تماس با ما درباره ما

شانس این بچه‌ها برای ثروتمند شدن در بزرگسالی بیشتر است!

اگر فرزند لجبازی دارید، باید بدانید که رودررو شدن با کسی که حتی در مواجهه با محکم‌ترین استدلال‌های روی زمین، کار خودش را می‌کند، یعنی چه. اما محققان بر این باورند که چنین نگرشی نباید برای والدین در مورد آینده پسر یا دخترشان نگران‌کننده باشد، زیرا می‌تواند مُنادی رفتار بسیار مثبت‌تر در زندگی آینده وی باشد.
شانس این بچه‌ها برای ثروتمند شدن در بزرگسالی بیشتر است!

به گزارش تهران بهشت؛ بر اساس گزارش مطالعه‌ای که اخیراً توسط مجله معروف تایم منتشر شده، والدین باید نسبت به شخصیت سرسختانه فرزند خود ملایم‌تر باشند و به همین دلیل نباید این موضوع را به‌عنوان یک مشکل واقعی ببینند. پس از پایان تحقیقات و مشاهداتی که حدود چهل سال به‌طول انجامید، معلوم شد که کودکان سرسخت، در بزرگسالی تبدیل به افرادی مصمم و قاطع شدند.

مطالعه‌ای با نتایج باورنکردنی

این مطالعه که در مجله روانشناسی رشد منتشر شد شامل مشاهده ۷۰۰ کودک ۱۲ ساله و بررسی رفتار آنها تا سن ۵۲ سالگی بود. آن‌هایی که در کودکی سرسخت بودند، در بزرگسالی جاه‌طلبی بیشتری نشان می‌دادند و در محیط کار، حقوق بهتری نسبت به کسانی دریافت می‌کردند که در زمان کودکی نسبتاً مطیع و منفعل بودند.علاوه بر این، ویژگی‌هایی وجود داشت که محققان روی آنها تاکید بیشتری داشتند، مانند تمایل به قانون‌شکنی، بی‌حوصلگی یا سرپیچی از اختیارات والدین. آنها به این نتیجه رسیدند که مجموعه این تمایلات بیانگر یک دلبستگی خاص به اهداف و نیز نشان‌دهنده یک انگیزه ویژه است، به این معنی که در زندگی بزرگسالی می‌تواند یک مسئله مثبت به‌شمار رود.

البته باید به خاطر داشته باشیم که این لجبازی به این معناست که کودک به مشکلات اهمیت زیادی می‌دهد و بدون رها کردن آن‌ها، به‌دنبال راه‌حل می‌گردد و این نشان‌دهنده این است که او شانس زیادی برای بلندپروازی در سطح زندگی اجتماعی-حرفه‌ای دارد و بعداً امرار معاش خوبی خواهد داشت و قطعاً همه این‌ها به لطف یک اراده آهنین شکل می‌گیرد. همچنین این افراد نسبت به افرادی که معمولاً مطیع بودند، اعتماد به نفس بیشتری دارند و تسلیم فشار دیگران نمی‌شوند.

آنچه والدین باید به آن توجه کنند

اگرچه همه اینها خوب است، اما والدین نباید اجازه دهند که اعمال فرزندان‌شان آنها را خسته کند یا تسلیم کله‌شقی و یک‌دندگی بچه‌ها قرار گیرند. بنابراین شما در مقام والدین، باید آرام باشید و قبل از هر واکنشی نسبت به سماجت بچه‌ها، به‌خوبی فکر کنید. این خیلی مهم است که والدین قوانینی را وضع کنند و اجازه ندهند کودک هر کاری را که می‌خواهد انجام دهد یا هر چه می‌خواهد به دست آورد، در غیراین‌صورت او به این باور می‌رسد که همه چیز در زندگی به اراده او گره خورده است و می‌تواند همه چیز را در چشم برهم‌ زدنی از آن خود کند؛ تفکری که چیزی جز ناامیدی برجای نخواهد گذاشت. بدون شک شما به عنوان والدین اختیارات غیرقابل انکاری دارید و به همین دلیل فرزندان‌تان باید مطیع باشند و از شما اطاعت کنند، اما فراموش نکنید که این طرز فکر نباید شما را گمراه کند و شما نباید بیش از اندازه سخت بگیرید و عکس‌العمل‌های شدید داشته باشید!

با دلبندتان صمیمی باشید، بهترین رابطه دوستی را با او برقرار نمایید، صبور و بردبار باشید و به او نشان دهید که شما آنجا نیستید که او را قضاوت کنید، تنبیهش کنید یا به او دستور دهید، بلکه شما همواره در کنارش خواهید بود تا بهترین اتفاق‌های ممکن برای وی رقم بخورد. زمانی‌که می‌خواهید آنها این یا آن کار را انجام دهند یا این یا آن اقدام را به سرانجام برسانند، لازم است که هوشمند باشید. در پایان، شما در بهترین موقعیت هستید که بدانید چه چیزی واقعاً می‌تواند به کودک شما انگیزه دهد و نظر و دیدگاه او را مثبت‌تر کند، حتی در مورد چیزهایی که دوست یا علاقه‌ای به آن‌ها ندارد.

داشتن یک کودک سرسخت و تربیت درست وی، احتمالاً ساده نیست، اگرچه به احتمال زیاد نشان‌دهنده این است که او دارای پتانسیل‌های بسیار زیادی است. در نهایت همه چیز به این بستگی دارد که شما والدین عزیز برای استفاده بهینه از این ویژگی شخصیتی، چگونه کارها را مدیریت می‌کنید، ویژگی که باید اعتراف کنیم کنار آمدن با آن کار راحتی نیست!


 

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار