تماس با ما درباره ما

برخلاف کل کشور روند کرونا در این شهرستان نزولی شد

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان تفرش از نمودار نزولی موارد ابتلا به کرونا و تغییر وضعیت شهرستان از قرمز به نارنجی خبر داد.
برخلاف کل کشور روند کرونا در این شهرستان نزولی شد

به گزارش تهران بهشت؛ دکتر اردلان زیلابی گفت: به دنبال شروع موج چهارم کرونا در تفرش تمهیدات لازم فراهم و جلسات فرمانداری در خصوص ترغیب مردم به واکسیناسیون دُز سوم تشکیل شد و به دنبال آن با همکاری مردم در راستای تکمیل دوره واکسیناسیون خود شاهد کاهش موارد ابتلا به کرونا و تغییر وضعیت شهرستان از قرمز به نارنجی هستیم.

وی ادامه داد: روزانه حدودا ۳۵ تا ۴۰ تست رپید انجام می‌شود که ۲۰ درصد از آن مثبت گزارش شده است، همچنین تعداد تست های پی سی آر به ۱۰ تا ۱۵ تست در روز می‌رسد که از این تعداد نیز ۲ یا ۳ تست مثبت ثبت شده است؛ لذا در هفته آتی تعداد موارد مثبت کرونایی ثبت شده با تست رپید به ۸ نفر و با تست پی سی آر به ۲ نفر رسیده است.

وی افزود: تعداد موارد بستری در بیمارستان های این شهرستان نسبت به هفته گذشته کاهش ۴۰ درصدی داشته و موارد بستری به ۳ نفر رسیده است که تست یک نفر از آن ها به طور قطعی مثبت گزارش شده و ما بقی مشکوک به کرونا هستند و خوشبختانه موارد فوتی ناشی از کرونا را در این شهرستان شاهد نبوده ایم.

زیلابی تصریح کرد: با توجه به استقبال مردم شهرستان از واکسیناسیون دُز ۳، مرکز تجمیعی واکسیناسیون در این شهرستان فعال شده است، با این حال با توجه به آمار ۱۰ درصدی واکسیناسیون دُز چهارم، فرایند واکسیناسیون در این شهرستان به حد قابل انتظار خود نرسیده است لذا توصیه می‌شود مردم خصوصا پرسنل درمانی از جمله پزشکان، دندان پزشکان و پرستاران نسبت به تکمیل دوره واکسیناسیون خود اهتمام ورزند.

بنابر گزارش دانشگاه علوم پزشکی اراک، وی توصیه کرد: مردم با جدی گرفتن این بیماری توجه نسبتا بیشتری به رعایت فاصله های اجتماعی و پروتکل ها داشته باشند، از دورهمی ها پرهیز کنند، اماکن دولتی و ادارات در طی جلسات از پذیرایی خودداری کنند و همچنان به زدن ماسک و تزریق واکسن توجه بیش از پیش داشته باشند.

 

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار