تماس با ما درباره ما

استفاده از این نوع پسورد ها خطرناک تر از نداشتن پسورد است!

نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد مردم تمایلی به استفاده از رمزهای عبور متفاوت برای سرویس‌های آنلاین مختلف ندارند و ۶۰ درصد از آن‌ها همچنان از یک گذرواژه‌ی مشابه برای اکثر حساب‌های خود استفاده می‌کنند.
استفاده از این نوع پسورد ها خطرناک تر از نداشتن پسورد است!

به گزارش تهران بهشت؛ گزارش‌های جدید نشان می‌دهد با وجود تلاش‌های مداوم محققان امنیتی و غول‌های فناوری اینترنت برای تشویق کاربران به استفاده از گذرواژه‌های قوی‌تر و سیستم‌های احرازهویت چندمرحله‌ای برای ایمن‌سازی حساب‌های آنلاین، مردم همچنان تمایلی به استفاده از این روش‌ها ندارند و در تعیین رمزهای عبور، اشتباهات بسیار مهمی مرتکب می‌شوند که حریم‌خصوصی آن‌ها را به‌خطر می‌اندازد.

براساس نتایج یک نظرسنجی جدید، تعداد افرادی که از گذرواژه‌های یکسان برای چندین حساب استفاده می‌کنند بسیار نگران‌کننده است. اگر شما هم جز این‌دسته از کاربران هستید باید توجه داشته باشید که فقط یک نقص امنیتی می‌تواند حساب‌های شما درمعرض‌ خطر قرار دهد. هکرها نیز از این موضوع اطلاع دارند و از گذرواژه‌های سرقت‌شده‌، به‌امید دسترسی به سایر سرویس‌های آنلاین محبوب استفاده می‌کنند.

گزارش جدید TechRadar نشان می‌دهد ۶۰ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی این وب‌سایت، اعلام کرده‌اند که از گذرواژه‌های یکسان در چندین حساب آنلاین، استفاده کرده‌اند. حدود ۴۰ درصد از این گروه توضیح داده‌اند که به‌خاطر سرپردن گذرواژه‌ها متفاوت برای آن‌ها دشوار است. DigitalTrendsمی‌نویسد، ازآنجاکه اکثر حساب‌ها به رمزهای عبور پیچیده شامل حروف کوچک، حروف بزرگ، اعداد و نمادها نیاز دارند، انتخاب رمزهای عبور امن که بتوان آن‌ها را به‌راحتی به‌یاد آورد، بسیار دشوار باشد. ۲۷ درصد دیگر نیز ادعا کردند که احتمال هک‌شدن آن‌ها وجود ندارد.

یکی دیگر از جزئیات جالبی که از نتایج نظرسنجی TechRadar به‌دست آمد، تردید کاربران در استفاده از تولیدکننده‌های رمزعبور است که گذرواژه‌های امن را به‌طور خودکار ایجاد و آن‌ها را برای شما ذخیره می‌کنند. اپل، گوگل، مایکروسافت و اکثر توسعه‌دهندگان مرورگرهای مطرح، این سرویس را به‌صورت رایگان ارائه می‌دهند. همچنین راهکارهای شخص‌ثالث مانند LastPass، ۱Password و Dashlane وجود دارد که در دستگاه‌های مختلف کار می‌کنند.

اگر به‌دنبال مدیریت رمزهای عبور خود هستید می‌توانید سری به مقاله‌ی بهترین برنامه‌های مدیریت گذرواژه زومیت بزنید. درهمین‌حال، شرکت‌های بزرگ فناوری می‌دانند که درهر روز با ۷۹٫۵ میلیون حمله به گذرواژه‌ها مواجه هستیم که نشان‌دهنده‌ی شرایط بسیار وخیم در این‌زمینه است. این شرکت‌ها برای رفع مشکل مذکور، درحال‌کار روی راهکارهای جدید هستند.

اپل، گوگل و مایکروسافت معتقد هستند که امنیت آنلاین حتی درصورت استفاده از راهکارهای احراز هویت دومرحله‌ای، همچنان باید بهبود یابد. اتحاد FIDO و کنسرسیوم جهانی وب تصمیم دارند با همکاری رهبران فناوری استفاده از گذرواژه‌ها را به‌طور کامل کنار بگذارند و مشکلات کنونی استفاده از رمزهای عبور را با بهره گرفتن از روش‌های بیومتریک ازجمله حسگر اثرنگشت یا حسگر تشخیص چشم و سیستم‌های تشخیص چهره حل کنند. به‌هرحال امیدواریم ویژگی‌هایی مثل Passkeys اپل در iOS ۱۶ و macOS Ventura به پیشبرد این هدف کمک کند.

 

ارسال نظر