تماس با ما درباره ما

مردان به این دلایل از مراجعه به پزشک طفره می روند!

مردان نسبت به سلامت خود بی توجه هستند و در این مسیر اشتباهاتی می کنند که به نظر کم اهمیت می آیند اما پیامدهای زیادی دارند که در ادامه به اشتباهات مردانه اشاره می شود.
مردان به این دلایل از مراجعه به پزشک طفره می روند!

به گزارش تهران بهشت؛ شاید اکثر مردها بدانند که لازم است مقداری وزن کم کنند یا از خوردن برخی خوراکی ها مانند چیپس یا فست فود اجتناب کنند، اما همین مردها مراجعه به پزشک را جدی نمی گیرند و حتی زمانی که باید به پزشک مراجعه کنند راه هایی برای فرار از آن پیدا می کنند.

اما یکی از مهم ترین اقداماتی که می توانید برای حفظ سلامتی خود بکنید، چکاپ های منظم و مراجعه به پزشک در زمان نیاز است. 

مردها تصور می کنند دچار حمله قلبی نمی شوند

یکی از مهم ترین مشکلاتی که مردها دارند این است که اکثر اوقات نگران پدر یا پدربزرگ خود هستند، اما خطر بیماری ها به ویژه حمله قلبی برای تمام مردها وجود دارد. اگر بیماری قلبی در خانواده شما موروثی است، احتمال اینکه شما هم در دهه 30 زندگی خود دچار حمله قلبی شوید، وجود دارد. سن و سال مهم نیست، لازم است همیشه مراقب سلامت قلب خود باشید. 

مردها خر و پف کردن را جدی نمی گیرند 

حدود نیمی از مردانی که خر و پف می کنند، مبتلا به آپنه خواب انسدادی هستند. آپنه خواب یک اختلال جدی است، اما اکثر مردها تصور می کنند تنها مشکل مربوط به آپنه خواب آزار و اذیت اطرافیان به خاطر شنیدن صدای خر و پف است. آپنه خواب باعث وقفه چند ثانیه در تنفس می شود و منجر به بروز بیماری هایی مانند بیماری قلبی و فشار خون بالا می شود. 

مردها از ضد آفتاب استفاده نمی کنند

منظور از استفاده از ضد آفتاب تنها به هنگام بازی های ساحلی و آفتاب شدید خلاصه نمی شود. آقایان عزیز لطفا توجه داشته باشید که شما هم هر زمان که قصد رفتن به محیط بیرون از خانه را دارید، باید از ضد آفتاب دارای SPF حداقل 30 استفاده کنید. اکثر مردها اصلا از ضد آفتاب استفاده نمی کنند. 

مردها در زمان ابتلا به ناتوانی جنسی از دریافت کمک اجتناب می کنند

از بابت بروز مشکلات جنسی شرمنده نباشید، این مشکلات قرر نیست مردانگی شما را زیر سوال ببرند. به یاد داشته باشید مهم ترین علت بروز مشکلات جنسی عدم گردش خون کافی به آلت تناسلی است که این مشکل می تواند نشانه بیماری قلبی باشد، بنابراین بهتر است تصورات غلط خود را کنار بگذارید و در زمان بروز مشکل جنسی به پزشک مراجعه کنید. 

مردها تصور می کنند دچار افسردگی نمی شوند

زنها بیشتر از مردها دچار افسردگی می شوند و به همین دلیل این باور غلط در بین مردم رایج است که افسردگی یک بیماری زنانه است، در حالیکه مردان زیادی هم به این مشکل روحی دچار می شوند. به دلیل وجود باورهای غلط در مورد افسردگی اکثر مردها پس از ابتلا به این مشکل روحی به مواد مخدر و الکل رو می آورند تا مشکل روحی خود را حل کنند. اما این اقدام افسردگی را بدتر می کند و در نتیجه درمان آن سخت تر می شود. 

مردها به تعداد دفعات دستشویی رفتن خود دقت نمی کنند 

چند بار در روز به دستشویی می روید؟ مطمئنا تاکنون به این مسئله دقت نکرده اید. اگر بیشتر از 8 بار در روز یا بیشتر از دو بار در طول شب به دستشویی می روید، بهتر است کمی مسئله را جدی بگیرید. زیاد دستشویی رفتن در مردها نشان دهنده وجود یک بیماری مانند بزرگ شدن پروستات، بیش فعالی مثانه یا حتی نوعی سرطان باشد. در این موردد با پزشک خود مشورت کنید. 

مردها کمتر به دندانپزشک مراجعه می کنند 

اکثر خانم ها به طور منظم به دندانپزشک مراجعه می کنند، در حالیکه مردها کمتر این کار را می کنند. مراجعه منظم به دندانپزشک نه تنها به حفظ سلامت دهان و دندان کمک می کند، بلکه می تواند وجود بیماری هایی مانند دیابت، بیماری کرون، لوپوس و حتی لوسمی را برملا سازد. 

مردها کمتر میوه و سبزیجات مصرف می کنند

به ندرت پیش می آید که مردها در طول روز به اندازه کافی میوه و سبزی بخورند. برای حفظ سلامت قلب توصیه می شود در طول روز 4 تا 5 وعده میوه و سبزی دریافت کنید. خوردن میوه و سبزی و داشتن یک رژیم غذایی سالم علاوه بر حفظ سلامت قلب مزیت های دیگری هم دارد، از جمله کاهش خطر بروز سکته مغزی یا مشکلات گوارشی و حفظ تعادل در میزان قند خون. 

مردها تمایل بیشتری به انجام کارهای خطرناک دارند 

مردها علاقه زیادی به نوشیدن الکل، سیگار کشیدن، رانندگی با سرعت خیلی بالا یا پرش از ارتفاعات را دارند. برای اکثر آنها این اقدامات نوعی سرگرمی محسوب می شود، اما به یاد داشته باشید هر یک می تواند خطری برای سلامت شما نیز باشد. علت خطر پذیری مردها این است که کمتر به عواقب کارهای خود فکر می کنند. 

 

 

 

ارسال نظر