تماس با ما درباره ما

اگر غمگین هستید از این سنگ‌ها استفاده کنید

خاصیت خوب مروارید و زمرد در شادی بخشی نکته‌ای است که در منابع قدیمی طب مورد اشاره بوده و برای طلا نیز خواصی ذکر شده که یکی از آنها در سنت استفاده از آب طلا در زمان ترس از قدیم رواج داشته است.
اگر غمگین هستید از این سنگ‌ها استفاده کنید

به گزارش تهران بهشت؛ سنگ‌های مختلف هم خود زیبا هستند و هم زیبایی زیورآلات را دوچندان می‌کنند؛ جالب اینکه در برخی دیدگاه‌ها به ماه‌های تولد نسبت داده می‌شوند و خواصی هم برای آنها ذکر می‌شود. اما آیا واقعا سنگ‌ها خاصیت دارند؟

دکتر مژده پورحسینی، متخصص طب سنتی ایرانی در این رابطه گفت از دیدگاه طب سنتی و در منابع مکتوب و مرجع قدیمی برای سنگ‌ها و زیورآلات رایج خواصی ذکر شده است. این متخصص در توضیح این خواص گفت: «مروارید مفرح است و به صورت آویز در گوش و گردنبند می‌تواند خاصیت شادی‌بخشی خود را به انسان منتقل کند؛» این جسم سخت دریایی که به لولو هم مشهور است، قوای درونی را تقویت می‌کند و از طلا و نقره هم قوی‌تر است.

سنگ زمرد (به معنای سبز) نیز از جمله سنگ‌های مفرح است؛ جالب اینکه این سنگ در گذشته بیشتر به عنوان دارو مورد استفاده بوده و مقوی دل و دماغ و کبد، سه عضو رئیسه یا اصلی در طب سنتی، دانسته می‌شده. این سنگ در کنار طلا تشکیل می‌شود و استخراج آن عموما از معادن طلا صورت می‌گیرد. در علوم قدیم مشهور بود که پایه طلا و زمرد یکی است. زمرد از خواص ضد غم و اندوه طلا بهره برده اما از نظر مزاجی نسبت به طلا که گرم و تَر است، زمرد سرد و خشک است.

این گرما و تری طلا، بستن و آویزان کردنش را برای تقویت قلب و دماغ مفید کرده و مشهور است که برای کسی که هول کرده یا ترسیده آب طلا تجویز می‌شود اما دکتر پورحسینی تاکید کرد که آب طلا ناب در واقع باید مقداری حرارت ببیند و سرد شود تا خاصیت ذاتی طلا را به بدن فردی که می‌خواهد آن را بنوشد منتقل کند.

 

ارسال نظر