تماس با ما درباره ما

از بین بردن بوی سیر و پیاز از دهان

ازبین بردن بوی سیر و پیاز یکی از مهمترین مشکلاتی است که افراد در طی زندگی بسیار با آن مواجه می‌شوند!ترکیبات مهم که موجب بوی سیر در دهان می شود عبارتند از: آلیل متیل سولفید، آلیل متیل دی سولفید، آلیل مرکاپتان، دی آلل دی سولفید، دی متیل دی سولفید و متیل مرکاپتان و مقادیر جزئی دی متیل سلنید. سایر ترکیبات گوگرد نیز وقتی آلیسین سیر در معده و کبد شکسته می شود، تولید می‌شود.آلیل متیل سولفید به سرعت تجزیه نمی‌شود و زمان مقدار قابل توجهی پس از مصرف در بدن باقی می‌ماند و این باعث می‌شود بوی سیر به مدت چند ساعت و یا حتی چند روز (۱ تا ۲ روز) پایدار بماند.
از بین بردن بوی سیر و پیاز از دهان

به گزارش تهران بهشت؛ در ادامه به روش‌هایی مناسب و ساده برای از بین بردن بو سیر اشاره خواهیم کرد که به رفع بوی سیر در کوتاه‌ترین زمان ممکن کمک خواهد کرد.

آدامس جویدن

اگر زمان کافی ندارید و قصد دارید در کوتاه‌ترین زمان نتیجه بگیرید خوردن آدامس بدون قند را به شما توصیه می‌کنیم! در میان اسانس‌ها نیز به شما اکالیپتوس و نعنا را توصیه می‌کنیم تا زودتر از شر بوی سیر خلاص شوید.

استفاده از دهانشویه

برای از بین بدن بوی سیر به شما توصیه می‌کنیم بعد از خوردن وعده غذایی به سراغ دهانشویه بروید؛ البته دهانشویه نعنایی تاثیر بیشتر بر رفع بوی سیر خواهد داشت.

مسواک زدن

اگر به مسواک دسترسی دارید، به شما توصیه می‌کنیم تا خرده‌های غذا و سیر را از روی دندان‌های خود بردارید؛ مسواک زدن تاثیر زیادی در از بین بردن بو سیر داشته و نفس شما را تمیز و خوشبو می‌کند.

شیر

بوی سیر با نوشیده یک لیوان شیر پر چرب از بین می‌رود؛ بنابراین بعد از خوردن سیر می‌توانید با یک لیوان شیر بوی بد دهان را از بین ببرید. خوردن شیر باعث کاهش بوی دهان می‌شود.

جعفری

جعفری یک سبزی خوشبو است؛ اگر می‌خواهید بوی سیر را از بین ببرید بعد نیست بعد از پایان غذا چند برگ سبزی جعفری بخورید. این سبزی اثراتی شگرف بر بدن دارد.

سیب

شاید باورتان نشود اما سیب یک دئودورانت طبیعی است؛ یکی از راه‌های از بین بردن بوی بد دهان خوردن سیر است. خوردن یک سیب متوسط می‌تواند به کاهش قابل توجه بوی دهان کمک کند.

آب لیمو

اسید موجود در آبلیمو باعث خنثی کردن اثر اسید آلینیناز شده و بوی آن را از بین می برد. بنابراین خوردن یک لیوان آبلیمو به از بین بردن این بوی بد کمک زیادی خواهد کرد.

چای سبز

چای سبز دارای آنزیمی به نام پلی فنول است؛ این آنزیم در سیب نیز وجود دارد و به از بین بردن بوی دهان بعد از خوردن سیر را کمک زیادی خواهد کرد.

قاشق استیل

شاید کمی عجیب به نظر برسد، اما می‌توانید برای از بین بردن بو سیر از یک قاشق استیل استفاده کنید. قاشق تمیز را درون دهان خود کرده و بر روی لپ‌ها از درون و زبان به خوبی قرار دهید تا بوی سیر را به خود جذب کند.

جوش شیرین

قبل از استفاده بدانید که این روش همیشه هم کارساز نیست! اما مالیدن مقدار بسیار کمی از جوش شیرین به دست می‌تواند به از بین بردن بو سیر کمک کند.

خردل

خردل باعث از بین بردن بو سیر می‌شود؛ خردل حاوی زردچوبه بوده و از بین بردن بو کمک می‌کند. یک قاشق چایخوری را به مدت ۱ دقیقه درون دهان خود بچرخانید و سپس آن را بیرون بریزید. سپس نصف یک قاشق چایخوری را بخورید تا بوی آن را از درون بدن خارج کند.

ماست

نتایج چندین تحقیق ثابت کرده که خوردن حدود ۲۰۰ گرم ماست در کاهش باکتری‌ها و سولفید هیدروژن دهان (منشأ و علت اصلی بوی بد) مؤثر است. ماست می‌تواند بوی سیر دهان را هم از بین ببرد.

قهوه

دانه‌های قهوه حاوی ترکیبات ضدباکتری است و در از بین بردن و مبارزه با میکروارگانیسم‌ها که مسئول بوی بد دهان‌اند، مؤثر است. جویدن دانه‌های قهوه بوی بد سیر را کاهش می‌دهد.

آب

نوشیدن آب می‌تواند باقی مانده سیر و یا پیاز را از لا به لای دهان دندان خارج کند. همچنین نوشیدن آب باعث فعال شدن بزاق دهان شده و به رفع بوی سیر از دهان کمک می‌کند. به همین دلیل به شما توصیه می‌کنیم بعد از خوردن سیر و یا پیاز با نوشیدن آب نسبتا خنک مانع از تشکیل بوی بد دهان شوید.

روش از بین بردن بوی سیر از دست

۱- پوست مرطوب یکی از مرکبات دلخواه خود را در آب رنده کرده و اجازه دهید سرد شود. سپس آن را به روی دست خود بمالید. می‌توانید از اسپری کردن برای این کار استفاده کنید.

۲- دست‌های خود را روی فولاد بمالید و یا این که از صابون فولادی استفاده نمایید. به صورت تئوری، فولاد با گوگرد عکس‌العمل نشان داده و باعث خنثی کردن بوی سیر می شود. این کار برای برخی جواب داده است و برای برخی خیر.

۳- می‌توانید از صابون و استیل ضد زنگ استفاده کنید. صابون را روی دستان خود بگذارید و از یک قاشق استیل ضدزنگی تمیز استفاده کنید تا آن را در دستان خود قرار پخش کنید، حتی بین انگشتان دست.

از بین بردن بوی سیر از خانه

۱- برای از بین بردن بوی سیر از خانه می توانید چند ساعت پنجره خانه را باز بگذارید و یا این که یک ظرف یا کاسه ای از جوش شیرین را در اتاقی که بو گرفته است قرار دهید.

۲- وقتی سیر خرد شده مصرف می‌کنید، نوشیدن آبلیمو در از بین بردن بو سیر موثر است. اسید موجود در آب لیمو، آلینیناز را خنثی می‌کند، آلینیاز، آنزیمی است که هنگام خرد کردن سیر تولید می‌شود.

 

 

 

 

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار