تماس با ما درباره ما

بهبود کرونا با یک روش غیرمعمول

عضو هیات علمی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، در خصوص نقش توانبخشی در درمان عوارض کرونا، گفت: فیزیوتراپی به بهبود عوارض کرونا کمک می‌کند.
بهبود کرونا با یک روش غیرمعمول

به گزارش تهران بهشت؛ نورالدین کریمی افزود: هرچند که بیماران کرونایی به خدمات توانبخشی نیاز دارند، اما به علت اجتناب از تردد در مکان‌های عمومی، حضور در مراکز توانبخشی و استفاده از این خدمات را به تعویق می‌اندازند که این موضوع، درست نیست.

در کرونا نباید تحرک بدنی و فعالیت‌های توانبخشی را به تعویق انداخت، بلکه باید با حفظ پروتکل‌های بهداشتی، توانبخشی را نیز جدی بگیریم.

وی تاکید کرد: فعالیت‌های بدنی و فیزیکی، تحرک درست و کافی همیشه در حفظ سلامتی و ارتقای سطح تنفس و کارکرد سیستم قلبی و عروقی مؤثر بوده و باید افراد با حفظ پروتکل‌های بهداشتی، به توسعه فعالیت‌های هوازی در فضای باز یا منزل و یا در محیط‌هایی که دارای مجوز انجام فعالیت‌های ورزشی هستند، بپردازند تا شاهد عوارض کمتری باشند.

کریمی در بخش دیگری از سخنانش نیز به لزوم توجه به جایگاه فیزیوتراپی در سطح اول خدمات نظام سلامت اشاره کرد و گفت: ارتقای سطح آموزشی این حوزه تا دکترای حرفه‌ای، موجب بکارگیری تخصصی‌تر فارغ التحصیلان، توسعه خدمات پیشگیری توسط فارغ التحصیلان و در نتیجه، پاسخگویی به نیازهای متعدد و ابعاد گوناگونی از اختلالات و بیماری‌ها برای آمار بالایی از هموطنان و مراجعان از کشورهای منطقه می‌شود.

وی با اشاره به آمار جمعیت سالمندان کشور، آمار اختلالات اسکلتی و عضلانی، و وجود ۱۷ هزار مددجو و توانخواه در کشور، افزود: با توجه به توانمندی حوزه فیزیوتراپی در ایران و برتری آن در میان کشورهای منطقه، باید « افزایش تعداد دانشجویان خارجی، ارتقای سطح آموزش، توسعه مهارت‌های فارغ التحصیلان، توریسم درمانی و … » را در برنامه‌ها داشته باشیم.

 

ارسال نظر