تماس با ما درباره ما

برای سرگرم کردن کودکان در تابستان چه کنیم؟

ماه سوم تابستان رسیده و مهم‌ترین پرسش پدر و مادرها این است که چطور با کم‌ترین هزینه کودکان خود را در این ماه آخر نیز سرگرم کنند. ما برای این پرسش مهم چند پیشنهاد داریم.
برای سرگرم کردن کودکان در تابستان چه کنیم؟

به گزارش تهران بهشت؛ تابستان در همه جای دنیا فصل بچه‌ها است. فصل تعطیلی مدارس و بازگشت بی‌دغدغه کودکان و نوجوانان به خانه‌ها و کوچه‌ها. این بازگشت برای کودکان مساوی با لذتی وصف ناپذیر و بدون مرز است، لذت رهایی از قید و بندهای رفتن به مدرسه و تکالیف تکراری.

پدر و مادرها هم از حضور بچه‌ها در خانه خوشحال می‌شوند، اما بعد از مدتی با یک چالش اساسی مواجه می‌شوند: با این بچه چه کنم؟ چه طور سرگرمش کنم؟ هر اندازه که فرزند به سنین کودکی و نوجوانی نزدیک‌تر باشد این سوال و چالش جدی‌تر می‌شود.

برای کمک به این پدر و مادرها ما امروز لیست پیشنهادی تفریحات تابستانی بچه‌ها را آماده کرده‌ایم؛ تفریحات ساده و کوچک و درسترس که می‌تواند تابستان متفاتی را برای شما رقم بزند. این لیست با کمک راهنماهای منتشر شده توسط یونیسف تهیه شده است.

20 تفریح تابستانی ساده و ارزان برای کوکان

  • ملاقات با دوستان در پارک‌های محل: ساده‌ترین، بهترین و قدیمی‌ترین راه برای لذت بردن از تابستان رفتن به پارک محل و هم‌بازی شدن با کودکان دیگر است. سعی کنید حداقل بعضی روزها با کودک خود همراه شوید. به این شکل هم ارتباط بهتری با او خواهید داشت و هم پدر و مادرهای دیگر را می‌شناسید و دوست پیدا می‌کنید.
  • نمایشگاه و رویدادهای محلی: از فرهنگسرا تا مساجد، مراکز مختلف برنامه‌های رایگان مختلفی را با محوریت کودکان برگزار می‌کنند. به این مراکز سر بزنید یا صفحات آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی را بررسی کنید. حتما گزینه‌های خوبی از نمایشگاه و تفریح‌های جذاب پیدا می‌کنید.
  • بستنی درست کنید: هیچ کودکی (یا والدینی) در دنیا وجود ندارد که در یک روز گرم تابستان از بستنی فرار کند. شما می‌توانید به جای خرید بستنی مواد آن را بخرید و بستنی خانگی درست کنید. هم بسیار ارزان‌تر است و هم خیلی لذت بخش! نحوه درست کردن بستنی سنتی خانگی  را مرور کنید.
  • پیک نیک کوچک در پارک محله یا پشت بام: غذایی را که می‌خواهید در منزل بخورید به پارک ببرید. تنها کافی است به جای ساعت ۹ ساعت ۶ عصر به پارک بروید، یک توپ و یک زیر انداز ببرید و یک شام ساده را به یک پیک نیک جذاب تبدیل کنید.  اگر اهل بیرون رفتن نیستید می‌توانید پیک نیک را در حیات یا پشت بام برگزار کنید. اگر خانه برای خودتان است می‌توانید در حیاط چادر بزنید و به بچه اجازه دهید شب را در چادر کمپ کند.
  • شب رصدی در پشت بام: اگر آلودگی نوری کم است یک شب به پشت بام بروید و به آسمان نگاه کنید و به فرزند خود ستاره‌های مختلف را نشان دهید. مثل بگویید سن «جهان» چقدر است یا از ویژگی‌های جالب ماه حرف بزنید.
  • آزمایش های علمی  ویژه کودکان: کمی جست‌وجو در اینترنت یا نگاه به کتاب‌های درسی به شما کمک می‌کند چند آزمایش علمی ساده، جذاب و سرگرم کننده پیدا کنید. انجام این آزمایش‌ها نه تنها سرگرم کننده و آموزش دهنده است، بلکه شما را هم به کودکی باز می‌گرداند.

۲۰ ایده تابستانی مجانی برای سرگرم کردن کودکان

  • نقاشی بکشید: یک جعبه مداد رنگی یا شمعی دوازده رنگ و چند ورق کاغذ کافی است تا بتوانید در کنار کودک خود نقاشی بکشید و لذت ببرید.
  • خمیر بازی: این کار را می توان در کمتر از ۱۰ دقیقه انجام داد و بسیار آسان است. خمیرهای بسیاری وجو دارند و انتخاب‌ها گسترده است. خمیر بازی در رشد خلاقیت کودکان موثر است.
  • کتاب بخوانید و کتاب امانت بگیرید: کتاب این روزها حسابی گران است، اما هنوز می‌شود با کتاب قرض گرفتن از کتاب‌خانه محله به طور جدی کتاب خواندن را دنبال کرد. عضویت کودک در یک کتاب‌خانه یک حرکت مثبت اجتماعی حساب می‌شود و تاثیری جدی در روحیه او دارد.
  • خانه بسازید: هر چقدر هم که خانه شما کوچک باشد باز هم بگذارید کودک چند مبل را به هم بچسباند و چادری روی آن بکشد و قلعه خود را بسازد.
  • سایه بازی: یک شمع یا چراغ قوه، تاریکی، دیوار و یک جفت دست به شما کمک می‌کند تا با سایه بازی حسابی خوش بگذارنید. قدیمی‌ترین تفریح انسان انگار قصد قدیمی شدن ندارد.
  • پازل بسازید: آن قدر غرق تفریحات مدرن کامپیوتری شدیم که ساده‌ترین تفریح‌ها را از یاد برده‌ایم. یک پازل مناسب گروه سنی کودک خود بخرید و در ساختنش به فرزندتان کمک کنید. زمان حل این پازل‌ها، وقت مناسبی برای برقراری ارتباط با کودک است.
  • توپ و توپ و توپ: یک توپ کوچک فوتبال یا یک راکت تنیس و یک توپ می‌تواند چیزی باشد که چندین و چند تابستان کودکان و بزرگسالان را به خود مشغول کند.

۲۰ ایده تابستانی مجانی برای سرگرم کردن کودکان

  • درست کردن کار دستی: با چند کاغذ و تا می‌توانید اوریگامی بسازید. اگر یک قیچی هم اضافه کنید می‌توانید اشکال هندسی عجیبی خلق کنید. اگر اهل حوصله باشید ساختن عروسک‌های انگشت با کمی پارچه هم چندان پیچیده نیست.
  • سبزی یا گل بکارید: میوه کاشتن سخت و پر زحمت است، اما در یک جعبه کوچک مخصوص کاشت گل می‌توان گل‌های کوچک زینتی یا سبزی کاشت. بچه‌ها از خلق و پرورش چنین چیزهایی حسابی استقبال می‌کنند.
  • فسیل کشف کنید: کمی حوصله کنید و فسیل‌های الکی جانوران را در باغچه دفن کنید و به کودکان فرصت کشف آن‌ها را دهید. این کار کمی زحمت دارد، اما لذت کشف را به کودکان هدیه می‌دهد.
  • پیاده روی کنید: یک پیاده روی خانوادگی چیزی است که نمی‌توان از آن گذشت. پیاده روی ساده و بدون خرج، اما لذت بخش است. حواستان باشد که یک قمقمه آب خنک ببرید.
  • حباب بازی: در بیشتر خانه‌ها نمی‌شود آب بازی کرد، اما حباب بازی چرا! مقداری کف و چند فوت به شما اجازه می‌دهد تا انواع مختلفی از حباب را درست کنید.

۲۰ ایده تابستانی مجانی برای سرگرم کردن کودکان

 

  • آهنگ بخوانید یا کنسرت خانگی را امتحان کنید: یک ترانه شاد را پخش کنید و دسته جمعی آهنگ بخوانید یا اجازه دهید فرزندتان برای شما کنسرت برگزار کند.
  • کلیپ بسازید: موبایل که دارید! سعی کنید کلیپ‌های بامزه بسازید. اینستاگرام و یوتیوب پر از ایده‌های ساده و بامزه برای ساخت یک کلیپ جذاب است.

 

ارسال نظر