تماس با ما درباره ما

100 موکب ویژه بانوان در پیاده‌روی اربعین 1401

امسال حدود 100 موکب اربعینی ویژه بانوان در مسیر زائران اربعین حسینی فعالیت کرده و در حوزه‌های مختلف همچون اسکان، تغذیه، فعالیت‌های فرهنگی به بانوان خدمات ارائه خواهند داد.
100 موکب ویژه بانوان در پیاده‌روی اربعین 1401

به گزارش تهران بهشت؛ ستاد بازسازی عتبات به عنوان کمیته اسکان و تغذیه ستاد اربعین است که در کنار هماهنگی موکب‌ها، فعالیت آن‌ها را در حوزه‌های مختلف مدیریت می‌کند.

امسال سه هزار موکب اربعینی برای خدمت به زائران اعلام آمادگی کرده‌اند که یک هزار و ۲۰۰ موکب در ایران و یک هزار و ۸۰۰ موکب در عراق حضور خواهند داشت که بیشتر موکب‌ها در نجف و کربلا و فاصله بین آن مستقر هستند.

در این بین برخی از موکب‌های اربعینی مستقر در شهرهای زیارتی عراق و مسیر زائران اربعین را موکب‌های بانوان تشکیل می‌دهند که این موکب‌ها توسط بانوان اداره می‌شود و در آن به بانوان خدمات مختلفی ارائه خواهد شد؛ به طوری که در کنار اسکان و تغذیه بانوان، برنامه‌های فرهنگی متنوعی نیز پیش‌بینی شده است.

همچنین اتاق کودک و مادر، توزیع اقلام بهداشتی و پزشکی، خیاطی، ماساژ، طب سنتی نیز در نظر گرفته شده تا بانوانی که به زیارت اربعین مشرف می‌شوند، بتوانند در محلی امن اسکان پیدا کرده و از برنامه‌های اربعینی بهره‌مند شوند.

موکب‌های ویژه اربعین از استان‌های مختلف است که یک موکب از استان اصفهان، سه موکب از استان البرز، ۱۹ موکب از استان ایلام، یک موکب از استان آذربایجان شرقی، ۲ موکب از استان آذربایجان غربی، چهار موکب از استان بوشهر، ۱۹ موکب از استان تهران، سه موکب از استان چهارمحال و بختیاری، یک موکب از استان خراسان جنوبی، پنج موکب از استان خراسان رضوی، ۳۴ موکب از استان خوزستان، چهار موکب از استان زنجان، یک موکب از استان فارس، یک موکب از استان سمنان، سه موکب از استان قزوین، یک موکب از استان قم، چهار موکب از استان کرمانشاه، ۶ موکب از استان کهکیلویه و بویراحمد، ۲ موکب از استان گیلان، ۲ موکب از استان مرکزی، یک موکب از استان هرمزگان، یک موکب از استان همدان و ۲ موکب از استان یزد امسال به بانوان زائر اربعین حسینی خدمات ارائه می‌دهند.

این موکب‌ها از ۱۶ تا ۲۹ شهریورماه در ایران و عراق فعال هستند. تجهیزات موکب‌های اربعین تا ۱۶ شهریورماه از مرزهای مهران، شلمچه، چذابه و خسروی قابل ارسال به عراق است و پس از این زمان وسایل موکب‌ها باید از مرز سومار به عراق ارسال شود.

 

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار