تماس با ما درباره ما

اولین پیاده‌روی یک زن فضانورد بر روی ایستگاه فضایی! +تصاویر

سامانتا کریستوفورتی، اولین راهپیمایی فضایی تاریخی یک زن از آژانس فضایی اروپا را در ۲۱ ژوئیه به پایان رساند.
اولین پیاده‌روی یک زن فضانورد بر روی ایستگاه فضایی! +تصاویر

به گزارش تهران بهشت؛ احتمالا شما هم دوست دارید ببینید راهپیمایی فضایی و انجام عملیات در فضای بیرونی جو زمین و ایستگاه فضایی چگونه است. سامانتا کریستوفورتی فضانورد ایتالیایی که از سوی آژانس فضایی اروپا به خدمت گرفته شده است، زمانی که در ۲۱ ژوئیه به همراه اولگ آرتمیف، فضانورد روسی، یک پیاده‌روی فضایی هفت ساعته را در خارج از ایستگاه فضایی بین‌المللی انجام داد، اولین زن اروپایی لقب گرفت که چنین کاری را انجام داده است.

راهپیمایی فضایی اولین زن در ایستگاه فضایی

این راهپیمایی که با یک فضانورد روسی انجام گرفت در ۲۵ سال گذشته نیز برای اولین بار رقم خورده است. این دو نفر ۷ ساعت و ۵ دقیقه را صرف پیکربندی یک بازوی رباتیک جدید برای بخش روسی ایستگاه فضایی و استقرار چندین ماهواره کوچک کردند. در ادامه می‌توانید اولین تصاویر از انجام عملیات و راهپیمایی این دو نفر در خارج از ایستگاه فضایی را تماشا کنید.

راهپیمایی فضایی اولین زن در ایستگاه فضایی

در این ماموریت از لباس‌های روسی «اورلان» استفاده شد که بر خلاف لباس‌های فضایی ناسا برای استفاده در فضا بدون بازگشت به زمین طراحی شده اند. این لباس‌های دارای دو خط رنگی در کناره‌ها هستند که امکان تشخیص فضانوردان از یکدیگر را می‌دهد. ماموریت‌های پیاده روی در هر دو آژانس روسی و ناسا به صورت زنده برای اتاق کنترل پخش می‌شود تا حمایت‌هایی به منظور انجام کامل ماموریت صورت بگیرد.

راهپیمایی فضایی اولین زن در ایستگاه فضایی

همه فضانوردان مانند کریستوفورتی، باید در تأسیسات زمینی از جمله آزمایشگاه شناوری خنثی که شرایط ایستگاه فضایی را شبیه‌سازی می‌کنند، آموزش ببینند. این آزمایشگاه دارای یک استخر بزرگ است که دارای مجموعه‌ای از ماژول‌های مشابه ماژول‌های ایستگاه فضایی است که به خدمه اجازه می‌دهد برای وظایف خود در فضا تمرین کنند و همچنین یاد بگیرند که چگونه در ریزگرانش مانور دهند.

 

ارسال نظر