و تمام اثاثیه چوبی نزدیک تخت غفلت نکنید.

اگر حشره موذی ای پیدا کردید سریع اطلاع دهید و اتاق را ترک کنید.

شما همیشه قادر به دیدن این حشرات موذی رختخوابی نیستید در نتیجه ندیدن آن ها دلیل بر نبودنشان آن ها نمی باشد.اگر از خواب بیدار شدید و روی بدنتان یک زخم خارش دار بود ممکن است حشرات موذی یا همان ساس ها در تختخواب شما باشند.

3. چمدانتان را از تخت دور نگه دارید.

حتی اگر علائمی از وجود حشرات موذی رختخوابی پیدا نکردید بهتر است چمدانتان را از تخت دورنگه دارید حتی برای لحظه ای کوتاه که وسایلتان را خارج کنید آن را روی تخت نگذارید. چمدان شما وسیله ای است که احتمال اینکه حشرات موذی را از سفر خود به خانه ببرید، بیشتر است.

خالی نگه داشتن چمدان از حشرات موذی یک شانس بزرگ برای جلوگیری از هجوم آن ها می باشد، پس تا زمانی که به اتاق مظنون هستید چمدان خود را درون وان حمام بگذارید.

حشرات موذی

4. از آویز چمدان استفاده کنید

بعد از آن که از نبود آلودگی اطمینان حاصل کردید آویز چمدان را از روی دیوار برداشته و چمدان را بالای آن قرار دهید.اگر به آویز چمدان دسترسی ندارید می توانید آن را درون وان حمام نگه داری کنید که امن ترین مکان در اتاق هتل برای چمدان شما می باشند.

 5. چمدان خود را بیرون از اتاق باز کنید

وقتی به خانه رسیدید محتویات درون چمدان را خارج از خانه خارج کنید و درون پلاستیک قرار دهید تا در اسرع وقت شسته شوند و بعد آن را خارج از خانه بگذارید تا زمانی که از نبود حشرات موذی رختخواب اطمینان حاصل کنید.

6.لباس های سفر خود را به صورت جداگانه از لباس های دیگرتان بشویید

تمامی لباس هایی را که با خود به سفر برده بودید را بشویید نه فقط آن هایی را که در سفرپوشیده اید.لباس ها را در بالاترین درجه ممکن برای الیاف بشویید و خشک کنید.

لباس های خود را بر روی یک سطح سخت در بیاورید نه بر روی فرش خانه.

لباس را روی زمین بتکانید تا حشرات موذی داخل آن خارج شوند.

7. از لباسشویی استفاده کنید

لباس ها و کیف ها را درون ماشین لباسشویی با درجه حرارت بالا بشویید چرا که حرارت باعث می شود تا حشرات موذی در هر مرحله ای کشته شوند. شستن تنها باعث از بین رفتن و کشته شدن حشرات موذی نمی شود.

برای گرفتن بهترین نتیجه ؛ آیتم ها را درون آب داغ بشویید و سپس به مدت 30 دقیقه در درجه حرارت بالا خشک کنید.

8. از سرما برای آیتم هایی که نمی توانند گرما ببینند استفاده کنید

اگر نمی توانید وسیله ای را خشک کنید آن را درون فریزر قرار دهید تا حشرات موذی رختخوابی آن کشته شوند . آیتم های آلوده خود را به مدت حداقل 4 روز دردمای کمتر از 0 درجه فارنهایت در فریزر بگذارید. شما نمی توانید هر چیزی را در فریزر بگذارید زیرا ممکن است آسیب ببینند.

9. چمدانتان را جارو کنید

از یک وسیله یا یک سر برای جارو برقی خود استفاده کنید تا چمدان خود را جارو کنید.به درز ها توجه ویژه ای بشود و اگر نگران هستید که حشرات موذی درون چمدان شما وجود دارد می توانید از یک طناب یا بند بدون آفت استفاده کنید و چمدان خود را به وسیله طناب ببندید و درون یک کیسه زباله قرار دهید و آن را درزگیری کنید و بگذارید برای 2 هفته به همین حالت بماند .

10 . از بخارشوی استفاده کنید

برای از بین بردن این حشرات از حرارت استفاده نمایید. حشرات رختخواب ، اگر 90 دقیقه در دمای 113 درجه فارنهایت یا 20 دقیقه در دمای 118 درجه فارنهایت قرار گیرند می میرند.

لباس های آلوده را می توانید در یک کیسه پلاستیکی مشکی قرار داده و در زیر نور آفتاب بگذارید. با این روش تمام حشرات درون پارچه، لباس، پتو و تشک ها از بین می روند. شما می توانید برای از بین بردن این حشرات از جاروی بخارشوی نیز استفاده نمایید.

دفع حشرات

3. روش جلوگیری از وسایل آلوده

1.اثاثیه و لباس های دست دوم را چک کنید

 وسایل دست دوم یکی از بزرگ ترین ریسک های وجود حشرات موذی رختخوابی می باشند پس در نتیجه خرید وسایل جدید و دست اول یکی از امن ترین راه ها است.

اگر تصمیم گرفتید لباس و یا اثاثیه ی دست دوم بخرید از درز ها و شکاف ها اطمینان حاصل کنید که نشانه ای از حشرات موذی نباشد.

قسمت هایی از تشک و یا اثاثیه را از درون آشغال ها بر ندارید و اگر قسمتی نیاز به شستشو داشت سریعا آن را شسته و خشک نمایید.

خشک کردن در دمای بالا باعث از بین رفتن حشرات موذی می شود و در نتیجه بالشت ها را درون خشک کن بیندازید.

2.ارتباط و تماس تاسیسات لباسشویی را با سطوح کاهش دهید 

اجازه ندهید لباس هایتان درون ماشین لباسشویی بماند و به محض آن که لباستان شسته و خشک شد آن را درون کمد شخصی تان قرار دهید و بعد لباس ها را روی بند قرار ندهید. لباس هایتان را در خانه تا کنید تا از ورود حشرات موذی جلوگیری شود.

3.حتما لباسی را که می خواهید بخرید قبل از حساب کردن بررسی کنید.

لباس های جدید ممکن است از خریداران دیگر و یا در هنگام بسته بندی برای ارسال آلوده به حشرات موذی شود، پس توجه ویژه ای به درز های لباس کنید.

فقط به دنبال حشرات موذی نباشید و به خاطر داشته باشید که برای نقطه های قرمز نیزلباس را بررسی کنید.

وقتی می خواهید لباس را پرو کنید؛ آن را روی جا لباسی اتاق پرو قرار داده به جای آن که آن ها را روی صندلی و یا نشیمنگاه بگذارید چرا که ممکن است ساس ها در آن جا پنهان شده باشند.

 

 

 

ارسال نظر