تماس با ما درباره ما

چرا بامیه برای دیابتی ها مفید است و توصیه می شود؟

بامیه گیاه سبز قد کشیده می باشد و در محل هایی پرورش پیدا می کند که هوای گرم دارد. این ماده را معمولاً برای پوست بیرونی آن برداشت می کنند و با این حال می توان آن را بخار پز، سرخ کرده یا آب پز درست کرد یا خام مصرف کرد. معمولاً بیشترین مصرف بامیه برای استفاده از آن ها در سالاد ها و همچنین پخته آن در خورشت می باشد و ساقه آن نیز مصرف صنعتی دارد.
چرا بامیه برای دیابتی ها مفید است و توصیه می شود؟

به گزارش تهران بهشت؛ روغن بامیه نیز حاوی اسید های چرب اشباع نشده می باشد که برای سلامتی فرد بسیار مفید است. مطالعات در سال 1388 نشان می دهد که روغن بامیه برای استفاده در سوخت های بیولوژیکی بسیار مناسب می باشد.

چرا بامیه برای دیابتی ها مفید است و توصیه می شود؟

با مصرف بامیه می توان از ابتلا به دیابت ، کلسترول ، آسم و بیماری های کلیوی جلوگیری کرد . بامیه دارای مواد مغذی زیادی است که برای سلامت بدن مفید می باشد.

بامیه به علت داشتن ماده ضدعفونی کننده کرم معده و کرمک را از بین می ‎برد و یکی از ممتازترین مصارف این گیاه، توانایی طبیعی آن در کنترل بیماری دیابت می باشد.

بامیه معمولاً به سرعت تکثیر پیدا می کند و بسیاری از افراد آن را یک سوپر غذا می دانند که باعث کاهش خطر دیابت می شود. دانه و پوست بامیه عوامل ضد دیابتی دارند و نتایج نشان می دهد که بامیه در کاهش جذب گلوکز و کاهش قند خون نقش بسیار مهمی دارد.

تحقیقات و مطالعات زیادی بر روی حیوانات از جمله خرگوش ها انجام شده و محققان دریافتند که عصاره بامیه تاثیرات ضد دیابتی خود را به اثبات می رساند و در طول یک دوره 10 روزه بامیه قند خون را کاهش می دهد و در واقع اثر بامیه از داروهای مخصوص دیابت بالاتر است.

فیبر حلال موجود در این گیاه می تواند نوعی ژل را تشکیل دهد که درون سیستم گوارشی وجود دارد که این ژل مخصوص جذب غذا است.

چربی حلال همچنین از افزایش کلسترول جلوگیری می کند و تحقیقات دیگر نشان داده است افرادی که دچار دیابت هستند و هر شب مقداری بامیه مصرف می کنند و به مرور بیماری شان بهبود پیدا می کند. دانه های بامیه را معمولاً برای افراد دیابتی سوخاری مصرف می کنند.

 

ارسال نظر