تماس با ما درباره ما

بهترین چای برای درمان گلو درد

بهترین چای برای تسکین گلودرد چیست؟
بهترین چای برای درمان گلو درد

به گزارش تهران بهشت، هیچ چیز به اندازه یک فنجان چای گرم در زمستان نمی‌تواند شما را آرام کند و گلودرد شما را تسکین دهد.

جدای از گرما و آرامشی که از یک فنجان چای می‌گیرید، ترکیباتی در چای وجود دارد که می‌تواند به بدن شما کمک کند تا با بیماری مبارزه کند.

بهترین چای برای گلودرد چیست؟

هر مایع گرمی به تسکین گلودرد شما کمک می‌کند. اما اگر به دنبال یک چایی تسکین دهنده و درمانی هستید؛ از چای‌های زیر بنوشید.

چای ریشه شیرین بیان

چای ریشه شیرین بیان دارای خواص ضد ویروسی و ضد میکروبی است که با بیماری‌هایی که باعث گلودرد می‌شوند مبارزه می‌کند.

این یک چای فوق العاده شیرین است؛ البته مصرف آن در مقادیر زیاد نیز می‌تواند خطرناک باشد.

چای بابونه

بابونه دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است که به کاهش تورم و ترمیم بافت کمک می‌کند. همچنین یک ضد اسپاسم طبیعی است.

چای زردچوبه

زردچوبه یک ضد عفونی کننده  و ضد عفونت است. زردچوبه دارای خواص آنتی اکسیدانی، ضد التهابی و ضد عفونی کننده است و به تسکین گلودرد کمک می‌کند.

چای سبز

چای سبز سبک سرشار از اسیدهای آمینه، ویتامین‌ها و مواد معدنی است و به دلیل محتوای آنتی اکسیدانی بالا برای مبارزه با بیماری‌ها عالی است.

چای نعناع فلفلی

از آنجایی که نعناع فلفلی حاوی منتول است، یک ضد احتقان و تسکین دهنده است. بهتر است قبل از خواب این چای را بنوشید، زیرا به هضم غذا نیز کمک می‌کند.

چای ریشه گل ختمی

مادهٔ موجود در این چای گلو را می‌پوشاند و اثر تسکین دهنده دارد.

چای لیمو

لیمو سرشار از ویتامین C است که به سیستم ایمنی بدن کمک کرده و به مبارزه با علائم سرماخوردگی می‌پردازد. بهتر است به چای لیموی خود اندکی عسل اضافه کنید.

چای سنجد لیز

مانند ریشه گل ختمی، این چای نیز برای تسکین گلودرد عالی است.

چای سیاه

یک فنجان چای سیاه کافئین دار نه تنها شما هوشیار نگه می‌دارد، بلکه به دلیل ترکیبات تانن به کاهش التهاب و تسکین گلودرد کمک می‌کند.

چای زنجبیل

ریشه زنجبیل دارای خاصیت ضد باکتریایی و ضد التهابی است که با بیماری‌ها مبارزه می‌کند. علاوه بر این به کاهش دمای بدن و کاهش تب کمک می‌کند. می‌توانید به این چای کمی دارچین اضافه کنید.

انتهای پیام/

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار