تماس با ما درباره ما

اگر داروی ضد افسردگی مصرف می‌کنید این هشدار را جدی بگیرید!

محققان می‌گویند بیمارانی که به داروهای ضد افسردگی وابسته هستند بیشتر از سایرین در معرض خطر ابتلا به بیماری قلبی هستند.
اگر داروی ضد افسردگی مصرف می‌کنید این هشدار را جدی بگیرید!

 به گزارش تهران بهشت؛ محققان دانشگاه بریستول دریافتند بیمارانی که بیش از ۱۰ سال از این داروها استفاده می‌کردند تا دو برابر بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری قلبی و مرگ ناشی از آن قرار گرفتند.

برای تعیین اینکه آیا استفاده از داروهای ضد افسردگی بر سلامت قلب تأثیر می گذارد یا خیر، محققان مذکور داده‌های ۲۲۰۱۲۱ فرد ۴۰ تا ۶۹ ساله را از روی Biobank UK، {پایگاه داده‌ای حاوی سوابق سلامت انگلیسی‌ها} بررسی کردند.

این تیم به سرپرستی دکتر ناریندر بانسال، سلامت افرادی که داروهای ضد افسردگی مصرف می‌کردند را با افرادی که بیش از ۱۰ سال مصرف نکرده بودند، مقایسه کردند.

آنها هشت نوع دارو از جمله مهارکننده های انتخابی بازجذب سروتونین (SSRIs) سیتالوپرام، سرترالین، فلوکستین و پاروکستین را بررسی کردند.

حدود هشت نفر از هر ۱۰ نفری که داروهای ضد افسردگی در انگلیس مصرف می‌کنند، یکی از این داروها را استفاده می‌کنند.

آنها همچنین چهار داروی ضد افسردگی دیگر شامل میرتازاپین، ونلافاکسین، دولوکستین و ترازودون را بررسی کردند.

نتایج منتشر شده در مجله British Journal of Psychiatry Open، نشان می‌دهد افرادی که SSRI مصرف می‌کنند، در مقایسه با افرادی که هیچ داروی ضد افسردگی مصرف نمی‌کنند، ۳۴ درصد بیشتر در معرض ابتلا به بیماری قلبی قرار داشتند.

احتمال مرگ کاربران در اثر بیماری قلبی عروقی تقریبا دو برابر بیشتر بود و احتمال مرگ زودهنگام به هر دلیلی ۷۳ درصد بیشتر بود.

برای کسانی که از چهار داروی ضد افسردگی دیگر استفاده می کردند، این خطرات تقریباً دو برابر بیشتر از افرادی بود که این داروها را مصرف نمی‌کردند.

این تیم همچنین دریافتند که داروهای ضد افسردگی، به ویژه SSRI ها، با ۲۳ تا ۳۲ درصد کاهش خطر ابتلا به فشار خون بالا یا دیابت مرتبط هستند. با این حال، آنها اشاره کردند که تحقیقات بیشتری در مورد این یافته نیاز است.

محققان گفتند داروهای ضدافسردگی، به ویژه SSRI ها، ممکن است در کوتاه مدت مشخصات ایمنی خوبی داشته باشند، اما در بلندمدت با پیامدهای نامطلوب همراه هستند.

با این حال، دکتر بانسال از مردم خواست که به طور ناگهانی مصرف داروهای خود را قطع نکنند و به آنها توصیه کرد در صورت نگرانی با پزشک عمومی خود صحبت کنند.

البته ارتباطی که آنها مشاهده کردند ممکن است به دلیل خود افسردگی باشد که خطر مشکلات قلبی را افزایش می دهد، نه خود داروها.

 

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار