تماس با ما درباره ما

چقدر طول می‌کشد که تزریق ب12 در بدن تأثیر خود را بگذارد؟

اگر شما فردی هستید که گاهی اوقات ویتامین ب12 تزریق می‌کنید، احتمالاً دوست دارید که این ویتامین هرچه زودتر بر بدن شما تأثیر بگذارد. تزریق ویتامین ب12 اغلب با نسخه انجام می‌شود و باید توسط یک متخصص تجویز شود.
چقدر طول می‌کشد که تزریق ب12 در بدن تأثیر خود را بگذارد؟

به گزارش تهران بهشت؛ برای افرادی که کمبود ویتامین ب12 را تجربه می‌کنند، این ویتامین منبع مهمی است که بدن برای تولید انرژی به آن نیاز دارد.

ویتامین ب12 یک ویتامین محلول در آب است که سلامت اعصاب و مغز را حفظ می‌کند و در عین حال به تولید گلبول‌های قرمز خون کمک می‌کند. کمبود ویتامین ب12 وضعیتی است که در آن بدن به اندازه کافی گلبول‌های قرمز نمی‌سازد و ویتامین ب12 کافی دریافت نمی‌کند. همچنین به عنوان کم خونی ناشی از کمبود فولات یا کمبود کوبالامین شناخته می‌شود.

علائم کمبود ویتامین ب12 شامل خستگی، کمبود انرژی، از دست دادن اشتها، سردرد، زخم‌های دهان، تغییر در بینایی، احساس افسردگی و اختلال در توانایی‌های ذهنی است. اگر کمبود ب12 دارید، راه‌های زیادی برای تکمیل این ویتامین وجود دارد. هم از طریق رژیم غذایی و هم با استفاده از روش‌های دیگر می‌توانید این کمبود را جبران کنید.

هنگامی که تزریق ویتامین ب12 را دریافت کردید، بدن شما باید در یک بازه زمانی 48 تا 72 ساعته شروع به تولید گلبول‌های قرمز خون می‌کند و در مسیر بهبودی قرار خواهید گرفت. بسته به درجه کمبود این ویتامین، پزشک ممکن است به شما توصیه کند که تزریق‌های بعدی را طی چند هفته انجام دهید. اگر لازم نیست آمپول بزنید می‌توانید مکمل‌های ب12 را در قالب‌ کپسول، قرص و شربت نیز استفاده کنید که همه این‌ها بدون نسخه ارائه می‌شوند. 

چه کمبود داشته باشید و چه بخواهید مطمئن شوید که رژیم غذایی کاملی دارید، غذاهای زیادی حاوی ویتامین ب12 هستند. غذاهای غنی از ویتامین ب12 از جمله گوشت گاو، تخم مرغ، لبنیات و غلات غنی شده هستند. همچنین شیر منبع ویتامین خوبی است، اما برای کسانی که مشکل حساسیت به لاکتوز دارند، گزینه‌های غیرلبنی هم وجود دارد. ماهی هم سرشار از ب12 است، به ویژه ماهی تن، قزل آلا و سالمون. بزرگسالان باید روزانه 2.4 میکروگرم ب12 مصرف کنند. اگر علائم کمبود ویتامین ب12 را دارید، با پزشک خود مشورت کنید و این کمبود را جبران نمایید. 

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار