تماس با ما درباره ما

آشنایی با زیباترین گل‌های آپارتمانی

پیدا کردن گل‌ها و گیاهانی که با شرایط آپارتمان‌ها سازگاری دارند، جلوه‌ای از طبیعت زیبا به وجود می‌آورد. اما شاید ندانید که بهترین و زیباترین گل‌های آپارتمانی در ایران کدامند.
آشنایی با زیباترین گل‌های آپارتمانی

به گزارش تهران بهشت؛  همیشه بهتر است تا قبل از اینکه نسبت به خرید چیزی اقدام کنید، بهترین‌های آن را بشناسید! در مورد گل‌های آپارتمانی نیز همین امر صدق می‌کند و بهتر است تا قبل از اینکه به بازار بروید، با زیباترین گل‌های آپارتمانی آشنا شوید. از همین رو، در این بخش چند تا از زیباترین گل‌های آپارتمانی را به شما معرفی خواهیم کرد.

گل ادریسی 

یکی از زیباترین گل‌های آپارتمانی که می‌توانید تهیه کنید، گل ادریسی است که شاید الان اگر در اینترنت گل ادریسی را جست‌وجو کنید، به عکس‌های متفاوتی بر بخورید. یکسری از این عکس‌ها گل ادریسی را صورتی و یکسری دیگر آبی نشان داده‌اند. این موضوع را می‌توان یکی از جذابیت‌های جالب این گیاه دانست. اگر خاکی که این گیاه در آن کاشته شده است، اسیدی باشد گل‌های این گیاه رنگی آبی را به خود گرفته و اگر خاک خاصیت اسیدی داشته باشد، گل‌های این گیاه به رنگ صورتی درمی‌آیند.

یکی از نکاتی که باید درباره‌ گل ادریسی رعایت کنید، این است که تبخیر آب از گلبرگ‌های این گل بسیار زیاد است و اگر آن را در مکانی قرار می‌دهید که نور خورشید زیاد و شدید است، باید بیشتر از حالتی که آن را در مکانی کم نور قرار می‌دهید، به آن آب بدهید.

زیباترین گل‌های آپارتمانی ایران را بشناسید

گل ارکیده

یکی از گیاهانی که تنوع زیادی دارد، گل ارکیده است. چندین هزار نوع گل ارکیده در دنیا وجود دارد که هر کدام از آن‌ها دارای زیبایی خاصی هستند. اگر به دنبال زیباترین گل‌های آپارتمانی هستید، قطعا گل ارکیده یکی از بهترین گزینه‌ها  است.

یکی از نکات مهمی که درباره گل ارکیده باید در نظر بگیرید، این است که این گل معمولا در نواحی مرطوب رشد می‌کند و از همین نظر، هنگامی که آن را به آپارتمان خود نیز می‌آورید، باید رطوبت زیادی را برای آن فراهم کنید. اصلی‌ترین منبعی که این رطوبت توسط آن تامین می‌شود، خاک است و باید از خاکی برای گل ارکیده استفاده کنید که مناسب این گیاه باشد.

زیباترین گل‌های آپارتمانی ایران را بشناسید

تاج خروسی

یکی دیگر از زیباترین گل‌های آپارتمانی که می‌توانید از آن استفاده کنید، تاج خروسی نام دارد. گل تاج خروسی با رنگ بنفش و فرم زیبای گل‌های خود که شباهت زیادی به تاج خروس دارد، توانسته به خانه‌های زیادی راه پیدا کند.

یکی از مزیت‌هایی که گل تاج خروسی دارد، این است که با نور کم نیز سازگار است و از همین رو، گزینه‌ بسیار مناسبی برای نگهداری در آپارتمان است. البته لازم به ذکر است که گل تاج خروسی، معایبی نیز دارد که یکی از آن‌ها، نیاز بالا به رطوبت است. این نیاز بالا به رطوبت، سبب می‌شود تا هوای داخل آپارتمان برای این گل مناسب نبوده و نگهدارنده باید از روش‌های تصنعی برای تامین رطوبت مورد نیاز این گیاه استفاده کند.

زیباترین گل‌های آپارتمانی ایران را بشناسید

آنتوریوم

یکی از جذاب‌ترین و زیباترین گل‌های آپارتمانی، آنتوریوم است. این گل که در آمریکای جنوبی رشد می‌کند، در سال‌های اخیر به یکی از محبوب‌ترین گل‌ها برای آپارتمان‌نشین‌ها تبدیل شده است.

این گل‌ها در گذشته در جنگل‌های انبوه آمازون رشد می‌کرده‌اند. سایه‌ درختان این جنگل‌ها بر روی گل‌های آنتوریوم، سبب شده است تا این گیاه به نور کمی نیاز داشته باشد و در صورت قرار گرفتن زیر نور مستقیم و زیاد، گلبرگ‌هایش بسوزد.

یکی دیگر از چیزهایی که جنگل‌های آمازون برای این گل به یادگار گذاشته‌اند، این است که نباید بگذارید تا خاک این گیاه به طور کامل خشک شود. خاک این گیاه همیشه باید مقداری مرطوب باشد تا آسیبی به آن نرسد.

زیباترین گل‌های آپارتمانی ایران را بشناسید

سینره

یکی دیگر از زیباترین گل‌های آپارتمانی که می‌توانید تهیه کنید، گل سینره است. این گل با استفاده از حجم و فرمی که دارد، جذابیت خاصی را برای خود به وجود می‌آورد و به همین دلیل نیز در سالیان اخیر، طرفداران زیادی را پیدا کرده است.

یکی از موضوعاتی که باید در مورد گل سینره بدانید، این است که این گل به طور ذاتی در مناطق معتدل رشد می‌کند و طبیعتا نمی‌تواند سرما را تحمل کند. بنابراین در نظر داشته باشید که در فصل زمستان، از این گل مراقبتی ویژه به عمل آورید. البته در نظر داشته باشید که تحمل نکردن زمستان، به این معنی نیست که این گل می‌تواند دماهای بالا را تحمل کند. سعی کنید همیشه آن را در دمایی معتدل نگهداری کنید.

یکی دیگر از مباحثی که باید بدانید، این است که این گل تقریبا باید همیشه نور خورشید را دریافت کند و به همین دلیل، بهتر است تا آن را در مکانی قرار دهید که نورگیر بوده و آفتاب به اندازه‌ کافی به گل بتابد.

زیباترین گل‌های آپارتمانی ایران را بشناسید

سیکلامن

اگر به دنبال یک گل کلاسیک، زیبا و در عین حال آرامش‌بخش هستید، سیکلامن یکی از بهترین انتخاب‌هاست. حتی در نگاه اول نیز می‌توانید آرامشی خاص را از حضور این گل در محیط اطرافتان احساس کنید که همین امر، سبب می‌شود تا سیکلامن گلی خاص لقب بگیرد.

یکی از چیزهایی که باید در مورد این گیاه بدانید، این است که سیکلامن برخلاف بسیاری دیگر از گیاهان، در زمستان رشد می‌کند و در این فصل، باید به اندازه‌ کافی در معرض نور خورشید قرار بگیرد. همچنین از آنجا که رشدی در تابستان ندارد، بهتر است تا از تابش نور خورشید (که معمولا هم در تابستان، تابشی شدید است) جلوگیری کرده تا آسیبی به گیاه وارد نشود.

سیکلامن نیز مانند سینره، به محیطی معتدل نیاز دارد. محیطی که نه بسیار سرد است و نه بسیار گرم. سیکلامن را می‌توان یکی از حساس‌ترین و زیباترین گل‌های آپارتمانی دانست که باید از هر نظر از آن مراقبت کنید تا در ازای آن، بتوانید از زیبایی این گل، لذت ببرید.

زیباترین گل‌های آپارتمانی ایران را بشناسید

گل استکانی

اگر به گلبرگ‌های ریز و انبوه علاقه دارید، گل استکانی می‌تواند انتخابی جذاب برای شما باشد. این گل بنفش و جذاب، با رشد زیادی که انجام می‌دهد انبوهی از گلبرگ‌ها را ایجاد کرده و بدون شک می‌توان گفت که یکی از زیباترین گل‌های آپارتمانی است.

به طور کلی گل استکانی به اندازه‌  دیگر گل‌هایی که معرفی شد حساس نیست؛ اما باز هم باید دقت داشته باشید که در معرض تابش‌های شدید آفتاب و همچنین سرمای زمستان قرار نگیرد تا سلامت گیاه به خطر نیفتد.

در این مقاله سعی کردیم هر چیزی که راجع به زیباترین گل‌های آپارتمانی لازم بود بدانید را به شما ارائه دهیم تا علاوه بر آشنایی با آن‌ها، از شرایط و نکاتی که در مورد نگهداری کردن از آن‌ها لازم است رعایت کنید آگاه شوید و بتوانید به عمر گلی که خریداری می‌کنید، بیفزایید.

زیباترین گل‌های آپارتمانی ایران را بشناسید

 

ارسال نظر