تماس با ما درباره ما

با 4 تصور نادرست و رایج درباره پیری زودرس پوست آشنا شوید

این روزها بسیاری از محصولات مراقبت از پوست به شما جوانی دوباره پوست را نوید می‌دهند. اما جهان محصولات ضدپیری می‌تواند واقعا پیچیده باشد و درنتیجه مملو از شایعات و اطلاعات نادرست.
با 4 تصور نادرست و رایج درباره پیری زودرس پوست آشنا شوید

به گزارش تهران بهشت؛ در اینجا می‌خواهیم چند مورد از رایج‌ترین و متداول‌ترین تصورات نادرست درباره پیری زودرس پوست را با همدیگر بررسی کنیم.

۱. تصور نادرست: آسیب‌دیدگی اساسی پوست تا ۱۸ سالگی شکل گرفته است

این تصور نادرست و رایج می‌گوید که آسیب‌دیدگی پوست تا ۱۸ سالگی شکل گرفته است و پس از آن باید برای جبران آن تلاش کنیم و دیگر نمی‌توان برای پیشگیری از این آسیب‌های اساسی کاری کرد. اما واقعیت این است که با افزایش سن اساسا پوست هم آسیب‌پذیرتر می‌شود و اتفاقا پیروی از برنامه‌های مراقبتی پیشیگرانه ضرورت دارد.

درنتیجه ما باید تعادل مناسبی در روتین ضدپیری پوست به‌وجود بیاوریم که بخشی از آن با استفاده منظم از محصولات ضدآفتاب وسیع‌الطیف (مقاوم در برابر UVA و UVB) ممکن می‌شود. جدی گرفتن همین اصل ساده به پیشگیری از نشانه‌های پیری زودرس پوست مانند چین‌وچروک‌ها، خطوط ریز و لکه‌های پیری پوست کمک می‌کند.

۲. تصور نادرست: هرچه بیشتر لایه‌برداری انجام بدهید، بهتر است

لایه‌برداری پوست، سلول‌های مرده پوستی را از بافت پوست جدا می‌سازد و زمینه مناسبی برای شکل‌گیری لایه‌های تازه و جدید پوست فراهم می‌کند. اما هیچ‌وقت نباید خطر لایه‌برداری بیش‌ازحد پوست را نادیده بگیرید زیرا این اتفاق باعث تحریکات پوستی و خشکی پوست می‌شود. بنابراین هرگز در لایه‌برداری پوست زیاده‌روی نکنید و دفعات لایه‌برداری پوست در هفته را براساس نوع پوست و شرایط فردی خودتان تنظیم کنید.

۳. تصور نادرست: استفاده از ضدآفتاب فقط در روزهای گرم آفتابی و فضای باز ضرورت دارد

واقعیت این است که پوست ما اساسا در روزهای کاملا ابری هم در معرض خطر آسیب‌های خورشیدی قرار می‌گیرد، چه در داخل خانه باشیم و چه در فضاهای باز. حتی روزهای ابری و کوتاه پاییزی و زمستانی هم همچنان آسیب‌های خورشیدی را بی‌اثر نمی‌کنند و استفاده از محصولات ضدآفتاب در پاییز و زمستان هم ضرورت دارد.

دلیلش هم این است که حدود ۸۰ درصد از پرتوهای مضر فرابنفش خورشیدی می‌توانند از ابرها، مه و حتی شیشه‌ها عبور کنند. پس اگر واقعا می‌خواهید از پیری زودرس پوست جلوگیری کنید، باید در تمامی ۳۶۵ روز سال از محصولات ضدآفتاب دارای حداقل SPF ۳۰ و مقاوم در برابر پرتوهای UVA و UVB استفاده کنید. با این کار ساده اما مهم، خطر آسیب‌دیدگی پوست و پیری زودرس پوست را تا حدود زیادی کاهش می‌دهید.

۴. تصور نادرست: هرچه مقدار محصول استفاده‌شده بیشتر باشد، نتیجه بهتر خواهد بود

چنین تصوری نادرست است زیرا استفاده بیش‌ از حد از هر محصول باکیفیت و خوبی می‌تواند نتایج نامناسبی به دنبال داشته باشد، مخصوصا زمانی که درباره محصولات ضدپیری پوست صحبت می‌کنیم.

پس زیاده‌روی در استفاده از سرم‌های پوستی یا مرطوب‌کننده‌ها نمی‌تواند باعث بهبودی‌های بیشتری در کیفیت پوست شود. کلید موفقیت در پیشگیری از پیری زودرس پوست، حفظ ثبات و نظم در استفاده از محصولات ضدپیری پوستاست. رعایت دستورالعمل‌های ارائه‌شده برای هر محصول هم برای دستیابی به بهترین نتایج ضرورت دارد.

 

ارسال نظر