تماس با ما درباره ما

آشنایی با کاربرد های متنوع سیب‌زمینی

سیب زمینی نه تنها خوشمزه است، بلکه برای تمیز کردن نیز مهم است و دارای کاربرد های فراوانی است.
آشنایی با کاربرد های متنوع سیب‌زمینی

به گزارش تهران بهشت؛ سیب زمینی سرخ شده، آب پز، کوکو سیب زمینی و خیلی غذاهای دیگر را می شود با سیب زمینی پخت. اما وقتی صحبت از سیب زمینی می شود باید به کاربرد های متنوع از سیب زمینی فکر کنید که می توانید از آن استفاده کنید. کاربرد سیب زمینی نه تنها خوشمزه است، بلکه برای تمیز کردن نیز مهم است.

کاربرد سیب زمینی؛ عینک

اگر از عینک استفاده می‌کنید، می‌دانید که وقتی بخار به شیشه آن بخورد، چقدر آزاردهنده است. مخصوصا هنگام پوشیدن ماسک صورت، اغلب چنین می شود. خوشبختانه این مشکل، راه حل دارد. یک سیب زمینی خام را روی قسمت داخلی لنز عینک خود بمالید. نشاسته موجود در سیب زمینی سبب می شود از بخار و مه روی شیشه عینک جلوگیری شود.

زنگ زدگی

از بین بردن زنگ زدگی وسایل کار آسانی نیست. خوشبختانه می توانید چاقوها و قیچی های زنگ زده را با سیب زمینی در کمترین زمان ممکن تمیز کنید. سیب زمینی را از وسط نصف کنید و روی آن کمی مایع ظرفشویی و جوش شیرین بریزید. آن را روی قسمت زنگ زده وسایل بمالید تا کاملا تمیز شود. سپس خوب با آب بشویید و بگذارید خشک شود.

جمع کردن شیشه های شکسته

باید گفت جمع کردن شیشه های شکسته کار سختی است. و پاک کردن تمام خورده شیشه کار دشواری باشد. برخی از قطعات شیشه آن قدر کوچک هستند که حتی نمی توانید آن را ببینید. این جا است که سیب زمینی به کارتان می آید. یک سیب زمینی را از وسط نصف کنید. قسمت باز را روی زمینی که شیشه شکسته است بمالید. برای ایمنی، همیشه هنگام انجام این کار دستکش بپوشید.

شستن و پاک کردن وسایل نقره جات

پس از خوردن سیب زمینی آب پز، آب آن را ذخیره کنید! آب سیب زمینی های آب پز حاوی مقدار زیادی نشاسته است که می تواند به خلاص شدن از شر لکه های مزاحم روی ظروف نقره کمک کند. نقره را حداقل یک ساعت در آب قرار دهید. وقتی خشک شد آن را جلا دهید. خواهید دید که چگونه براق و جدید به نظر می رسد.

کاربرد های متنوع از سیب زمینی؛ لکه های کوچک

متاسفانه، سیب زمینی نمی تواند لکه های پررنگ را از پیراهن سفید پاک کند، اما این روش برای لکه های کوچک‌تر خیلی کاربردی است. نیمی از سیب زمینی خام را روی لکه چربی بمالید تا از شر آن خلاص شوید. برای از بین بردن کامل لکه باید این روند را چندین بار تکرار کنید.

 

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار