تماس با ما درباره ما

زائران اربعین نسبت به نماز اول وقت توجه ویژه باشند

نماینده ولی فقیه در استان همدان با طرح این سوال که مگر می‌شود کسی به سمت امام حسین(ع) در حال حرکت باشد، اما نسبت به نماز اول وقت بی‌توجه باشد، گفت: امام حسین(ع) حتی در میان معرکه و زیر تیر باران نیز نسبت به نماز بی‌توجه نبودند.
زائران اربعین نسبت به نماز اول وقت توجه ویژه باشند

به گزارش تهران بهشت؛  حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی در جمع تعدادی از دانشجویان عازم سفر اربعین با اشاره به اینکه در تاریخ جابر در سال ۶۱ هجری راهپیمایی اربعین را انجام داده و این سنت از آن زمان آغاز شد، اظهار داشت: راهپیمایی به سبک امروز در اربعین، از زمان مرحوم شیخ انصاری جا افتاده و رواج پیدا کرده است.

وی افزود: در روایات و سیره معصومین بر جایگاه و اهمیت زیارت اربعین و سیدالشهدا(ع) تاکید شده تا جایی که گفته شده است "اگر کسی یک قدم برای زیارت امام حسین(ع) بردارد، خداوند به ازای هر یک قدم، یک حسنه به نام او می‌نویسد و یا یک گناه از او پاک می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه امام علی(ع) باب معرفت بوده است، مطرح کرد: بزرگان در تاریخ اگر حوائج معنوی و معرفتی داشتند به زیارت امیرالمومنین(ع) و اگر حوائج مادی داشتند به کربلا و به زیارت سیدالشهدا(ع) می‌رفته‌اند.

وی با بیان اینکه تجمع عظیمی همانند اربعین در دنیا بی‌نظیر است، گفت: در طول مسیر راهپیمایی، زائران با تفکرها و مکاتب مختلفی مواجه خواهند شد و لذا لازم است تا زائرین ایرانی نسبت به صدور نظام فکری انقلابی توجه ویژه‌ای داشته باشند.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه راهپیمایی اربعین، منشا تحولات عظیم در دنیا و در عرصه بین‌المللی است، خاطر نشان کرد: زائران در برخوردهای خود، لازم است که در مسیر صدور نظام فکری که مبتنی بر قرائت حضرت امام(ره) از اسلام ناب محمدی است، قدم بردارند.

وی راهپیمایی عظیم اربعین را فرصتی مهم برای تبیین اسلام انقلابی و اسلام ناب محمدی دانست و یادآور شد: با توجه به حضور شرکت کنندگان از سراسر دنیا در این راهپیمایی عظیم اربعین، بنابراین بهترین فرصت برای احیای ارزش‌های اسلامی و تحقق امت واحده اسلام است.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با بیان اینکه علیرغم تمام تفاوت‌ها در بین زائران، اما همه در یک مسیر و دارای یک هدف مشترک هستند، گفت: اربعین بهترین زمان برای ایجاد وحدت بین مسلمانان است تا با حضور در موکب‌ها و گفت‌وگو با زائران از کشورهای دیگر، در مسیر وحدت بین مسلمانان حرکت کنیم البته باید نسبت به دشمن واحد نیز مراقب بود.

وی با تأکید بر اینکه اربعین نماد قدرت تشیع است، مطرح کرد: اینکه شاهد هستیم برخی مخالفت‌ها و شبهه پراکنی علیه اربعین به وقوع می‌پیوندد، به آن علت است که دشمن قدرت و جایگاه اربعین را درک کرده است.

امام جمعه همدان، اربعین را یک سفر هویت ساز خواند و یادآور شد: سفر اربعین باید سمت و سوی فکری زائران را مشخص کند و لذا حضور در راهپیمایی اربعین یعنی شما هم هدف با امام حسین(ع) هستید.

وی با اشاره به اینکه یکی از اهداف امام حسین(ع) در قیام عاشورا، تأکید بر اهمیت نماز اول وقت بود، اظهار داشت: گاهی از موارد زائران اربعین در مسیر بدون توجه به اذان و نماز اول وقت بازهم به مسیر خود ادامه می‌دهند، که دیدن این صحنه‌ها جای تعجب دارد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با طرح این سوال که مگر می‌شود کسی به سمت امام حسین(ع) در حال حرکت باشد، اما نسبت به نماز اول وقت بی‌توجه باشد، اظهار داشت: امام حسین(ع) حتی در میان معرکه و زیر تیر باران نیز نسبت به نماز بی‌توجه نبودند.

وی در پایان تصریح کرد: در طول این سفر باید سعی کنیم تا خود را به حضرت حجت(عج) نزدیک‌تر کنیم.

 

 

 

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار