تماس با ما درباره ما

بلایی که چای سر دندان ها می آورد!

بلیچینگ یا سفید کردن دندان گزینه ای مقرون به صرفه است که در معکوس کردن تغییر رنگ دندان ساده و موثر است و می تواند درخشش دندان های شما را برای لبخند طبیعی تر و سفیدتری بازگرداند.
بلایی که چای سر دندان ها می آورد!

به گزارش تهران بهشت؛ این احتمال زیاد است که شما نیز مانند بسیاری از ایرانیان عاشق یک فنجان چای باشید. در ایران ، به طور متوسط سالانه حدود ۱۲۰هزار تن چای مصرف می‌شود. به طور خاص چای سیاه ، رنگ و طعم متمایز خود را از مرحله اکسیداسیون به دست می آورد و همین امر باعث مزه متفاوت چای سیاه نسبت به چای های مختلف (سبز و سفید) می شود.

اینکه ما ملت نوشیدنی چای هستیم ، متأسفانه بدان معنی است که ما مستعد دندان های کدر و زردرنگ هستیم. از لحاظ علمی ثابت شده است که چای سیاه امکان لکه دارکردن دندان‌ها را به مراتب بیشتر نسبت به انواع دیگر چای دارد. طبیعی است که دندان های ما به مرور زمان تغییر رنگ می یابند و لکه دار می شوند، اما چای سیاه می تواند خیلی زودتر از برخی دیگر از عوامل سبک زندگی ، این تغییر رنگ را تسریع کند.

آیا چای سیاه برای دندان مفید است یا مضر؟ اگر شما مشتاق نوشیدن چای سیاه هستید و تغییر رنگ در دندان های خود می‌بینید، توصیه می‌کنیم موارد زیر را مطالعه کنید.

آیا چای سیاه برای شما مفید است؟

به بیان ساده ، چای سیاه برای بدن مفید است. چایی می تواند سلامت دهان و دندان شما را تقویت کند ، دارای خواص آنتی اکسیدانی است ، همچنین چای سیاه همچنین می تواند باعث تقویت سلامت قلب ، کاهش فشار خون و کاهش سطح قند خون شود. چای سیاه همچنین حاوی خواصی است که التهاب را کاهش می دهد و از رشد باکتری در دهان جلوگیری می کند.

بیشتر ما ایرانیان چای می‌نوشیم تا بتوانیم خستگی روز را از بین ببریم یا یک روز پر از تنش را تمام کنیم. چای سیاه همچنین مزایای آرامش بخشی دارد. چای سیاه نه تنها به شما کمک می کند تا بعد از یک روز طولانی خستگی خود را از بین ببرید ، بلکه اسید آمینه (L-theanine) موجود در چای سیاه می تواند به شما در آرامش ، تمرکز و تمرکز بهتر کمک کند.

البته ، یک فایده بسیار مهم این است که چای سیاه همچنین می تواند با آنتی ژن های آلکیلامین سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند. این بدان معناست که طرفداران چای سیاه در مقابله با ویروس های رایج اطراف ما سیستم ایمنی بهتری دارند.

از آنجا که چای سیاه حاوی فلوراید است ، می تواند تا حدی با باکتری های مرتبط با پوسیدگی دندان و بیماری های لثه مقابله کند و می تواند از تجمع پلاک ها جلوگیری کند.

تأثیرات منفی چای سیاه

اگرچه توصیه می شود چای سیاه بدون شیر و شکر مصرف شود ، اما این لزوما به این معنی نیست که چای سیاه خالص تأثیرات منفی بر سلامتی شما ندارد. در واقع ، نوشیدن شیر همراه با چای سیاه می تواند کمی تغییر رنگ دندان هنگام نوشیدن چای سیاه را کاهش دهد.

همه چای ها نمی توانند دندان های شما را لکه دار کنند ، اما با توجه به آنچه گفته شد ثابت شده است که چای سیاه بیش از انواع دیگر چای ، با تانن های غنی کننده لکه ، دندان ها را لکه دار می کند. وقتی چای سیاه با دندان تماس پیدا کند ، تمایل به چسبیدن به سطح آن را دارد و حتی می تواند باعث تغییر رنگ بیشتر دندان نسبت به قهوه سیاه شود.

توصیه ما برای دندان‌های زرد شده با چای سیاه

احتمال می‌دهید که دندان شما در اثر نوشیدن چای سیاه تغییر رنگ داده است؟ لکه گیری از چای سیاه می تواند بیش از آنچه تصور می کنید رایج باشد.

بهترین توصیه ما برای جلوگیری از رنگ شدن دندان ناشی از نوشیدن چای سیاه ، نوشیدن معتدل چای و همچنین تغییر گاه به گاه چای سیاه به چای سبز است.

همچنین، می توانید دهان خود را پس از نوشیدن چای سیاه با آب بشویید ، در غیر این صورت ، جویدن آدامس بدون قند می تواند به تحریک بزاق کمک کند که به مبارزه با حفره ها کمک می کند و ذرات اضافی را پس از خوردن و نوشیدن از بین می برد. مسواک زدن همچنین می تواند باعث خلاص شدن دهان از چای سیاه اضافی شود که به سطوح دندان می چسبد.

بلیچینگ یا سفید کردن دندان گزینه ای مقرون به صرفه است که در معکوس کردن تغییر رنگ دندان ساده و موثر است و می تواند درخشش دندان های شما را برای لبخند طبیعی تر و سفیدتری بازگرداند.

 

 

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار