تماس با ما درباره ما

سالمندان چگونه به پیاده‌روی اربعین بروند؟

کارشناس سلامت سالمندان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر می‌گوید: سالمندان قبل از اقدام به سفر از سلامت خود مطمئن باشند و با پزشک خود مشورت کنند.
سالمندان چگونه به پیاده‌روی اربعین بروند؟
به گزارش تهران بهشت؛ صدف جفره گفت: سفر رفتن سالمندان به وضع سلامت و درمان آن‌ها بستگی دارد و مهم است که برای مراقبت‌های پزشکی و بهداشتی یک برنامه‌ریزی دقیق قبل و حین سفر داشته باشند.

وی اطمینان از سالم بودن آب و غذا در حین سفر را بسیار ضروری دانست و افزود: سالمندان باید حین سفر اصول بهداشت فردی را رعایت کنند و شستن و ضدعفونی دست‌ها را جدی بگیرند.

این کارشناس بهداشتی ادامه داد: سالمندان به علائم خطر بیماری‌ها توجه داشته باشند و در صورت مشاهده به واحد‌های بهداشتی درمانی مراجعه کنند و حتما مکمل‌های دارویی و دارو‌های مصرفی را با خود همراه داشته باشید.

وی تاکید کرد: لباس مناسب فصل به همراه ببرید، از قرار گرفتن در معرض تشعشعات و دود سیگار و افراد دارای بیماری‌های تنفسی و عفونی از قرار گرفتن در محیط‌های آلوده و غیربهداشتی و همچنین محیط‌های خیلی گرم یا سرد پرهیز کنند.

به گفته جفره، برای پرهیز از خستگی لازم است سالمندان ساعت‌های از روز را به استراحت اختصاص دهند و لازم است که کپی مدارک پزشکی خود را همراه داشته باشند.

چه کسانی سفر نکنند؟

کارشناس سلامت سالمندان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر توصیه کرد: سالمندانی که در مرحله حاد بیماری تنفسی، گوارشی و پوستی قرار دارند و کسانی که تست کرونای آن‌ها مثبت است و همچنین سالمندانِ دیابتی با زخم و یا عفونت اندام از انجام سفر خودداری کنند.

وی گفت: بیماران کلیوی، سالمندانی که دارای عوارض و علائم قلبی و عروقی هستند و همچنین کسانی که کنترل نامطلوب قند دارند را از جمله کسانی دانست که نباید سفر کنند.

 

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار