تماس با ما درباره ما

دستورالعمل بهداشتی برگزاری مراسم ماه محرم 1401

تمام مراسم های مذهبی باید در فضای باز و کمتر از ۲ ساعت برگزار شوند.
دستورالعمل بهداشتی برگزاری مراسم ماه محرم 1401

به گزارش تهران بهشت؛ رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: هیات ها با همکاری خود در اجرای بهداشتی این مراسم نقش زیادی در آینده کرونایی استان دارند.

دکتر سید محمد جمالیان بیان کرد: خوشبختانه در سال های گذشته شاهد همکاری بسیار خوب هیات های مذهبی بودیم و امیدواریم این همکاری در سال جاری و این برهه زمانی که بسیار حساس است نیز ادامه دار باشد.

وی افزود: با توجه به برگزاری مراسم های عزاداری، دستورالعمل رعایت پروتکل های بهداشتی در هیات های مذهبی نیز ابلاغ شده که در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا استان ارائه شده است.

وی تاکید کرد: متاسفانه میزان بستری، مراجعین، سرپایی و فوتی در کل استان و در هفته های گذشته افزایشی بوده و درگیری کودکان و سنین پایین به شدت افزایش یافته است.

دکتر جمالیان ضمن تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) از والدین خواست: فراوانی درگیری در بین کودکان نشان دهنده سهل انگاری خانواده ها در رعایت پروتکل های بهداشتی است که لازم است نسبت به رعایت جدی تر موارد بهداشتی اهتمام بیشتری شود.

دکتر جمالیان در ادامه خاطرنشان کرد: طبق این دستورالعمل مراسمات نباید بیش از دو سال طول بکشد و مکان برگزاری نیز باید در محیط های سرباز برگزار شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: فاصله گذاری در طول مدت برگزاری مراسم باید رعایت شود و همچنین همه افراد باید از ماسک استفاده کنند.

وی در پایان افزود: همچنین پخش نذورات حتما باید به صورت خشک باشد و از پخش نذری تهیه شده جدا باید خودداری شود.

 

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار