تماس با ما درباره ما

مراقب کلید اصلی سلامت بدن خود باشید!

امروزه انسان‌ها برای داشتن بدن و زندگی سالم به کیفیت خواب توجهی نمی‌کنند؛ اما بهتر است بدانید خواب با کیفیت کلید اصلی سلامت بدن است.
مراقب کلید اصلی سلامت بدن خود باشید!

به گزارش تهران بهشت؛ شاید برای شما هم جالب باشد که کلید اصلی سلامت بدن خود را بدست بگیرید. هرگز به چیزهایی مانند سلامت خواب یا اینکه آیا نور آبی صفحه نمایش قبل از خواب می‌تواند کیفیت خواب را بهم بزند فکر نکردم.

من یکی از آن افرادی بودم که به راحتی می‌خوابیدم و صبح زود بیدار می‌شدم.

همه ما می‌دانیم که خواب اولین چیزی است که بعد از بچه دار شدن از دست می‌دهید.

من نمی‌دانستم شب قبل از زایمان، آخرین شبی است که می‌توانم ۸ ساعت کامل و بدون وقفه بخوابم. هیچ کس جز یک مادر نمی‌تواند خستگی ناشی از کم خوابی را در روزهای اول زایمان درک کند.

به عنوان پدر و مادر، من و همسرم باید یاد می‌گرفتیم که چگونه با کمبود خواب مبارزه کنیم. من مدام به خودم یاداوری می‌کردم که شرایط بهتر می‌شود.

تجربه من ممکن است برای والدین جدید بدرد بخورد، اما تحقیقات نشان می‌دهد که تعداد زیادی  از انسان‌ها به اندازه کافی نمی‌خوابند.

بر اساس گزارش وزارت بهداشت ایالات متحده، حدود ۶۷٪ از بزرگسالان و تنها ۲۲٪ از نوجوانان دبیرستانی هر شب خواب کافی دارند.

در یک نظرسنجی از ۵ نفر از ۳ نفر گزارش کردند که خواب سبک دارند و به علت درد یا ناراحتی شب‌ها چند بار از خواب بیدار می‌شوند.

بیش از نیمی از آنها درد یا ناراحتی را تجربه می‌کنند که در توانایی آنها برای به خواب رفتن یا ماندن در خواب اختلال ایجاد می‌کند.

همهٔ ما می‌دانیم که خواب بسیار مهم است.

همه ما بیش از دو سال است که به علت یک بیماری همه گیر، ناآرامی سیاسی، غم و اندوه و از دست دادن انسان‌ها، تحت یک وضعیت استرس شدید زندگی می‌کنیم.

این استرس بر روی خواب ما تاثیر می‌گذارد.

با گذشت زمان، کم خوابی می‌تواند سیستم ایمنی بدن را ضعیف کند، بر حافظه و تعادل بدن تأثیر بگذارد و حتی خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ و بیماری قلبی را افزایش دهد.

زمان تغییر فرا رسیده است

خواب خوب به ما کمک می‌کند تا نسخهٔ بهتری از خود باشیم و به ما انرژی زیادی می‌دهد تا روی کارها و افرادی که دوستشان داریم تمرکز کنیم.

خواب تنها در شب هنگام برخورد سر به بالش اتفاق نمی‌افتد. خواب خوب مجموعه ای از عادات و شیوه‌های سالم روزانه است که از سلامت کلی شما حمایت می‌کند و شما را برای شب‌های بهتر و آرام‌تر آماده می‌کند.

 

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار