تماس با ما درباره ما

۶ غذای برتر برای افزایش قدرت مغز را بشناسید

با مصرف برخی از مواد غذایی می‌توانید عملکرد مغز را ارتقا ببخشید؛ در نهایت توانایی مغز برای مطالعه بیشتر و موثرتر خواهد شد.
۶ غذای برتر برای افزایش قدرت مغز را بشناسید

به گزارش تهران بهشت؛ خواندن یکی از بهترین سرگرمی های دنیا است که در برخی از افراد می تواند سطح استرس را کاهش دهد. بنابراین با مصرف این مواد غذایی توانایی مغزتان در مطالعه را بیشتر از قبل کنید.

ماهی

جدا از طعم لذیذ ، ماهی می‌تواند توانایی مغز در مطالعه را موثرتر و آسانتر کند. بیشتر ماهی‌های روغنی مانند سالمون و ساردین سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ هستند، ماده‌ای که جریان خون را در مغز افزایش می‌دهد.

البته مراقب باشید مصرف بیش از اندازه توصیه نمی‌شود. علاوه بر این پوست ماهی ممکن است به جیوه آلوده باشد و این ماده برای مغز مضر است.

سبزیجات

سبزیجات تقریباً برای تمام قسمت های بدن از جمله مغز مفید هستند. سبزیجات به خصوص سبزی های به رنگ سبز، نارنجی و قرمز حاوی ویتامین ها و مواد معدنی مانند ویتامین K، لوتئین، فولات و بتا کاروتن هستند که می توانند عملکرد ذهنی را بهبود بخشند.

مرغ

مرغ یکی دیگر از غذاهای سالم برای مغز است که بر روی عملکرد ذهنی و قدرت مطالعه مغز تاثیر می‌گذارد.

این ماده با افزایش تولید سروتونین و دوپامین در بدن، به تقویت آگاهی ذهنی کمک می‌کند.

وقتی مرغ می‌خورید، ویتامین های ضروری مانند ویتامین های B6 و B12 را دریافت می‌کنید که برای عملکرد حافظه و رشد مغز حیاتی هستند.

تخم مرغ

تخم مرغ نه تنها به دلیل کاهش بیماری های قلبی عروقی و سلامت چشم ها شناخته شده، بلکه یک ماده غذایی مهم برای عملکرد صحیح مغز است.

تخم مرغ حاوی ویتامین های ضروری مانند ویتامین B12 است که برای حافظه عالی است.

تخم‌مرغ کامل سرشار از کولین ، یک انتقال‌دهنده عصبی ضروری است که باعث می‌شود مغز توانایی مطالعه بالایی داشته باشد.

توت ها

با مصرف توت یک فلاونوئید ضروری به نام آنتوسیانین در بدن آزاد می‌شود. در این شرایط جریان خون به مغز افزایش می‌یابد و در نتیجه زوال عقل کمتر شده و عملکرد ذهنی و توانایی یادگیری را بهبود می بخشد.

گردو

آجیل برای مغز مفید است و از بین همه آجیل ها، گردو باعث ارتقای توانایی های ذهنی و مطالعه‌ای می‌شود.

گردو به دلیل غلظت بالای اسید آلفا لینولنیک (نوعی اسید چرب امگا ۳) بهترین است.

 

 

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار