تماس با ما درباره ما

ویروس کرونا ضعیف نمی شود!

از سال ۲۰۱۹ میلادی جهان درگیر ویروس کرونا شده و تاکنون شاهد جهش های متعددی در این ویروس بوده است. کارشناسان پیش بینی می کنند جهش های آینده ویروس کرونا به مراتب خطرناک تر و جدی تر از جهش های پیشین آن باشد.
ویروس کرونا ضعیف نمی شود!

به گزارش تهران بهشت؛ کریل دیمیتریف، از مدیران ارشد وزارت بهداشت روسیه و مدیر اجرایی سرمایه گذاری واکسن در این کشور اعلام کرد: جهش‌های بعدی ویروس کرونا می‌ تواند خطرناک‌ تر باشد.

طبیعتا بسیاری از افراد گمان می ‌کنند ه سویه اومیکرون یک نوع ضعیف کرونا بود که بر اثر جهش ژنتیکی ویروس کرونا پدیدار شد. این موضوع سبب شد تصویری رواج پیدا کند که جهش های ژنتیکی کرونا منجر به تضعیف این ویروس می شود. درحالی که نوع فعلی BA.5 مطمئناً خطرناک ‌تر از نوع اولیه این سویه است، در واقع این سویه بین دلتا و اولین نوع اومیکرون قرار دارد.

بنابراین،امیدواریم که جهش های بعدی منجر به تضعیف ویروس می شود. با این حال، مورد شیوع ویروس نشان داد که ممکن است شرایط همواره اینطور نباشد. به همین دلیل است که ما باید برای جهش های جدید و خطرناک تر آماده باشیم.

این کارشناس امور واکسن و ویروس های همه گیر در ادامه توضیحاتش  افزود: مرکز گامالیا آماده ایجاد واکسن های جدید و متناسب با جهش های بعدی ویروس کرونا است.

در آگوست سال ۲۰۲۰، روسیه اولین کشوری بود که واکسن کرونا را با نام اسپوتنیک V ثبت کرد. این واکسن تا به امروز در بیش از ۷۰ کشور جهان ثبت شده است.

 

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار