تماس با ما درباره ما

۱۲ کاربرد حیرت انگیز پودر بچه

پودر بچه یکی از محصولاتی است که در خانه‌ی تمام افرادی که فرزند کوچک و نوزاد دارند پیدا می‌شود.
۱۲ کاربرد حیرت انگیز پودر بچه

به گزارش تهران بهشت؛ پودر بچه یکی از محصولاتی است که در خانه‌ی تمام افرادی که فرزند کوچک و نوزاد دارند پیدا می‌شود. شاید تعجب کنید ولی این پودر کاربردهای فراوانی غیر از پیشگیری از عرق‌سوز شدن پای نوزاد دارد. در ادامه با ما همراه باشید تا در مورد کاربردهای این محصول بیشتر بخوانید.

پودر بچه چیست؟

پودر بچه که با نام پودر تالک هم شناخته می‌شود، یکی از محصولاتی است که معمولا برای پیشگیری از عرق‌سوز شدن پای نوزادان استفاده می‌کنند.

دو ویژگی مهم پودر بچه‌ی باکیفیت یکی توانایی در جذب رطوبت و دیگری کاهش اصطکاک است. به‌همین دلیل برای پیشگیری از عرق‌سوز شدن پای نوزادان مورد استفاده قرار می‌گیرد. همین دو ویژگی باعث می‌شود که پودر‌ بچه، کاربردهای دیگری هم داشته باشد که در ادامه می‌خوانید.

کاربردهای پودر بچه

غیر از کاربردی که این محصول برای نوزاد دارد، در شرایط زیر می‌توانید از پودر‌‌ بچه استفاده کنید:

۱. جدا کردن شن از بدن در ساحل

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در ساحل برای جدا کردن شن‌ها از بدن خود یا کودکتان به مشکل برخورده‌اید. شن‌ها به بدن می‌چسبند و به‌سختی جدا می‌شوند. برای جدا کردن دانه‌های شن از بدن از مقداری پودر بچه استفاده کنید. پودر بچه را روی قسمت‌هایی از بدن که شن به آن چسبیده بریزید و بعد روی شن‌ها دست بکشید. متوجه می‌شوید که با وجود پودر‌ بچه، شن‌ها راحت‌تر از بدن جدا می‌شوند.

۲. از بین بردن بوی بد کفش

۱۲ کاربرد پودربچه که ارتباطی با بچه‌ ندارد!

اگر کفش‌های شما بوی بدی گرفته و امککان شست‌وشوی آن را ندارید، از پودر‌ بچه کمک بگیرید. مقداری از پودر را داخل کفش بریزید  و آن را تکان دهید تا در تمام سطح کف کفش، پخش شود. یک شب صبر کنید و صبح، پودر اضافه را از داخل کفش بیرون بریزید. با این کار بویی که ناشی از عرق کردن پاهای شما است، جذب پودر می‌شود و آن را بیرون می‌ریزید.

۳. استفاده به عنوان شامپوی خشک

اگر به حمام دسترسی ندارید و دوست دارید مو و پوست سر شما تمیزتر به نظر برسد، از پودر‌‌‌‌‌ بچه استفاده کنید. برای این منظور، مقداری پودر را روی شانه یا برس بریزید و موهای خود را شانه کنید و روی کف سر پخش کنید. پودر بچه هرگونه چربی اضافی مو و پوست سر را جذب می‌کند و موهای شما کمتر براق به نظر می‌رسد. کاهش چربی پوست و مو، باعث می‌شود که ظاهری تمیزتر پیدا کند.

۴. خنک کردن رخت‌خواب

اگر در شرایطی گیر افتادید که مجبورید در هوای گرم و بدون کولر بخوابید، عرق کردن زیاد باعث می‌شود که بیشتر از حالت عادی، گرما را احساس کنید. برای اینکه کمتر عرق کنید، یکی دو قاشق پودر بچه در رختخواب خود پخش کنید. این پودر بچه می‌تواند رطوبت و عرق بدن شما را جذب کند. وقتی بدن شما کمتر عرق کند، گرمای کمتری احساس می‌کنید. البته زحمت شست‌وشو و تمیز کردن رختخواب هم خواهید داشت.

۵. پارکت پرسروصدا

اگر موقع راه رفتن در خانه، با هر قدمی که برمی دارید کفپوش‌های خانه صدا می‌دهند، مقداری پودر بچه روی قسمتی که صدا می‌دهد بریزید و آن را به سمت درز کفپوش‌ها هدایت کنید. پر کردن این فضاهای خالی باعث کاهش اصطکاک بین قسمت‌های مختلف پارکت می‌شود و دیگر صداهای مزاحم را نمی‌شنوید. اگر برای هدایت کردن پودر بچه به داخل درزها مشکل دارید، با استفاده از یک کارت محکم مثل کارت بانک، پودر را روی سطح زمین پخش کنید.

۶. دئودورانت فوری

در تابستان تعریق بدن بسیار بیشتر است و تعریق زیاد باعث بو گرفتن لباس‌ها می‌شود. اگر در تابستان در شرایطی گیر افتادید که به ضدعرق و مام دسترسی نداشتید، می‌توانید از پودر بچه به‌ عنوان یک دئودورانت فوری استفاده کنید. اگر به حمام دسترسی نداشتید و دئودورانت هم در دسترستان نبود، مقدار پودر بچه روی نواحی از بدن که عرق می‌کند بریزید. مثلا زیر بغل مقداری پودر بچه بزنید. این پودر، عرق را جذب می‌کند و بدن شما دیرتر بو می‌گیرد. البته فراموش نکنید که این راهکار فقط برای زمانی است که به حمام و دئودورانت دسترسی ندارید و به هیچ عنوان جای حمام رفتن را نمی‌گیرد.

۷. باز کردن گره زیورآلات

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که زیورآلاتی که دارید مثلا گردنبند یا دستبند، داخل هم گره می‌خورند و نمی‌توانید آن‌ها را از هم جدا کنید. در این شرایط مقداری پودر‌‌‌‌ بچه روی قسمتی که گره خورده بریزید. این پودر کمک می‌کند که قطعات زیورآلات از هم جدا شوند و گره‌ آن‌ها راحت‌تر باز شود. بعد از باز شدن گره، زیورآلات خود را با یک صابون ملایم و آب بشویید.

۸. تمیز کردن لکه‌های چربی

۱۲ کاربرد پودربچه که ارتباطی با بچه‌ ندارد!

اگر موقع آشپزی کردن، لکه‌ای چربی و روغن روی لباس شما ایجاد شد، لازم نیست برای یک لکه‌ی کوچک، لباس خود را دائم بشویید. شستن زیاد لباس، باعث خراب شدن آن می‌شود. برای از بین بردن این لکه‌ها، مقداری پودر بچه روی لکه بریزید. با پنبه یا قلم‌مو پودر بچه را روی لکه بمالید. اجازه دهید که پودر برای مدت ۱۰ دقیقه روی لکه باقی بماند. بعد به آرامی پودر را از روی پارچه بردارید. اگر لکه هنوز باقی مانده، چند بار دیگر این کار را تکرار کنید تا لکه‌ی روی لباس محو شود.

۹. کاهش درد وکس

یکی از روش‌های از بین بردن موهای زائد بدن، استفاده از وکس یا موم است. اما این روش معمولا درد زیادی دارد و بعد از انجام کار، پوست به شدت قرمز و ملتهب می‌شود. اگر قبل از استفاده از وکس، مقداری پودر بچه روی پوست بزنید، درد این کار بسیار کمتر می‌شود. وقتی پودر بچه به پوست می‌زنید، رطوبت و چربی آن جذب می‌شود و وکس یا موم، بهتر به تمام موها می‌چسبد. علاوه‌بر‌این، موقع کندن وکس، درد کمتری حس می‌کنید. پوست شما با این کار نرم‌تر می‌شود و شدت قرمزی آن کاهش پیدا می‌کند. پس، پودر بچه دو حسن بزرگ برای وکس دارد؛ یکی کاهش درد و یکی تاثیرگذاری بیشتر و کنده شدن تمام موها.

۱۰. محافظت از پیاز گیاهان

اگر برای کاشت یک گل یا گیاه خاص، پیاز آن را خریداری کرده‌اید، قبل از کاشتن پیاز آن را به پودر بچه آغشته کنید. برای این منظور می‌توانید پیازها را داخل یک کیسه پلاستیکی که در آن بسته می‌شود بگذارید و یکی دو قاشق پودر بچه داخل آن بریزید. در پلاستیک را ببندید و آن را تکان دهید تا پیازها کاملا به پودر بچه آغشته شوند. بعدا پیاز را بکارید.

پودر‌‌‌‌ بچه ریشه و خود پیاز را می‌پوشاند و آن را از ایجاد مشکلاتی مثل پوسیدگی، ایجاد قارچ و مشکلاتی که ناشی از رطوبت زیاد است، حفاظت می‌کند. این مشکلات قبل از اینکه پیاز فرصتی برای رشد کردن پیدا کند، می‌توانند آن را از بین ببرند.

۱۱. دور کردن مورچه‌ها

۱۲ کاربرد پودربچه که ارتباطی با بچه‌ ندارد!

یکی از کاربردهای پودر‌‌‌‌ بچه، دور کردن مورچه‌ها است. اگر در جایی که مورچه مشاهده می‌کنید مقدار پودر بچه یا پودر تالک بریزید، مورچه‌ها از آن قسمت دور می‌شوند. مورچه‌ها دوست ندارند این پودر به بدنشان بچسبد. ثابت شده که مورچه‌ها پودر‌‌‌‌ بچه را دوست ندارند اما هنوز مشخص نیست که چرا از این پودر خوششان نمی‌آید.

۱۲. استفاده‌ی آسان از دستکش

بسیاری از ما برای انجام کارهای مختلف از دستکش‌های لاتکس یا لاستیکی استفاده می‌کنیم؛ دستکش کار، دستکش آشپزخانه و… از جنس همین دستشکش‌های لاتکس هستند. اگر برای پوشیدن و بیرون آوردن دستکش مشکل دارید، با پودر‌‌‌ بچه می‌توانید مشکل را حل کنید. مقداری پودر بچه داخل دستکش بریزید یا قبل از استفاده از دستکش، دستتان را به پودر آغشته کنید.

پودر بچه رطوبت داخل دستکش را از بین می‌برد. رطوبت و عرق دست باعث می‌شود که دستکش به‌خوبی بیرون نیاید و دست کردن آن سخت شود.

 

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار