تماس با ما درباره ما

امن ترین شهرهای ایران برای سفر

در این مطلب قصد داریم به معرفی امن ترین شهرهای ایران بپردازیم، شهرهایی امنی که شما می‌توانید به راحتی و به تنهایی به آن‌ها سفر کنید.
امن ترین شهرهای ایران برای سفر

به گزارش تهران بهشت؛ بعضی از افراد به تنهایی سفر کردن علاقه دارند و ترجیح می‌دهند هنگام سفر در شرایط سخت و چالش برانگیز قراردهند تصمیم می‌گیرند به تنهایی سفر کند. انتخاب مکانی که به آن سفر می‌کنید بسته به هدف قبلی که در ذهن شما وجود داشته است متفاوت است.

اگر به فکر قرار گرفتن در مکان‌های چالش برانگیز هستید تا توانایی‌های خود را بسنجید مکانی که انتخاب می‌کنید با افرادی که از تنها سفر کردن تنها به قصد لذت بردن یاد می‌کنند، کاملا متفاوت است. در این مقاله قصد داریم به معرفی شهرهای ایمن در ایران برای تنهایی سفر کردن و لذت بردن بپردازیم. با ما همراه باشید.

ویژگی‌های یک شهر امن برای امن ترین شهرهای ایران چیست؟

ویزگی‌های یک شهر امن بسیار زیاد و متفاوت است و بستگی دارد که شما از چه منظری به امنیت و آرامش نگاه کنید. در ادامه با هم چند ویژگی کلی شهرهای امن را مرور می‌کنیم.

  • پیاده‌روهای در دسترس: شاید تا چند سال پیش خیابان صرفا به خودرو اختصاص داشت، اما امروز شهر باید شهروندمدار باشد. در این میان شهری شهرونمدار است که پیاده‌رو بزرگ، امن و زیست پذیر داشته باشد. یک پیاده رو خوب سه بخش اصلی دارد از جمله مبلمان شهری، قسمت پیاده‌رو که محل عبور مردم است و  نمای ساختمان‌ها و فروشگاه‌ها که نمای شهر را شکل می‌دهند. پیاده‌رویی مناسب است که شهروند سالم و معلول بتوانند با امنیت خاطر از آن استفاده کنند.
  • زنده سازی فضاهای مرده: ساختمان‌ها و نقاط مُرده و مخروبه نه تنها چهره شهر را زشت می‌کند، بلکه عملا به مکانی برای وقوع انواع بِزه تبدیل می‌شود. سرقت، استعمال مواد و انواع مشکلات را می‌توان آسیب‌هایی دانست که در این فضاها پر و بال می‌گیرند. بازسازی و زنده کردن این فضاها باعث افزایش امنیت شهر می‌شود.
  • خیابان‌ها سالم و امن: خیابانی که سالم و مدرن باشد باعث کاهش تصادف و تسهیل رفت و آمد می‌شود. در نتیجه امنیت شهروندان افزایش پیدا خواهد کرد.
  • آمار کم دزدی، سرقت و خشونت: آن چنان که مشخص است پایین بودن آمار انواع سرقت و دزدی‌ یکی از مهم‌ترین عناصر امنیت شهرها است. کم بودن این آمارها نشان از کم بودن آسیب‌های اجتماعی دارد.

امن ترین شهرهای ایران را بشناسید

با این تفاسیر امن‌ترین شهرهای ایران کدام شهرها هستند؟ از بین صدها شهر تاریخی و مدرن، گردشگری و اقتصاد و سیاسی کدام شهرها امن‌تر هستند؟ شهرهای نزدیک به پایتخت؟ شهرهای مذهبی؟ شهرهای سنتی؟ شهرهای شمالی، شرقی، غربی یا جنوبی؟

یزد شهری بدون دزد و احتمالا امن‌ترین شهر ایران

شهر یزد یکی از زیباترین شهرهای ایران است و مرکز استان یزد است. این شهر کیویری در بین رشته کوه های شیرکوه و خرانق قرار دارد. یزد یکی از مهم‌ترین شهرهای خشتی دنیا است و از این نظر جایگاهی ویژه در دنیا دارد. به جز این سیستم آب رسانی و البته بادیگر و به طور کلی معماری یزد همیشه محل توجه بوده است.

شهر یزد که به دلیل داشتن بادگیرهای زیاد در سطح شهر معروف است در کنار مدرن شدن آثاری را که از دوره زرتشتیان برجای مانده به خوبی در خود حفظ و نگهداری کرده است. شهر یزد به دلیل داشتن امنیت خوبی که در سطح شهر دارد مقصد بسیار مناسبی برای تنهایی سفر کردن است. مسجد جامع یزد و باغ دولت آباد از جمله مکان‌های تاریخی و توریستی هستند که با سفر کردن به یزد می‌توانید از آن دیدن کنید. دو نکته جالب درباره یزد که بد نیست بدانید. اول اینکه  اولین صندوق امانات جهان در حدود ۱۷۰۰ سال پیش در این شهر ساخته شده و بعد هم این که آمار سرقت در شهر یزد به شدت کم است و مردم این شهر تا چند سال پیش با موبایل قاپی آشنا نبودند!

تبریز شهر بدون گدا از امن ترین شهرهای ایران

شهر تبریز از قدیم‌الایام نام شهر ایمن ایران را به خود اختصاص داده است. تبریز که یک کلانشهر اقتصادی قوی و دارای جاذبه‌های گردشگری بسیار زیادی است هر ساله مسافران زیادی را به خود جذب می‌کند. افراد زیادی هستند که برای دیدن کردن از مسجد کبود و موزه آذربایجان از تبریز دیدن می‌کنند. چرم و فرش‌های دستباف تبریز که جزو صنایع دستی محسوب می‌شوند از بهترین سوغاتی‌هایی هستند که افراد می‌توانند از آنان برای دوستان و آشنایان شان خریداری کنند.

تبریز یکی از شهرهایی است که به امنیت مشهور است. یکی از نشانه‌های این امنیت این است که تبریز به شهر بدون گدا مشهور است، شهرتی که ریشه در فرهنگ مردم و وجود خیریه‌هایی با سابقه ۷۰ ساله در این شهر دارد. به جز این تبریز شهر صنعت و صنعت‌گران است، یکی دیگر از عواملی که امنیت را افزایش می‌دهد.

شیراز شهری برای انسان

شیراز کلانشهری بزرگ است که چهارمین شهر ایمن در ایران است. دارای آب و هوایی معتدل است که در کنار بناهای تاریخی بسیار زیادی که در آن وجود دارند تبدیل به یکی از قطب‌های گردشگری امن در ایران شده است. بازدید کردن از مکان‌های تاریخی و باستانی شهر شیراز از باغ جهان نما، دلگشا، ارم و عفیف آباد گرفته تا بازدید از حافظیه بهترین مکان‌هایی هستند که می‌توانید به آنان تنهایی سفر کنید و در کمال آرامش از تنهایی سفر کردن لذت ببرید.

یکی از نشانه‌های امنیت شیراز را می‌توان میزان رضایت مردم از عملکرد پلیس دانست. در سال 1396 استان فارس با ۹۲ درصد بالاترین میزان احساس امنیت و رضایتمندی مردم از اقدامات پلیس را داشت. به جز این شیراز از نظر فضاهای شهری، شهری بسیار مطلوب و انسان محور است.

تهران؛ پایتخت همیشه بیدار

سفر کردن به تهران شهری با مساحت ۷۳۰ کیلومتر مربعی که افراد متنوعی را از قومیتهای مختلف در خود جای داده است می‌تواند تبدیل به تجربه بسیار به یاد ماندنی شود. جالب است که بدانید تهران یکی از پنج مقصد گردشگری برتر در ایران است. شک نکنید که در شهر تهران هر نوع تفریحی برای شما یافت می‌شود. تفریح در تهران به معنای بازار گردی، رفتن به پارک و سینما و همچنین خرید از پاساژهای فوق مدرن و بازار معمولی برای افراد مختلف است. فرهنگ غنی که در شهر تهران حکم فرما است بیش از هر چیز باعث شده که این شهر تبدیل به شهری امن و مقصدی مناسب برای سفر کردن شود.

تهران پایتخت ایران است و به لطف این پایتختی و شلوغی بیش از حد شهری است که شب‌هایی به نسبت بیدار و هوشیار دارد و امنیتی قابل توجهی هم دارد. هر چند از نظر امنیت باید اعتراف کرد که اوضاع شهری‌هایی مثل یزد و تبریز بهتر است.

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر